Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Care4life Recente ervaringen

 

Ik heb járen terug mijn vorige pony weleens Care4life gevoerd.
Toen zat er oa nog collageen in en waren er veel ervaringen met pony’s die er erg heftig op reageerden. Kijkerig, schrikkerig.
Ondertussen is de collageen eruit heeft pavo mij verteld.

Hoe zijn recente ervaringen met dit voer?
Het spreekt mij wel aan voor een week of 6( langer niet Ivm de kruiden), benieuwd of de ervaringen nu positiever zijn..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 18:28 



 
Profiel   

Ik ben een paar weken geleden weer begonnen met C4L, ik merk geen gedragsveranderingen, maar dat merkte ik de vorige keren ook niet toen ik het voerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 18:57 



 
Profiel   

Nog steeds dezelfde reactie als jaren eerder.
Mijn paard na 1 zak snel weer op ander voer gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:19 



 
Profiel   

De vraag is een beetje of het door de collageen kwam of door de kruiden. Of was dat al bevestigd door pavo dat dat kan? (Mijn pony zag ook opeens overal spoken met dit voer, geen recente ervaring voor je)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:27 



 
Profiel   

Ik was toentertijd een van de allereerste testers voor de c4l bij pavo.
De vermoedelijke factor voor de gedragsverandering lag aan het hoge vitamine c gehalte, teminste dat werd toentertijd als eventuele booster gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:38 



 
Profiel   

Ik ben van plan om dit voer binnenkort te gaan proberen, de analyse ziet er erg goed uit. Ik heb echter wel een hele gevoelige merrie dus ik ben erg benieuwd hoe ze erop reageert nu ik dit zo lees.

Ik zal een update plaatsen zodra ik het heb getest

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 21:33 



 
Profiel   

Ik geef het mijn ruin nu ruim 2 maanden en hij zit letterlijk en figuurlijk goed in zijn fel. Hij is er totaal niet feller op geworden. De hoeveelheid kruiden is zo laag dat je dat gewoon op lange termijn kan voeren.

De hoeveelheid energie die in de aanbevolen hoeveelheid zit (1000gr per dag) is hetzelfde als de hoeveelheid energie die in de overige voeders zit waar je 2000gr van moet voeren. Gaan veel mensen hier misschien de fout in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:07 



 
Profiel   

Ik geef het mijn trekpaard en shetlander, beiden hoogbejaard en gevoelig voor duikers al jaaaaaren en heb nog nooit iets gemerkt! Wellicht paarden die een bepaald tekort aan vitamines hadden en nu aangevuld worden die anders reageren omdat ze energieker, fitter of beter in hun vel zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 08:53 



 
Profiel   

Ik blijf ook benieuwd naar meer recente ervaringen.

Dus verhalen gaan verschillende kanten op wat oorzaak was:
- kruiden
- collageen
- vitamine C

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 15:12 



 
Profiel   

Woody2015 schreef
Ik was toentertijd een van de allereerste testers voor de c4l bij pavo.
De vermoedelijke factor voor de gedragsverandering lag aan het hoge vitamine c gehalte, teminste dat werd toentertijd als eventuele booster gedacht.


Grappig, ik had pavo gevraagd verleden week of de collageen er inderdaad uit was met daarbij de reden waarom (mijn pony ging ook spoken zien opeens van slechts hele kleine hoeveelheid) Toen kreeg ik terug dat ze hier nog nooit van had gehoord :') Dat ze nog nooit had gehoord van paarden die er schrikkerig oid van werden. Toen dacht ik echt 'zit je nu te liegen of heb je onder een steen geleefd?'

Maar ja, de collageen is eruit en mijn Agrobs voer is bijna op dus ik ben héél benieuwd hoe mijn pony er dit keer op gaat reageren!
Ik zal het jullie nog laten weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 16:37 



 
Profiel   

Darkchrystal, als je nog wilt weten hoe het gaat: hij krijgt nu sinds woensdag 1 handje, waar hij voorheen al spoken op zag, en dat gaat super goed.
Ga het eind deze week wat meer geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 22:20 



 

Top!
Ik voer het nu niet maar wil het binnenkort een keer als afwisseling geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 22:26 



 
Profiel   

Ik zal nog laten weten of het goed blijft gaan als ik iets meer geef :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 23:16 



 
Profiel   

Darkcrystal, Alf krijgt nu al een tijdje 100 gram per dag (1/3e van aanbevolen volledige hoeveelheid als je dit tevens als vitamines voert, de rest vul ik am 8 met vitamine brok) en ik merk helemaal niets. Terwijl hij paar jaar geleden schrok van elke gras spriet bij slechts al een handje per dag.

Daar hoef je het dus niet meer voor te laten. Ik vind het een erg mooi voer en pony vindt het heerlijk en likt zijn bak uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:15 



 

Top.
Ik geef nu wat anders ivm wat gewicht verlies.
Maar goed te weten dat het goed bevalt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen