Tips oud & nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Tips oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:42

Beetje vroeg, maar sommige dingen moet je al tijdig mee beginnen naar het schijnt :)

Mijn merrie was afgelopen jaar behoorlijk onrustig tijdens oud en nieuw. De andere paarden waren erg rustig, maar dat hielp niet. Alle paarden staan op stal die nacht, ze krijgt extra hooi net voor 12 uur, ipv graszaaghooi en een beetje lekker krijgt ze die nacht meer lekker hooi, de lichten zijn aan, de radio staat aan en de deuren gaan dicht. Maar toch was ze best in de stress.

Ik heb het jaar ervoor van dat spul in de neus geprobeerd, maar dat werkte niet heel erg. Ik zoek dan ook tips & tricks voor andere supplementen of iets dat zou kunnen helpen en waar mensen goede ervaringen mee hebben. Ik wil niets verdovends, want ze moet gewoon kunnen blijven eten.

Alvast bedankt :)

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tips oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:02

Chillpil van Ecostyle?
Hier geen succes, omdat ons paard ze niet lust, maar heb er wel positieve verhalen van gehoord.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:45

Ik geef vanaf een paar dagen voor oud en nieuw druppels van rescue (Bach). Eerst 2-3 keer per dag 5 druppels, op klein stukje brood. Dat kan je de dag zelf opvoeren, dat haalt wel de scherpe kantjes eraf.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:26

Bedankt voor de tips!

Bach heb ik wel eens gebruikt maar merkte ik weinig van. Chillpill is misschien wel het proberen waard!

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:28

Mijn advies: licht juist uit, deuren juist open, zodat ze kunnen zien wat er aan de hand is. Iets horen en niet weten wat het is geeft veel meer paniek. Hebben ze het eenmaal gezien, dan is de angst snel genoeg weg.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:27

Tancreda4 schreef:
Bedankt voor de tips!

Bach heb ik wel eens gebruikt maar merkte ik weinig van. Chillpill is misschien wel het proberen waard!


Chillpil is er ook in probeerverpakking

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Tips oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 00:03

Ik ben er alvast ook over aan het denken. Ik weet dat mijn shet rustig blijft, maar geen idee wat de jaarling gaat doen aangezien ik hem nog maar een paar maanden heb.

Het scheelt wel een hoop dat er hier in belgie voor een groot deel vuurwerk verbod is gekomen (vorig jaar hier aan de straat nog volop maar dit jaar normaal niet meer)

Armani1985

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Tips oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:05

Naf magic kun je proberen en een soundless oornetje of "doppen" in de oren doen helpt mijn paard enorm! Trouwens ook met scheren en trailer etc

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:23

Ben het helemaal met Ibbel eens :j
Aantal jaren terug is m’n bijrijdpaard ook erg paniekerig geweest tijdens oud en nieuw terwijl de rest allemaal rustig waren. De staldeuren stonden toen ook allemaal dicht en sindsdien hebben ze nu alle staldeuren open en staat ze een stuk rustiger.

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Tips oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:36

Phytonics Strezz eventueel in combinatie met Puur Tranquil.
Voordeel van de Strezz is dat je rustig paar keer extra kan geven, dus op oudjaarsdag extra doseringen of meer druppels