welk supplement ouder wordend paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: welk supplement ouder wordend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:24

Ik kan na vandaag toch wel zeggen dat ik denk dat de curcumix souplesse van horseflex echt wel wat doet.
Omdat mijn paard een sluimerende hoefzweer heeft zijn de ijzers en zooltjes met siliconen ,die hij nodig had voor zijn artrose ,er onder vandaan.
Van de osteopaat kreeg ik de ‘opdracht ‘ om eerst op het zachte te gaan lopen met hem en als hij daar niet kreupelt eens te proberen hoe hij op het harde loopt. Natuurlijk alleen op dagen dat hij geen last heeft van de zweer en dus rad loopt.
Vandaag liep hij dus zonder ijzers en zooltjes op het harde ! Koppie erop en gaan !
Dit kon hij al twee jaar niet meer door zijn artrose in de voet.
Wie weet kunnen we zonder ijzers door ?
Zolang de zweer er niet uit is zullen we wel moeten, en als het niet anders kan nu laat ik hem alleen op zachte bodem lopen.
Maar dit ziet er wel veelbelovend uit in ieder geval.

TanteFlavie

Berichten: 779
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:25

Ik gaf mijn Fjord vroeger Glucohorse. Hij was daar echt mee geholpen.
Verder ken ik persoonlijk een draver die er ONVOORSTELBAAR mee verbeterde, een uniek geval denk ik, maar toch...
Je kan zijn verhaal vinden op hun website. De eigenaresse (een vriendin) had voor haar veearts een filmpje gemaakt. Dit om te illustreren hoe slecht hij terug recht kon komen na rollen...
Daarna is ze, op eigen houtje, glucohorse gaan geven... en hij kikkerde daar ontzettend van op....

Nu is Sundancer een 30 plusser. Een jong paard zal hij niet meer worden, maar hij heeft er nog een mooie verlenging van zijn leven door gekregen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:16

TanteFlavie schreef:
Ik gaf mijn Fjord vroeger Glucohorse. Hij was daar echt mee geholpen.
Verder ken ik persoonlijk een draver die er ONVOORSTELBAAR mee verbeterde, een uniek geval denk ik, maar toch....


Inderdaad heb een paard gekend die daar ook enorm veel baat bij heeft gehad. Op 16 jarige leeftijd gewoon opgegeven door de dierenarts (traumatische verbening aan haar gewricht net boven de hoef), daarna aan de Glucohorse, een enorme verbetering, paard is er 33 mee geworden zonder manken.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: welk supplement ouder wordend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:12

En mijn oudje , met artrose in de voet en stijf, draafde vandaag uit zichzelf aan ,door het bos, en bleef draven !
Daarna op de terugweg ook nog op het harde geprobeerd te draven en dat deed hij ook zonder problemen.
Hij strekte zelfs zo uit in draf dat zijn maatje in galop moest om mee te kunnen komen.
Ik zweer dus bij curcumix souplesse van horsflex !!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: welk supplement ouder wordend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:45

ik zelf geen op moment

equilin glucosamine en de balancer wow wat een paard heb ik. hij lijkt steeds fitter te worden op zijn 21e.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:33

Hier ook een 'oudje' van 20. Ik heb zelf hele fijne ervaringen met Marstall Force als vitamine, kurkuma poeder voor de gewrichten en kleefkruid voor vochtafdrijving.

Zo'n twee keer per jaar (tijdens het ruien) heeft hij een periode waar hij hoest, dan krijgt hij Audevard Balsamic als ondersteuning, waarmee we stoppen zodra hij niet meer hoest.

Ik rijd zo'n 3 à 4 keer per week op hem. Nu heb ik geluk dat behalve vocht vasthouden en hier en daar eens hoesten hij geen kwalen als arthrose of andere ziektes heeft. *klopt af*

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:08

Mijn bijna 21 jarige krijgt ook glucosamine + MSM van pharmahorse.
Daarbij krijgt ze nog extra magnesium en balancer van equilin.

Ze doet het er goed op.
Mijn dame heeft cushing en doet het fantastisch. (Uiteraard krijgt ze ook prascend)