Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:55

DubbelDun schreef:
Weet iemand of het ook ergens in de buurt van Ede-gld te koop is ?


Brandhof kon eraan komen. Ik heb daar ook geïnformeerd voor mijn oudje

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:15

Volgens de website heeft het daar 4-7 dagen levertijd. en Bij Van Baaren krijg ik geen assortiment te zien, alleen waar ze zitten, maar die kan ik wel even bellen.

Voor de mensen die het gebruiken en ook de GrasMix van Hartog kennen: is het fijner van structuur (geen grove stengels)??

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:33

DubbelDun schreef:
Volgens de website heeft het daar 4-7 dagen levertijd. en Bij Van Baaren krijg ik geen assortiment te zien, alleen waar ze zitten, maar die kan ik wel even bellen.

Voor de mensen die het gebruiken en ook de GrasMix van Hartog kennen: is het fijner van structuur (geen grove stengels)??

Ja, het is echt heel zacht en fijner qua structuur. Geen harde stengels ertussen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:05

De oplossing bleek simpeler dan gedacht :) : mijn voerboertje MVR in Wekerom had het gewoon op voorraad. Dus ik heb 1 pak 5*Star meegenomen en 1 pak Optiform van Mijten.

Met de 5*Star begonnen en het is idd heel zacht én ze eet het.

Rib uit mijn lijf met €16,nogwat (1 baaltje van 15 kilo voor de prijs van 3 gewone baaltjes van 20/25 kilo ;( ), maar ik ben allang blij dat ze er na vannacht nog is :)

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:48

Wij hebben het ook voor een oude pony van 30. We geven het in combinatie met de hooi nuggets van Pavo en moet zeggen dat ze het graag eet en ook weer wat bij gekomen is *\o/* Het is het beste product wat we tot nu toe hebben geprobeerd voor haar en dat zijn er al heel wat geweest. En dit zal het blijven, geen andere dingen meer die ik zal kopen, alleen nog dit. Helaas spijtig dat de verzendkosten per pak zijn en daardoor wel nogal duur uitvallen. Maar ik koop dus bij Hartog zelf, dat is tot nu toe nog het makkelijkste. Ik zit in België en we hebben wel Hartof dealers in de buurt, maar daar hadden ze het nog niet. Zal maar es vragen of ze het bij hun volgende levering kunnen bestellen :)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:14

Dat zou ik zeker doen, want ongemerkt gaan er toch aardig wat van die baaltjes door, merk ik. Gelukkig kan ik het hier 'om de hoek' halen én ze eet het nog steeds graag.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:45

Ik wil het nog steeds graag proberen, maar het is nergens te krijgen in de buurt. Wel Hartog, maar nog niet de senior.
Wonen hier net en nu bij 3 adressen geweest om te kijken wat ons een beetje bevalt, dus ga waar ze Hartog verkopen wel bestellen.
Aan huis laten bezorgen vind ik altijd een beetje zonde van de bezorgkosten eigenlijk.

Mijn oudsten eten nog goed, maar zou mijn merrie van 26 net dat extra willen geven zonder granen zoals in de 18+ bijv.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:47

Voor de mensen die zich af vragen waar je het kan krijgen... ik werk bij de Welkoop, in Drenthe. Wij hebben laatst een volle pallet kunnen bestellen van de senior care! Ik ben in twijfel om dit wat bij te voeren af en toe aan de paarden. Het product en leverancier zegt dat het ook voor wat schrale, jonge paarden in de groei heel goed is. Dus mijn 2,5 jarige Fries zou dit prima moeten kunnen hebben.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:58

kusvoorjou schreef:
Voor de mensen die zich af vragen waar je het kan krijgen... ik werk bij de Welkoop, in Drenthe. Wij hebben laatst een volle pallet kunnen bestellen van de senior care! Ik ben in twijfel om dit wat bij te voeren af en toe aan de paarden. Het product en leverancier zegt dat het ook voor wat schrale, jonge paarden in de groei heel goed is. Dus mijn 2,5 jarige Fries zou dit prima moeten kunnen hebben.


Niet Emmen toevallig?

Hier nog steeds nooit te koop gezien en wij komen bij 3, soms 4 bedrijven waar paardenvoer te koop is. Heb voor mn oudjes nu toch maar de fibrebeet eens meegenomen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:30

@superpony: kijk in de buurt waar ze Hartog voeren en vraag of ze het hebben c.q. voor je willen bestellen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:38

Ik ben er enthousiast over, hier overigens prima te verkrijgen.
Mijn oude pony eet vrijwel niets meer door artrose in het kaakgewricht. Zelfs de grasmix van hartog is te grof. Dus nu leeft ze op seniores priores als snack 3x per dag en deze complete senior care gemengd met bietenpulp en wat grasmix (zodat ze wat meer werk heeft en er langer mee bezig is omdat ze om de grasmix heen eet). Ik gebruik het dus als echte ruwvoer vervanger, ze eet geen spriet hooi of voordroog. Ze ziet er fantastisch uit met 32 jaar.
Erg tevreden, helaas niet heel goedkoop, hier in de buurt goed verkrijgbaar.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:22

superpony schreef:
kusvoorjou schreef:
Voor de mensen die zich af vragen waar je het kan krijgen... ik werk bij de Welkoop, in Drenthe. Wij hebben laatst een volle pallet kunnen bestellen van de senior care! Ik ben in twijfel om dit wat bij te voeren af en toe aan de paarden. Het product en leverancier zegt dat het ook voor wat schrale, jonge paarden in de groei heel goed is. Dus mijn 2,5 jarige Fries zou dit prima moeten kunnen hebben.


Niet Emmen toevallig?

Hier nog steeds nooit te koop gezien en wij komen bij 3, soms 4 bedrijven waar paardenvoer te koop is. Heb voor mn oudjes nu toch maar de fibrebeet eens meegenomen.


Ja Welkoop Emmen zou het ook moeten kunnen krijgen! Ik werk in Welkoop Marwijksoord vlak bij rolde/grolloo en wij kunnen er goed aan komen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:28

Ja, snap dat we het kunnen bestellen, maar wil het gewoon kunnen halen/pakken van de stapel wanneer ik er ben en het nodig heb.

Heb op dit moment de fibrebeet en ga na de winter eens kijken.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:24

Zou gewoon vragen of ze het in hun assortiment willen opnemen. Wij hebben bij het filiaal waar ik werk gewoon een pallet vol staan op voorraad.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:45

Hier een zak geprobeerd maar mijn paard vind het niks.
Net als de lucerne van Havens is het véél te fijn, zacht en stoffig voor hem.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:53

superpony schreef:
Ja, snap dat we het kunnen bestellen, maar wil het gewoon kunnen halen/pakken van de stapel wanneer ik er ben en het nodig heb.

Heb op dit moment de fibrebeet en ga na de winter eens kijken.


Bij Hidding in Sleen ligt er altijd voorraad op bijna alles van hartog, ook de mueslis en brok!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:22

ElCamino schreef:
Hier een zak geprobeerd maar mijn paard vind het niks.
Net als de lucerne van Havens is het véél te fijn, zacht en stoffig voor hem.

Fijn en zacht en juist wat de bedoeling van dit voer is en stoffig kan ik me totaal niet in vinden.
Mijn ervaring met Lucerne is juist dat het helemaal niet zacht is maar juist er stug/ruw.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:29

Dubbeldun , dat weet ik maar mijn paard vind dat gewoon écht niet lekker,
De Lucerne van bijvoorbeeld Vente is prima, dat bestelde ik per pallet, die is wat stokkerig, zeg maar en wat plakkerig. Ik was daarmee gestopt en wilde dit gewoon uitproberen.

Ik vind specifiek die van Hartog en Havens niet fijn voor mijn paard, de andere merken wel.
Dit topic gaat over de Hartog 5* en ik vind het echt persoonlijk veel te zacht, fijn, en gruizig.
Hij moet daarna ook hoesten , net of het in zijn keel blijft zitten...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:39

Maar jouw paard heeft het dan blijkbaar ook nog niet nodig als die nog grover voer weg kan krijgen.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:16

Dat klopt helemaal !!! maar wel een periode erg slecht hooi gegeten.
Hij wordt 32 en mist kiezen en de rest is op. Vandaar dat ik me aan het orienteren ben op andere ruwvoer middelen.
Afgelopen winterperiode ( na de wei, vanaf 1 oktober) heeft hij op Vente Lucerne gestaan via de voer leverancier, dat ging per pallet van 15 zakken. Vond dat wat bezwaarlijk voor de stalhouder en omdat het weer redelijk ging met hooi even gestopt.
Wil wel graag kijken wat hij wel en niet eet/ lekker vindt.
Al zal het wellicht anders worden wanneer hij simpelweg niks meer kán eten aan ruwvoer en honger krijgt, meneer is nl wel erg kieskeurig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:02

Heeft iemand een foto?

Het lag hier bij een voerleverancier, maar dicht natuurlijk en wilde het nog eens zien/voelen.

Als het fijn is, kan het evt ook door speedibeet gemengd worden bijv.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:33

Het is echt heel fijn. Meng het soms ook door de slobber. Mijn paarden zijn er allebei dol op.

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:13

Zou je het kwa voedingswaarde kunnen vergelijken met seniores priores? Zou ideaal zijn om dit in de zomer te kunnen vervangen voor deze. Seniores moet 4 uur weken/word in de zomer snel zuur en mijn merrie smeert alles onder waardoor je stikt in de vliegen. Dit zou ideaal zijn.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:54

Hoewel er volgens voervergelijk best wat verschillen in samenstelling zijn geeft de productpagina van Hartog aan dat het kan en daar ook voor bedoeld is. Als volledige vervanger van ruw en krachtvoer. Het is dan overigens best duur.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:01

Seniores Priores zie ik meer als een krachtvoerslobber, terwijl dit echt groenvoer is.
Zelf gooi ik er een beetje ponybrok door en een scheutje water en dan even husselen. De toch al kleinere brokjes vallen dan uit elkaar en krijgt ze nog weg.

Vergelijkend met een baaltje hooi is het idd 3x zo duur (ik betaal 5 euro voor een baaltje).