Mycotoxines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellewelle
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-06-19

Mycotoxines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 20:34

Hallo,

Ik lees meer en meer over mycotoxines in het voer en hoe slecht dit kan zijn voor paarden. Mijn paard heeft al 2x bij bloedonderzoek verhoogde leverwaarden vertoont. Niet ernstig maar ze zijn er toch. Heb een kuur sedochol gegeven maar dit hielp niet echt. Morgen verhuis ik van stalling waar ik zelf mijn voeding kan geven en waar ze onbeperkt ruwvoer kan krijgen, de stal waar ik nu sta is de voeding niet oke en krijgen ze ook niet veel ruwvoer. Ik ga ze vitalbix voeren. Kan iemand mij wat vertellen over mycotoxinebinders? Ik vind veel uitleg online maar niet specifiek of je dit kan geven en/of dit nodig is of niet en waar je dit bijvoorbeeld kan kopen?

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Mycotoxines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:36


petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Mycotoxines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:47

ik ken iemand die het gegeven heeft aan haar paard. Maar eraan geraken was niet zo eenvoudig en ook over de dosering niet veel te vinden, wordt voor koeien wel veel gebruikt...

Bellewelle
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:03

petitparis schreef:
ik ken iemand die het gegeven heeft aan haar paard. Maar eraan geraken was niet zo eenvoudig en ook over de dosering niet veel te vinden, wordt voor koeien wel veel gebruikt...


Ja ik vind inderdaad heel weinig terug over wat ik kan gebruiken en dergelijke..

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:07

Ik geef vanwege mycotoxines momenteel FIR carbonclay bij. In de wei zie ik diverse schimmels. Kijk alleen maar naar het blad van paarden bloemen e.d.