Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Supplement voor weerstand/conditie

 
Profiel   

Wie wil er even meedenken? Mijn merrie is nu 12 jaar. Ze staat 24/7 buiten met ruime schuilstal. Vorig jaar kwam ze slecht de winter door.
Ik begin nu al te merken dat ze een beetje meh wordt. Ze staat al een tijdje onder een ongevoerde regendeken om een beetje warmer te blijven, want onze Spaanse diva blijkt dus echt een kouwkleum te zijn, ondanks dat ze al wel een aardig vachtje heeft ontwikkeld. Met het rijden zweet ze heel snel wat nu met het dekenseizoen wel lastig is, want ik wil haar niet nat onder de deken en met een zweetdeken buiten werkt nu natuurlijk ook niet echt ideaal.
Vanmorgen stond ze ineens met een beetje een vochtig neusje. Ik wil haar dus eigenlijk wat helpen met haar weerstand en conditie in de hoop dat we nu beter de winter doorkomen.

Ze krijgt een flinke schep care4life, een kwart schep haver, pavo vital, luzerne en lijnzaadolie. Verder hebben ze een flinke hoeveelheid hooi waar ze bijna de hele dag mee doorkomen, en staan ze nog op gras.
Wat is een fijn supplement om haar bij te geven om net dat beetje extra te geven voor de winter?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 17:39 



 
Profiel   

Ik zou een manuele lymfedrainage massage aanraden. Mocht je meer info willen dan kan je eens een kijkje nemen op www.equinelymfedrainage.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 17:52 



 

Zeewier? Ik voer een schepje per dag bij zodra de weerstand een extra boost kan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 18:00 



 
Profiel   

Barb schreef
Ik zou een manuele lymfedrainage massage aanraden. Mocht je meer info willen dan kan je eens een kijkje nemen op http://www.equinelymfedrainage.nl


Klinkt interessant, maar je zit wel godsgruwelijk ver weg :+

Zeewier, thx, ga ik eens naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:28 



 
Profiel   

Je ontwormd haar wel? Een paard van die leeftijd zou toch gewoon de winter door moeten komen?Wel goed dat je haar een deken op hebt gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:40 



 
Profiel   

http://mldregister.nl/noordbrabant.html
In Brabant zitten ook mensen die lymfedrainage kunnen uitvoeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:43 



 
Profiel   

Ja ze wordt gewoon ontwormd. Ze valt sowieso vrij snel terug in conditie, met name op de bovenlijn. Toen ik haar kocht was ze ook niet de dikste zeg maar.
Ik denk dat haar jasje wel al heel veel doet, maar het is nu ook van dat vage wisselende weer... zou haar graag net dat kleine beetje extra geven om het makkelijker te maken

Ineke had ik inmiddels gevonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:01 



 
Profiel   

Kuurtje Equilin immuno?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:49 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ineke had ik inmiddels gevonden :)


Top! Hoef ik het niet neer te zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 21:00 



 
Profiel   

Ik zweer bij de producten van paardensupplementen.nl
Vraag via de chat om advies, ze denken graag en goed met je mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 12:58 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips tot nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 19:02 



 
Profiel   

Ik geef onze pony Bonpard Resistance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 19:08 



 
Profiel   

Ijslands mos werkt bij heel veel dingen, zoals een goede weerstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 19:12 



 
Profiel   

Ik gaf mijn oudje NAF Opkikker bij verandering van het seizoen daar deed hij het altijd wel goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 19:19 



 
Profiel   

Ik zou van een ongevoerde regendeken overgaan op een gevoerde. Een deken zonder vulling drukt de haren alleen maar plat waardoor ze zichzelf moeilijker warm kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 19:46 



 
Profiel   

Bucas deken met stay dry kan gewoon op nat paard gelegd worden. Zo hoef je geen dekens te wisselen en kans op kou vatten of kou op de spieren sluit je hiermee uit. En NAF opkikker werkt goed. Maandelijks vitamine spuit kan ook zolang r in e maand zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 22:50 



 
Profiel   

Stay dry heb ik naar gekeken, maar ze staat nu inmiddels al onder 150g en die gaan maar tot 150 g toch? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 06:54 



 

Wat kidde al zegt, ongevoerde deken drukt de haren alleen maar plat waardoor ze zich niet warm kunnen houden.
Dus of zonder deken, aangezien ze al een vachtje heeft waar ze de haren van kan uitzetten of een iets wat gevoerde deken.

Voor de rest een goede vitaminebrok geven en ik gaf zelf nog wel eens een vitaminespuit eerder, nu niet meer want ze doet het prima op enkel vitaminebrok, ik geef zelf de fiberforce van cavalor voor mijn 26 jarige merrie met iets Arabisch bloed.

Had het nooit gedacht maar nu ook zonder deken nog steeds en ze doet het er beter op dan met een regendekentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 08:20 



 
Profiel   

De Bucas Smartex is er ook in 300gr.
Wat betreft je voer, hoeveel vitaminebrok geef je nu? Want in deze periode is de aanbevolen hoeveelheid vaak niet voldoende. Ik ga in deze tijd van het jaar altijd op minimaal 150% zitten, maar soms geef ik zelf de dubbele aanbevolen hoeveelheid. En heb je haar bloed wel eens laten testen of ze geen tekorten heeft? Oftewel: of je wel de juiste vitaminebrok geeft.
Waar het ene paard het super doet op een bepaalde vitaminebrok, krijgt de ander er juist tekorten op. En dan zal de weerstand ook lager worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 08:40 



 
Profiel   

Inmiddels staat ze wel met gevoerde deken. Ik zal langzaam eeens gaan sparen voor een Bucas collectie :')

Ze krijgt nu pavo vital, in combinatie met care4life. Ze is dus niet afhankelijk van alleen haar vitaminenbrokje. Ze krijgt nu tussen de 75 en 100 gram per dag en daarbij nog 1 tot 1,5 schep care4life, haver, luzerne en lijnzaadolie

Bloed heb ik nog niet laten testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 10:58 



 
Profiel   

Ik geef mijn paard altijd foenegriek tijdens het verharen. Zijn weerstand loopt dan wat terug en foenegriek ondersteunt dan iets. Over het algemeen vinden paarden het ook lekker dus dat scheelt.

Persoonlijk zou ik ook even nagaan of 24/7 buiten wel ideaal is voor jouw paard. Sommige luxe paardjes doen het beter als ze s nachts een paar uurtjes binnen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 11:10 



 
Profiel   

Je kan proberen te kijken naar vitaminebrokjes.
Mijn paard zie ik er altijd meteen van opknappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 11:35 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Inmiddels staat ze wel met gevoerde deken. Ik zal langzaam eeens gaan sparen voor een Bucas collectie :')

Ze krijgt nu pavo vital, in combinatie met care4life. Ze is dus niet afhankelijk van alleen haar vitaminenbrokje. Ze krijgt nu tussen de 75 en 100 gram per dag en daarbij nog 1 tot 1,5 schep care4life, haver, luzerne en lijnzaadolie

Bloed heb ik nog niet laten testen

De mijne krijgt er ook gewoon muesli bij. Dat zie ik echt als extra. Voor de weerstand is hooi en vitaminebrok je basis. Ik ga er vanuit dat je paard zo rond de 450-500kg weegt. Dan is 75gr dus de aanbevolen hoeveelheid. Ik zou eens tijdelijk 150gr geven en kijken wat dat een tijdje doet (zeg, een week of 4).
Weet je hoeveel een schep C4L weegt? Ook interessant om eens te doen en te kijken hoeveel je nu werkelijk in gewicht geeft. :j

Weet je zeker dat ze een koukleum is of niet juist last heeft van de vacht? Het was het weekend behoorlijk warm, en ik zag meer paarden wat tam en mweh staan. Was echt een warmte ding, die leefden gisteren weer helemaal op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 11:37 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Persoonlijk zou ik ook even nagaan of 24/7 buiten wel ideaal is voor jouw paard. Sommige luxe paardjes doen het beter als ze s nachts een paar uurtjes binnen staan.


Ze wordt enorm druk van op stal staan, daar wordt ze echt geen leuker paard van... Ze hebben een ruime inloopstal dus als ze dat wil, kan ze altijd binnen gaan staan, maar haar 'opsluiten' maakt haar echt ongelukkig

Nathalie98 schreef
Je kan proberen te kijken naar vitaminebrokjes.
Mijn paard zie ik er altijd meteen van opknappen.


die krijgt ze dus al :)

Daihyo schreef
De mijne krijgt er ook gewoon muesli bij. Dat zie ik echt als extra. Voor de weerstand is hooi en vitaminebrok je basis. Ik ga er vanuit dat je paard zo rond de 450-500kg weegt. Dan is 75gr dus de aanbevolen hoeveelheid. Ik zou eens tijdelijk 150gr geven en kijken wat dat een tijdje doet (zeg, een week of 4).
Weet je hoeveel een schep C4L weegt? Ook interessant om eens te doen en te kijken hoeveel je nu werkelijk in gewicht geeft. :j

Weet je zeker dat ze een koukleum is of niet juist last heeft van de vacht? Het was het weekend behoorlijk warm, en ik zag meer paarden wat tam en mweh staan. Was echt een warmte ding, die leefden gisteren weer helemaal op :D


Ze zal inderdaad rond de 450kg zitten. Ik kan wel eens proberen wat extra vitaminenbrok met haar doet. De hoeveelheid C4L die ze nu op en dag krijgt is ongeveer 750gr - 1kg, dus boven de aanbevolen hoeveelheid.

Nee ze is echt wel een koukleum... vorige winter viel ze ineens enorm in door de kiu (ik dacht dat ik haar dekenloos kon houden... niet dus). Ze was van het weekeind met dat hele warme weer juist veel meer zichzelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 12:06 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Bloed heb ik nog niet laten testen

Dat is nochtans stap 1. Zomaar supplementen bijgeven is een blinde gok.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen