Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welk eiwitrijk voer/supplement?

 
Profiel   

Pipodipo schreef
Een paard dat slecht kan galopperen heeft niks aan een los teugeltje, ik zou daar voorzichtig mee zijn.


Juist wel. Ten eerste moet hij duidelijk sterker worden en dat wordt hij zeker niet als je gaat babyzitten en ten tweede moet hij de galop ook leuker gaan vinden.

Pas als zijn "eigen" galop beter is, kan je de galop meer gaan leiden en oppakken. Nu steeds dwingend galopperen, helpt hem juist niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 14:32 



 
Profiel   

Juist wel. Ten eerste moet hij duidelijk sterker worden en dat wordt hij zeker niet als je gaat babyzitten en ten tweede moet hij de galop ook leuker gaan vinden.

Pas als zijn "eigen" galop beter is, kan je de galop meer gaan leiden en oppakken. Nu steeds dwingend galopperen, helpt hem juist niet.[/quote]


Dat is ook precies hoe ik het in mijn hoofd heb. Op eigen benen en zo min mogelijk helpen. Zelf laten zoeken en oplossen. Gelukkig denkt mijn juffie ook zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 15:22 



 
Profiel   

Kan je juffie niet een aantal keren mee op buitenrit??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 15:36 



 
Profiel   

Ik heb vandaag een halve dag op t internet gezeten en allerlei supplementen naast elkaar gelegd. Heb nu een pot muscle impuls van superhorse besteld. Hier kwam ik heel veel goede ervaringen tegen. Ook hier op bokt.
We gaan het zien of het gaat werken. Fingers crossed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 16:40 



 
Profiel   

Dat is inderdaad fijn spul, ik gaf het hier in dit topic ook al aan, succes ermee, hopen dat je verschil gaat merken.

Misschien kun je verder nog als extra training wat korte stukjes galopwerk aan de longe er extra bij pakken naast het gewone werk.
Mooie afwisseling en van veel overgangen naar galop en terug worden ze ook sterker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 19:39 



 
Profiel   

Dank je! Ja, dat pak ik idd ook met longeren mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 19:42 



 
Profiel   

Het nadeel van een los teugeltje en vooral als hij dat moeilijk vindt, is dat je hem wel volledig in de steek laat, hij heeft geen enkele hulp van je en sommige paarden vinden het fijn als ze iets steun van de hand krijgen om sterker te leren worden, vooral als ze iets heel moeilijk vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen