Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

welk supplement ouder wordend paard

 
Profiel   

Ik zie door alles wat er op de markt is niet meer wat ik nodig zou kunnen hebben vandaar mijn vraag hier.

Ik heb een fries van 18 jaar die wat stijver wordt, je merkt het aan het opstaan met rollen en met rijden is het net een dieseltje. Komt langzaam op gang.

Veel en zwaar wordt hij niet meer gereden omdat hij dit jaar is hersteld van een zware chemo. Het is een super vrolijk en blij paard met voldoende energie. Ik wil hem alleen wat helpen met zijn gewrichten en spieren.

Qua voer krijgt hij nu basis brok en voordroog (nu ze weer van het gras af zijn) daar kan ik niks aan aanpassen maar kan natuurlijk wel aanvullen als ik er ben.

Wie weet in welke richting ik moet zoeken of heeft goede ervaringen met bepaalde supplementen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:21 



 
Profiel   

Glucosamine werkt goed bij artrose/stijfheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:42 



 
Profiel   

Ik geef zelf glucosamine/msm van Pharmahorse. Afhankelijk van je hoeveelheid brok kan je wellicht je voer nog aanvullen met vitaminebrok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:07 



 
Profiel   

Glucosamine in combinatie met MSM was ook het eerste waar ik aan dacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:41 



 
Profiel   

Ik lees mee want ik ben ook zoekend. Tegenwoordig hoor je ook veel over (vloeibare) groenlipmossel. Zijn er hier ervaringen daarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:54 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Glucosamine in combinatie met MSM was ook het eerste waar ik aan dacht.



Heb dit nu besteld, hoorde ook veel over glucosamine maar zag echt door alle poeders, korrels en vloeistoffen niet meer wat nou goed was.

Heb ook de pavo multivit 15 besteld.

Hopelijk zie ik wat verbetering

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:22 



 
Profiel   

Ik heb glucosamine + MSM van Pharmahorse voor mijn dieseltje van 23.
Hij is weer zo soepel en vindt het heerlijk om weer te joggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:34 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Ik heb glucosamine + MSM van Pharmahorse voor mijn dieseltje van 23.
Hij is weer zo soepel en vindt het heerlijk om weer te joggen!


Helpt het echt? Merk je zo’n duidelijk verschil dan? Ik heb ook MSM gevoerd, weet niet meer van welk merk, maar zag nu niet meteen verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:45 



 
Profiel   

Lukasje schreef
liespower94 schreef
Ik heb glucosamine + MSM van Pharmahorse voor mijn dieseltje van 23.
Hij is weer zo soepel en vindt het heerlijk om weer te joggen!


Helpt het echt? Merk je zo’n duidelijk verschil dan? Ik heb ook MSM gevoerd, weet niet meer van welk merk, maar zag nu niet meteen verbetering.


Ik merk echt verschil. Hij had eerder weinig lol in wandelen en was erg stijf. Bijna gevoelig op de straat. Nu loopt hij als een zonnetje voorop. Ik voer het nu dagelijks bijna een jaar (wel combi glucosamine + MSM). Echt na een aantal maanden zag je verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:49 



 
Profiel   

ik zelf voer aan mijn 21e jarige haflinger de producten van Equilin. de basic en glucosamine en balancer. En hij wordt steeds vrolijker,en kan het werk beter aan.. De meeste geloven niet dat hij 21 is.

Pharmahorse ben ik ook erg tevreden over. Maar omdat de glucosamine van Equilin uit planten wordt gehaald, heb ikvoor die gekozen

ik geef ook van pharmahorse de Callogeen. Wat ik ook erg fijn vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:50 



 
Profiel   

Glucosan van Phytovet, zeer hoog gedoseerde ingrediënten. Enorm tevreden van dit product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:52 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Ik merk echt verschil. Hij had eerder weinig lol in wandelen en was erg stijf. Bijna gevoelig op de straat. Nu loopt hij als een zonnetje voorop. Ik voer het nu dagelijks bijna een jaar (wel combi glucosamine + MSM). Echt na een aantal maanden zag je verschil.


“Na een aantal maanden ...”
Mss ligt het daar ... zo lang heb ik het niet geprobeerd omdat ik dacht dat het toch geen verschil uitmaakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:02 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:48 



 
Profiel   

Lukasje schreef
liespower94 schreef
Ik merk echt verschil. Hij had eerder weinig lol in wandelen en was erg stijf. Bijna gevoelig op de straat. Nu loopt hij als een zonnetje voorop. Ik voer het nu dagelijks bijna een jaar (wel combi glucosamine + MSM). Echt na een aantal maanden zag je verschil.


“Na een aantal maanden ...”
Mss ligt het daar ... zo lang heb ik het niet geprobeerd omdat ik dacht dat het toch geen verschil uitmaakte.


Voor artrose is juist de combi glucosamine en MSM erg goed, inderdaad een langere tijd voeren. Voor bijv. peesblessures is alleen MSM weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:05 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik lees mee want ik ben ook zoekend. Tegenwoordig hoor je ook veel over (vloeibare) groenlipmossel. Zijn er hier ervaringen daarmee?


Ik heb er geen ervaring mee, maar ik dacht dat groenlipmossel vooral gebruikt word ook bij chronische ontstekingen. Ik er wel goede dingen al over gehoord/ gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:06 



 
Profiel   

Ik ben heel erg tevreden over de supplementen van Soulmate-nutrition en dan voor het oudere paard dan de joint control. Standaard geef ik de 2G voor de dagelijkse vitaminen en mineralen.

https://www.soulmate-nutrition.nl/producten/2g/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:07 



 
Profiel   

Interessant topic! Ik heb ook een oudje van 21. Voer nu nog geen supplementen bij, hij lijkt het niet nodig te hebben maar misschien toch maar eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:08 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik lees mee want ik ben ook zoekend. Tegenwoordig hoor je ook veel over (vloeibare) groenlipmossel. Zijn er hier ervaringen daarmee?

Ik had de groenlipmossel gekocht, maar zelfs een snufje door het voer at hij niet. Toen aan de buren voor de hond gegeven: at het ook niet.
Zelf geprobeerd: echt heel vies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:14 



 
Profiel   

Tjsa, dat schiet dan ook weer niet op wanneer ze het niet lusten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:35 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:02 



 
Profiel   

Lukasje schreef
liespower94 schreef
Ik merk echt verschil. Hij had eerder weinig lol in wandelen en was erg stijf. Bijna gevoelig op de straat. Nu loopt hij als een zonnetje voorop. Ik voer het nu dagelijks bijna een jaar (wel combi glucosamine + MSM). Echt na een aantal maanden zag je verschil.


“Na een aantal maanden ...”
Mss ligt het daar ... zo lang heb ik het niet geprobeerd omdat ik dacht dat het toch geen verschil uitmaakte.


Ik meende dat ik ergens had gelezen dat je het na 3 maanden moest zien maar bind mij daar niet op vast.
Ik ben begonnen met voeren in de winter (december) en merkte echt verschil toen mijn nieuwe dierenarts dacht dat hij rond de 15 was ipv zo oud. Zij kwam langs voor mijn andere pony begin mei :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:14 



 
Profiel   

Sinds kort krijgt mijn paard ( 19 jaar en artrose ) curcumix souplesse van Horsflex.
Hij at het niet, maar met een schep appelmoes en een worteltje over het voer eet hij het nu wel.
In die curcumix zit ook groelipmossel. Geen idee of dat de moeilijkheid is van het niet graag willen eten.
Het spul ruikt in ieder geval wel heel sterk.
Omdat ik het nog geen week voer kan ik nog geen ervaring delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:19 



 
Profiel   

Zeker Glucosamine/MSM van Pharmahorse of horseflex. Beide zijn goed te betalen en je hoeft er niet heel veel van te geven.
wel even volhouden , het geeft niet binnen een paar dagen resultaat. Je moet het wel even de tijd geven.
mijn 25 jarige loopt er super fijn op.
als hij tijdens koude dagen iets stijver word krijgt hij Duivelsklauw van Baroen erbij.
Hij is vlot en vrolijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 14:24 



 
Profiel   

Hier een heel topic over artrose, dus over (begin)strijfheid en gewrichtsklachten : [BEH] [INFO] artrose

En glucosamine kan idd heel goed werken. Groenlipmossel wordt vooral in Duitsland veel gebruikt. Is idd ontstekingsremmend en werkt daarom ook pijnstillend, ook voor gewrichten.
In Engeland wordt weer met andere supplementen gewerkt, naast glucosamine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 14:25 



 
Profiel   

Ik ga morgen beginnen met de glucosamine met /msm en pavo multivit 15. Zodra ik resultaat zie zal ik dat uiteraard melden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 17:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen