Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen van Pavo voer?

 
Profiel   

Momenteel geef ik mijn paarden Pavo. Mijn jongere paarden geef ik Pavo Podo Grow, mijn ouderen 18+ en daarbij bij 1 jonger paard die heel erg in de groei is en 2 oudere paarden die wel wat bij mogen komen SlobberMash van Pavo. Nu ben ik best duur uit elke dag en vroeg mij af of er nog wat in te verbeteren is in zowel prijs als kwaliteit? Oja, daarbij geef ik ook standaard Pavo Vital vitamine brok naar gewicht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 14:41 



 
Profiel   

Is het puur financieel dat je wil overstappen? Ze doen het er goed op?

Paarden die mogen aankomen - en dat niet doen op voldoende ruwvoer - gaan hier eerst op een bietenpulp product. Sommigen eten dat niet, en dan is seniores priores de eerstvolgende stap. (Ook voor jonge paarden overigens, ondanks de naam)
Sommige écht moeilijk op gewicht te houden paarden, voeren we daarnaast nog luzernebrok en / of maisvlokken bij, maar dat is niet heel vaak nodig.
De pavo vital zou ik dan wel blijven geven (ander merk vitaminekorrel kan ook natuurlijk, weet niet of daar financieel winst te halen valt door over te stappen op bijv. Marstall), omdat ze mogelijk tekorten oplopen op alleen ruwvoerproducten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 14:47 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Is het puur financieel dat je wil overstappen? Ze doen het er goed op?

Paarden die mogen aankomen - en dat niet doen op voldoende ruwvoer - gaan hier eerst op een bietenpulp product. Sommigen eten dat niet, en dan is seniores priores de eerstvolgende stap. (Ook voor jonge paarden overigens, ondanks de naam)
Sommige écht moeilijk op gewicht te houden paarden, voeren we daarnaast nog luzernebrok en / of maisvlokken bij, maar dat is niet heel vaak nodig.
De pavo vital zou ik dan wel blijven geven (ander merk vitaminekorrel kan ook natuurlijk, weet niet of daar financieel winst te halen valt door over te stappen op bijv. Marstall), omdat ze mogelijk tekorten oplopen op alleen ruwvoerproducten.


Ze doen het er opzich goed op, al is er met aankomen nog wel wat winst te behalen. Ik heb Pavo gekozen omdat het makkelijk te halen is overal en omdat op zakken duidelijk is aangegeven voor welke paarden het is. Ik dacht ineens dat er misschien wel beter is te krijgen, omdat ik op voervergelijk terecht kwam en de prijzen per kilo best verschillen! Als het kwa voedingswaarde dan ook nog eens hetzelfde is ben ik misschien wel makkelijk bezig maar wel duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 14:53 



 
Profiel   

En ook is daar dan misschien, zeker met meerdere paarden, ook winst te behalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 14:55 



 
Profiel   

Ik houd me zelf niet per se aan 'waar het voor bedoeld is' ;)
Maar goed, aankomen is meestal een kwestie van 'veel ruwvoer' en dan het liefst wat rijker ruwvoer of geconcentreerd ruwvoer. Bij veel producten betaal je de merknaam, dat is bij pavo niet anders. Maar nagenoeg iedere fouragehandelaar heeft ook 'merkloze' bietenpulp en luzerne, om maar wat te noemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 15:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen