Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Over eiwitten: in welk product zitten de meeste eiwitten?

 
Profiel   

Ik heb een 21 jarige ruin (kwpn, met hoog aandeel engels volbloed) die snel schraal is.
Hij krijgt onbeperkt hooi, zo'n 1,5 kg pulp, 2 scheppen refit energy mix , 2 scheppen omega 3 power mix, 120 ml lijnzaadolie en 2 schepjes hennepzaad per dag en toch bij het minste of geringste zie je z'n ribben weer. Wat zijn goede bronnen van eiwitten? Ik had hem tot de zomer alleen op ruwvoer (gras/hooi en pulp, aangevuld met een balancer) en toch begon hij weer schraal te worden dus terug naar het krachtvoer... Nu lees ik van alles over erwteneiwitisolaat maar welke dan en hoeveel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:30 



 
Profiel   

Waarom denk je dat een tekort aan eiwitten het probleem is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 19:08 



 
Profiel   

Heb je wormbesmetting al uitgesloten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 21:13 



 
Profiel   

Ik zou naast die pulp ook luzerne voeren ivm de scheve verhouding (staat heel veel over op Bokt).
Als je paardje alleen te dun is dan zou ik hooibrokken gaan voeren. De nuggets van pavo vind ik heel fijn en onze merrie werd er goed dik van.

Mocht het om eiwitten/bespiering gaan dan heb ik goede ervaring met sojaschroot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 21:31 



 
Profiel   

Verhouding ca/p is pas nodig canaf 3 kilo droge pulp. Daarnaast geeft ts nog ee paar scheppen ander voer dus zemelen lijkt me niet nodig.
Gemicroniseerd lijnzaad zou hoog in eiwit zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:05 



 
Profiel   

Als je omhoog wil in eiwitten dan zit je al gauw naar een dikke sportbrok, of een merriebrok te kijken, zou je dat willen en/of heb je dat al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:18 



 
Profiel   

Laat eens bloed trekken en test de spierwaarden. Een vit e gebrek zie je vooral in de winter en geeft een schraal paard.

Ik had elke winter een schrale pony tot ik vit e ging bijvoeren. 2 ml chevivit per dag. Pony is nu eerder te dik dan te dun. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:26 



 
Profiel   

Zidore schreef
Ik zou naast die pulp ook luzerne voeren ivm de scheve verhouding (staat heel veel over op Bokt).
Als je paardje alleen te dun is dan zou ik hooibrokken gaan voeren. De nuggets van pavo vind ik heel fijn en onze merrie werd er goed dik van.

Mocht het om eiwitten/bespiering gaan dan heb ik goede ervaring met sojaschroot.

Zowel pulp als lucerne zitten hoog in calcium tegenhanger fosfor haal je bv uit zemelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:35 



 
Profiel   

|o Ik typte luzerne maar bedoelde zemelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 22:41 



 
Profiel   

Sojaschroot zit ook hoog in eiwit, maar kan je ook zeker niet veel van voeren. Weet niet wat je doelstelling is met de eiwitten? Waar op het lichaam wordt je paard schraal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 18:04 



 
Profiel   

Copra coolstance is nog hoger in eiwitten dan lucerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:27 



 
Profiel   

Balancer Pro plus of Body builder van Je paard gezond en fit. Zitten veel eiwitten in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 20:44 



 
Profiel   

De Luzerne brokken van metazoa zitten heel hoog in eiwitten. Dat zet nu wel lekker aan bij mijn paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 21:18 



 
Profiel   

Ik zie vooral aan zijn ribbenkast dat hij snel schraal is. Overigens heeft hij dit altijd gehad en nu zeker dat hij wat ouder wordt. Ik heb hem een tijd sojaschroot bijgevoerd en daar ging hij super op maar dat schijnt niet goed te zijn voor een paard, vandaar dat ik er mee ben gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 10:06 



 
Profiel   

Seniores priores dan?
Komen ze altijd wel van aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 10:25 



 
Profiel   

kijk anders ook naar hippalgo bodybuilder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 10:29 



 
Profiel   

Voor spieren kun je onder andere erwteneiwitisolaat kopen van bv bulkpowder. Hoef je een stuk minder te geven dan luzerne. Meeste geven rond de 50-100 gram.
Voor vetten en eiwit kun je ook kijken naar gemicroniseerd lijnzaad. Alleen vetten kun je kijken naar bv lijnzaad olie, wel erop letten het langzaam omhoog te voeren en niet in 1 keer elke dag 200 ml geven bijvoorbeeld.

Hoeveel je van iets moet voeren is grotendeels uitproberen en kijken hoe je paard Het doet. Een pony van 150 kg zal ook minder nodig hebben dan een paard van 800 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 11:25 



 
Profiel   

Luzerne! Als ze aan moeten komen in brokvorm en anders gewoon los een halve emmer ongeveer. Zet super mooi aan en kunnen ze ook lekker lang op kauwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 11:26 



 
Profiel   

Mijten Bodybuilder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 19:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen