Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fibrebeet, Speedibeet, Fibrenuggets?

 
Profiel   

Zidore schreef
Het blijft een jaar goed. Ik heb maar een paar kg hooguit nodig. Vorig jaar ook al veel pietenpulp weg moeten gooien, vind ik zonde.

Waar haal ik die proefzakjes? De voerhandel had ze laatst niet :( op de site van pavo zie ik ook niks.


Is er niemand in je omgeving die het ook voert? Als je echt per jaar maar een paar kilo nodig hebt, zou ik proberen het te delen met iemand. Ik bewaar trouwens voer ook wel eens thuis om het beter houdbaar te houden (geen muizen of vocht). Je kan ook een zak zelf kopen en iemand vinden die de rest over neemt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 08:52 



 
Profiel   

Zidore schreef
Weet iemand hier of ze speedibeet ook in kleinere verpakkingen hebben? Ik heb geen plek in voerton voor 15 kg. Bestaat er zoiets als zakjes van 5 of 10? Of desnoods proefzakjes? op de site van pavo vind ik niets...


Welkoop heeft ook eigen merk pulp, je zou kunnen mailen of het mogelijk is om een zak van 10kg te krijgen? Of Pavo mailen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 09:02 



 
Profiel   

Drico schreef
Zidore schreef
Weet iemand hier of ze speedibeet ook in kleinere verpakkingen hebben? Ik heb geen plek in voerton voor 15 kg. Bestaat er zoiets als zakjes van 5 of 10? Of desnoods proefzakjes? op de site van pavo vind ik niets...


Welkoop heeft ook eigen merk pulp, je zou kunnen mailen of het mogelijk is om een zak van 10kg te krijgen? Of Pavo mailen?

Die heb ik volgens mij al eens gehad, is ook een optie inderdaad! Dank voor de tips hier, kreeg ook al pb van een bokker, heel lief. Komt sowieso goed. En er komt vanzelf ruimte in m’n voerton mettertijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 00:54 



 
Profiel   

Vraagje. Ik wil mijn merrie nu ook aan de fibre beet hebben. Zojuist gekocht. Alleen hoe bouw je op? 1/2 schep of? Het staat niet op de verpakking helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 20:47 



 
Profiel   

halve schep kan wel hoor,maar twijfel je dan doe je eerst een kwart :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 21:21 



 
Profiel   

ellepel schreef
halve schep kan wel hoor,maar twijfel je dan doe je eerst een kwart :j


Super, dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 21:27 



 
Profiel   

Ik ben aan het kijken of ik mijn paard zijn voerschema kan verbeteren en kwam uit op dit topic. Het gaat om een 24-jarige ruin die moeilijk op gewicht blijft. Hij krijgt nu een schep Seniores Priores als dikmaker naast de rest van zijn krachtvoer en daarmee gaat het goed, alleen ik vind dat ik veel verschillende merken voer en het nadeel van de SP vind ik dat het zo lang moet weken.
Een stalgenoot van mij voert Fibrebeet met goede ervaringen, dus ik denk eraan om hier op over te stappen icm te 18+ muesli. Mijn paard wordt nog 3-4 keer per week gereden en heeft de neiging om heel erg druk te worden van bepaalde voersoorten met veel energie erin, hij is dan echt knettergek en niet te rijden. Werden jullie paarden drukker van Fibrebeet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:08 



 
Profiel   

Mijne werd er niet drukker van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:19 



 
Profiel   

nee mijne ook niet. Ben er nog steeds erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:27 



 
Profiel   

Mijn ruin kreeg ook altijd Seniores Priores van Subli, echter dit jaar vond ik dat hij het minder met smaak at en eigenlijk ook niet mooi op gewicht er mee bleef gedurende de winterperiode.
Ik ben bij AVO geweest, Jan heeft mij goed geholpen met advies, zij hebben zelf een voer ontwikkeld, onze ruin die best een lastige eter is valt er op aan, staat te roepen te bedelen totdat hij het in zijn voerbak heeft liggen, de bak wordt grondig schoon gemaakt en alles is schoon op, hij begint nu weer lekker bij te trekken. https://www.avodiervoeders.nl/product/a ... l-slobber/
Ze zijn nu bezig om het voer langzaam aan te introduceren bij het merk Action, zodat het straks ook makkelijker bij andere verkooppunten te verkrijgen is, Action is ook van de eigenaar van AVO zodat hij het goed kan leveren. Wellicht is het wat om te proberen bij diegene die ook een paard hebben die wat extra's kunnen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:28 



 
Profiel   

Hier inmiddels 1.5 week met fibrebeet bezig. Ze blijft wat lastig op gewicht in de winter. Heb een beginfoto gemaakt en na de eerste zak weer even vergelijken.

Die van mij wordt er niet druk van overigens!

Ze vind het wel heerlijk, elke keer feest als ze me aan ziet komen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:33 



 
Profiel   

Dan ga ik het eens uitproberen! Mengen jullie het ook met slobber?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 10:56 



 
Profiel   

Ik niet, wilde eerst zien of ze het gewoon eet. Ze werkt het zo weg haha, dus ik doe er niets doorheen.

Daarnaast krijgt ze nog 2x per dag muesli als krachtvoer maar die krijgt ze op een ander moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 12:00 



 
Profiel   

Je hoeft het niet te mengen. Ze vinden het zo ook lekker. Ik meng het zelf met muesli omdat ze dat nou eenmaal ook krijgt. Maar dat is niet omdat ze het anders niet zou eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:15 



 
Profiel   

Soms kost het wel tijd om ze te laten wennen. Toen wij begonnen met speedibeet jaren terug, aten ze het echt niet. Waren daarvoor ook gewend aan een "lekkere" muesli.

Nu eten ze hele jaar rond wiesencobs en met de winter speedibeet erbij en eten ze alles zo op.

Toen wij voer verkochten en de voeren zonder melasse en granen "in" kwamen, hadden mensen ook als klacht dat de paarden het niet wilde eten. Het lekkere zal er dan wel af zijn voor ze. Het kost dan tijd om ze te laten wennen. Ik raaadde altijd aan de muesli er wel door te doen en af te bouwen. Wel echt goed mengen dat ze alles opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 13:23 



 
Profiel   

ik kan van dat avo slobber geen ingrediënten lijst vinden?

ik had een zak fibrnuggets gehaald om te proberen,maar mijn ruin vind het echt smerig _O-

ik had het laten weken, en toen ik het aanbood dook hij er vrolijk met zijn neus in en dat was het dan.
hij vind het niks
mijn merrie wil het wel eten als ik het meng met wat muesli, dus dat komt wel op.
maar dat is dus verder geen succes...


de fibrebeet eten ze hier wel graag.maar dat meng ik met seniores priores

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:37 



 
Profiel   

Hier werd mijn merrie zeker niet drukker van de Fibrebeet. Wel wat voorwaartser maar dat komt denk ik meer omdat er weer wat meer spier op komt te liggen.
Ze eet het gewoon in een keer op en verwelkomt het eten iedere keer met luid gebrom. Ik doe er wel nog lucerne bij maar dat zal voor de smaak niet veel doen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:44 



 
Profiel   

Mijn merrietje wordt ook niet heet van fibrebeet.
Ze vindt het heerlijk en eet het elke dag met veel smaak op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 20:34 



 
Profiel   

Mijne is ook dol op fibre beet met 18 plus muesli er doorheen. Ik probeer er altijd wat soep van te maken, want als een wat vaste substantie vindt ze minder smakelijk. Ik heb het idee dat het haar wel goed doet, ook omdat ik niet weet hoeveel hooi ze dagelijks eet. Ze gooit haar hooi door heel de box heen helaas, en ze moet toch voldoende vezels en maagvulling hebben. Fibrebeet helpt me haar op gewicht te houden. Geef het ook wel eens twee keer op een dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:15 



 
Profiel   

ellepel, als ze gewend zijn muesli's te eten, laten ze snel zoiets staan. Dat kost tijd als je het wil voeren. Dan moet je eerst mengen met je muesli en steeds minder muesli erbij doen.
Of je laat ze even alleen met die emmer voer staan en geeft even niks anders. Ik heb ooit medicijnen door mn voer gedaan en liet mijn ruin staan. Tja, toen heb ik hem opgesloten in een stal met alleen dat voer. Daarna steeds medicijnen met water direct in de mond gespoten.

Wij hebben nu de fibrebeet ook meegenomen. Ben benieuwd. Mijn merrie van 27 mag wel wat extra hebben en was nieuwsgierig, dus dan probeer ik het gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:59 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik kan van dat avo slobber geen ingrediënten lijst vinden?

Kan er wel een foto van maken en je appen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 07:31 



 
Profiel   

doe maar via een privé berichtje hier.
app liever niet :o
op de foto lijkt het namelijk wat op gewone muesli,dus ben heel benieuwd wat ze er in gedaan hebben.

superpony, ik bied het gewoon steeds aan,is soms ook even wennen aan de smaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 08:32 



 
Profiel   

Hier wel eentje die drukker werd van fibrebeet, helaas. Ik voerde het naar volle tevredenheid, maar hij zag in de periode dat hij het kreeg overal spoken en werd heel snel heet.

Toen ik ermee stopte was dit gedrag na 2 weken helemaal weg.. Super jammer, want ik vond het echt een heel fijn voer waar mijn jonge paard echt heel mooi van aankwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 10:52 



 

De mijne zag er ook spoken van

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 10:54 



 
Profiel   

Ik merk echt nooit verschil wat we geven. Kan me voorstellen dat een paard goed zijn energie eruit kan halen en dan wat fit is, maar daar is vaak wel wat voor op te lossen. Hier rennen ze dan maar wat meer. Vallen ze mij niet mee lastig eigenlijk.

Ik denk ook altijd andersom. Als een paard reageert op voer, is hij zonder dat voer dan wel echt zichzelf??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen