Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Medicijnen/supplementen in slobber mee weken?

 
Profiel   

Zoals het onderwerp al aangeeft, ik vraag mij af of je medicijnen of supplementen in slobber mee kunt weken? Gaan er dan geen bestanddelen verloren? Ik kan mij voorstellen dit wel het geval is wanneer je de slobber bereid met heet water, maar geldt dit ook voor koud water? Of kun je toch beter eerst de slobber laten weken en dan de poeders erdoor doen?

Ik stel deze vraag omdat ik supplementen(poeders) wil bijvoeren. Voor de smaak wil ik slobber gebruiken maar ik ben zelf niet dagelijks op stal. Ik wil het de stalhouder makkelijk maken door wat bakjes te kopen en alvast voor een paar dagen de poeders en een beetje slobber (droog) klaar te zetten. Dan hoeven ze op stal alleen een beetje water toe te voegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 17:57 



 
Profiel   

Ik volg mee want heb me dit ook al afgevraagd :o? . Bij sommige kruiden gaat immers ook een deel verloren bij verhitting. Veiligheidshalve heb ik tot nu toe pas de slobber afgekoeld aangeboden en dan pas de supplementen eronder gemengd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:00 



 
Profiel   

Geen optie om slobber en poeder bakjes appart te zetten? Slobber maken, pas wanneer geweekg is er doorheen doen/roeren? Kan mij voorstellen dat er wel suplenten zijn die werking verliezen als ze al even staan door bv warmte, licht, zuurstof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:01 



 
Profiel   

puppy1128 schreef
Geen optie om slobber en poeder bakjes appart te zetten? Slobber maken, pas wanneer geweekg is er doorheen doen/roeren? Kan mij voorstellen dat er wel suplenten zijn die werking verliezen als ze al even staan door bv warmte, licht, zuurstof.


Zou ik ook doen, ik denk dat de stalhouder het niet erg vind om dat bakje er ook even bij te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:03 



 
Profiel   

Ik maak m'n slobber met lauw water en doe daar MSM doorheen, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Maar doe dat dan ook niet met heet water, misschien valt het dan mee. Even googlen op een aantal bestandsdelen van je medicijn/supplement of het verhit mag worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:04 



 
Profiel   

Mirre1415 schreef
puppy1128 schreef
Geen optie om slobber en poeder bakjes appart te zetten? Slobber maken, pas wanneer geweekg is er doorheen doen/roeren? Kan mij voorstellen dat er wel suplenten zijn die werking verliezen als ze al even staan door bv warmte, licht, zuurstof.


Zou ik ook doen, ik denk dat de stalhouder het niet erg vind om dat bakje er ook even bij te gooien.


Dat klopt daar zit ik dan ook aan te denken. Het zou alleen wat makkelijker zijn om het in één bakje te doen ook omdat poeder kan verstuiven dus als het wel mee geweekt mag worden in koud water, dit ‘probleem’ gelijk opgelost is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:14 



 
Profiel   

MerleSimone schreef
Ik maak m'n slobber met lauw water en doe daar MSM doorheen, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Maar doe dat dan ook niet met heet water, misschien valt het dan mee. Even googlen op een aantal bestandsdelen van je medicijn/supplement of het verhit mag worden?


Heet of warm water durf ik eigenlijk sowieso niet. Ik denk zelf dat er dan wel bestanddelen verloren kunnen gaan. Over koud water kan ik helaas niks vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:19 



 
Profiel   

Misschien kun je de leverancier van de medicatie benaderen met de vraag? Zij zouden het moeten weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:25 



 
Profiel   

Of een slobber kiezen die een korte weektijd heeft? Of geen weektijd?
Mijn ruin krijgt zijn poeder in muesli + Marstall wiesen fasern. Water erbij (niet te veel), roeren, klaar. Beide voersoorten kunnen ook droog worden gegeten, dus er kan niet per ongeluk te weinig water of te weinig weektijd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:49 



 
Profiel   

Het toevoegen vlak voordat je het geeft, als het al geweekt en wat afgekoeld is?
Voor het weken zou ik niet doen, dan zijn er veel dingen die hun werking verliezen of waarvan het vermindert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:13 



 
Profiel   

Eerst weken, en net voor het geven de supplementen / medicatie erdoor.
Buiten het verliezen van werking neemt de slobber vaak de smaak over van supplementen waardoor ze het vaak niet meer eten.

Ik probeer trouwens vaak supplementen te kiezen welke bij een situatie passen.
Nu krijgt de mijne al te veel poeders, en moest voor zn peesblessuren een supplement hebben. Dus heb ik gekozen voor een supplement in blok/korrel vorm.


Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 10-11-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:33 



 
Profiel   

Goede vraag dit! Het is misschien echt een idee om een producent dit te vragen, zoals hierboven al gemeld wordt. Ik ben echt benieuwd wat zij er van zeggen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen