Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 22:20

Omdat 1 van de paarden absoluut geen lucerne lust ben ik benieuwd naar de ervaringen van de beide marstall producten.

Wiessenfasern en wiessencobs

Welke lijkt veel op lucerne en welke niet, voordat ik straks 20 kilo heb van iets wat ze niet lust :n

Ze hoeven er niet dikker van te worden.


De paarden krijgen het geweekt zodat ik de poeders/supplementen erdoor kan mengen. En ze vinden het erg lekker (proefzakje van pavo gekregen met dierendag,de fibbrenuggets)

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:39

Gebruik ook altijd Marstall wiesencobs voor mijn sobere spaanse paarden als ik ze supplementen of medicijnen bij wil/moet geven. Ze vinden het heerlijk. Flinke hand weken geeft al een behoorllijke hoeveelheid om iets onder door te geven. Er zit geen lucerne in. Geweekt ruikt het naar een kruidig gemaaid grasveld.Die van mij worden er niet dik van.

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:42

De wiessencob is grasbrok.
Ruikt lekker en paarden vinden het vaak heerlijk.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:04

Wiesencobs zijn idd gras en kruiden, gemaaid, gedroogd en tot een losse brok geperst. De fasern heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar dat is ook omdat ik het toch nat moet voeren.

Ik heb er 2 die wiesencobs krijgen. Die van Marstall zijn favoriet, heb wel andere merken geprobeerd, maar die werden hier niet zo goed gegeten als die van Marstall. Het is ideaal als hooivervanger of als je supplementen ed. moet geven. Die van mij zijn er gek op en het wordt door allemaal super goed gegeten.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 07:44

Normaal gebruik ik speedibeet om daar de poeders in te verwerken.

Nu met dierendag had ik fibbrenuggets gekregen van de boerebond en m'n paarden vielen er echt op aan! }:) Zo lekker vonden ze het

Enkel die van Pavo zit toch wat meer suikers etc in,die van marstall is net wat beter wat ik zo kan vinden op bokt.

Zal de wiesencobs gaan bestellen,zullen ze wel lekker vinden.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:45

Stuur mirim even een bericht, zij weet veel over marstall.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:59

Ik heb beide gehad en mijn oudje reageerde beste op fasern, of op de senior grassen van agrobs. Ze kreeg het als compleet ruwvoer gevoerd en at bijna een zak per dag. Zij hield sowieso niet zo van geweekt voer, maar de cobs deed ze het oom minder op. Ze is er in goede conditie 42 jaar mee geworden en uiteindelijk overleden op een hete dag aan een hersenbloeding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De week voor haar overlijden

Anoniem

Re: Ervaringen gevraagd over de marstall wiesenfasern en w-cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:18

Een beetje off topic maar ik heb nog een bijna volle zak Wiesencobs staan. Mijn pony's vinden het niet lekker. Woon je buurt van Schoonebeek en heb je er belang bij? Doe me dan even pb. Ruilen tegen een bak paardensnoepjes of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:19

lailapri schreef:
Ik heb beide gehad en mijn oudje reageerde beste op fasern, of op de senior grassen van agrobs. Ze kreeg het als compleet ruwvoer gevoerd en at bijna een zak per dag. Zij hield sowieso niet zo van geweekt voer, maar de cobs deed ze het oom minder op. Ze is er in goede conditie 42 jaar mee geworden en uiteindelijk overleden op een hete dag aan een hersenbloeding.

[ [url=m/kG0ayu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u2CxAu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JI1Qj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
De week voor haar overlijden


Wauw, die zag er nog top uit voor de leeftijd.