gastricur/stopcur ervaringen en lijnzaad olie klaarzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

gastricur/stopcur ervaringen en lijnzaad olie klaarzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 20:59

Hallo,

Ik ben weer aan het kijken naar andere supplementen voor mijn paardjes. We hebben de afgelopen maand ontzettend veel pech gehad. Eerst m’n nieuwe paard Fay koliek in oktober en 2 weken geleden m’n andere paard. Afgelopen week was het weer pech en had m’n oudere paardje weer koliek (4 jaar van mij en nog nooit eerder gehad).

Ik ben nu weer aan het kijken hoe ik dit een beetje kan overkomen en ben op aanraden gaan kijken naar homeopatische druppels voor de darmen. Na even zoeken kwam ik Gastricur tegen en de beschrijving sprak mij erg aan voor m’n ouder paardje Zaf. Later kwam ik Stopicur tegen wat mij meer aansprak voor Fay, watermest.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Nu zet ik mijn voer altijd klaar, aangezien ze dan niet hoeven stoeien met de supplementen tijdens het voeren. Maar is het mogelijk om de druppels dus al in de bakjes te doen of verminderd dit de werking (vervliegt?) Hetzelfde vraag ik me af met het lijnzaadolie. Kan ik namelijk dat ook gewoon al in bakjes doen, ik zet altijd bakjes klaar voor 2 dagen, dus het blijft niet extreem lang liggen.

Iemand ervaringen?

Voor meer informatie hier wat m’n paardjes krijgen/wil gaan voeren:

Fay (dunne/watermest, snel gestresst, actief getraind)
- 1 kilo Kernmix Horsefood per dag
- Chillpill Ecostele (3 per dag inplaats van 6)
- magnesium citraat
- lijnzaadolie
- psyllium kuur
- Stopicur
- muesli na het werk met evt elektrolyten

Zaf (koliekerig, snel dun, slechte weerstand, revalidatie)
- 2,5 kilo Pavo Condition per dag
- Pavo health boost
- Foenegriek
- lijnzaadolie
- psyllium kuur
- Gastricur
- fibrebeet/muesli ter aanvulling
- Handje luzerne

Normaal voer ik niet zoveel supplementen in 1 keer, maar met de slechte weerstand en na zo'n 6 bezoeken van de dierenarts toch maar een steuntje in de rug.

Beide geen wormen/zand in de mest
Psyllium kuur wil ik toch proberen, omdat ze veel vezels in de mest hebben en misschien dat die stukjes in de darm blijven zitten inplaats van zand.