Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zijn we mee bezig?

 
Profiel   

Totaal geen idee of het nu best hier past of ergens anders maar waag het erop :o

Ik ben mijn paardjes opnieuw een psyllium kuur aan t geven, had de mest getest en er zat toch behoorlijk wat zand in.
Dus psyllium besteld en opnieuw een kuur, hebben i september nog een kuur gehad.

Iedere dag zet ik ze alle drie even binnen voor hun "krachtvoer" zo krijgt ieder paard zijn afgewogen portie, geen gepik van mijn bwp merrie (ze eet snel, krijgt het minste en suikerarm en mag niet meer dan dat aangevuld met Gluco Balance en magnesium) en ieder paard kan dus in alle rust eten. Als het eten op is gaan ze terug de paddock op waar ze onbeperkt hooi krijgen in slowfeednetten (zo kan mijn bwp merrie niet zichzelf vol proppen en word ze dus gedwongen rustig te eten)
Maar ze krijgen nu dus ook psyllium bij tegen het zand, nu zet ik ze vandaag buiten na het eten, beginnen ze alle drie ineens in t zand te vroeten en te likken |o niet erg handig uiteraard, ik stop er psyllium in tegen het zand in hun lijf en hun gaan effe doodleuk zand naar binnen werken, zo word het uiteraard een nul operatie en kan ik wel zandweg kuurtjes blijven geven.
Ze krijgen ook alle drie Marstall force voor de vitaminen en mineralen en hebben een mineralen liksteen ter beschikking waar ze behoorlijk weg mee weten :o

Mijn jongste quarter, nu 1,5 jaar was augustus september wat schraal, dus met veel beleid gaan bijvoeren ontwormingsspuit gehad van de DA (geen pasta maar pikuur) en hij kwam netjes rustig bij, nu heeft hij echter een dikke buik maar heb niet de indruk dat zijn hals en poep naar verhouding bijkomen.
Dacht dus Zand? Wormen?
Zand? krijgt nu dus psyllium. Wormen? Heb ontwormingspasta besteld verwacht deze eind deze week of volgende week.
Of krijgt hij nu toch te veel voer? 60ml lijnzaadolie, 80 gr Marstall force, 150 gr flaxseed, 300 gr gold, 300gr alfalfa cubes, 300gr luzerne cobs 120gr pré actieve en 300gr zupa (2 maaltijden).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:01 



 
Profiel   

Stuur Mizora op Bokt eens een pbtje.
Zij kan je van alles vertellen over voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:02 



 
Profiel   

Ik zou eens naar de verhoudingen in je voer kijken. Als die teveel uit balans zijn kan het zijn dat hij bepaalde voedingsstoffen niet kan opnemen uit zijn voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:04 



 
Profiel   

Als ze zand eten kan zeewier voeren ook helpen. Wellicht toch een mineralentekort en de mineralen die ze uit de grond proberen te halen zitten ook in het zeewier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:26 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:10 



 
Profiel   

Kim_W schreef
Als ze zand eten kan zeewier voeren ook helpen. Wellicht toch een mineralentekort en de mineralen die ze uit de grond proberen te halen zitten ook in het zeewier.



Mijn paard nam een aantal weken geleden ook happen zand, had ook net een psyllium kuur gegeven. Toen begonnen met 3 a 4 schepjes zeewier door het voer en na een paar dagen was het zand eten over.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen