Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tendi protec+ paardensupplementen en stamceltherapie

 
Profiel   

Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het supplement tendi protec+ van paardensupplementen voor een goed herstel van een peesblessure?
En zijn er mensen die ervaring hebben met stamceltherapie.
Hoe snel mocht je toen weer opbouwen en heeft de pees dit goed gehouden?

Helaas na 14 weken stappen (waarvan laatste 3 weken mocht opbouwen met draven) is er naast het littekenweefsel van de herstellende peesblessure een nieuw klein scheurtje gekomen nadat ze kort heeft gedraaid in een stress situatie. Dit kon ik niet voorkomen.
Graag hoor ik ervaringen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 21:27 



 
Profiel   

Ik ga het morgen horen.
Mijne heeft nu 3 maanden lang afwisselend de Tendi Protec+ en de Prele gevoerd op advies van paardensupplementen.nl
Ben dus heel erg benieuwd!

Mijne heeft alleen geen stamceltherapie gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 23:01 



 
Profiel   

Oh spannend ben er wel benieuwd naar ik moet ind ook tendi en prele geven. Heb jij het die 3 maanden lang afgewisseld. Dus 10 om 15 of heb je daar tussendoor ook even niet gegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 00:10 



 
Profiel   

Ja ik moest beginnen met 10 dagen tendi protec+, gevolgd door 15 dagen prele. En dat dan achter elkaar blijven doen.

Ik heb om half 11 een afspraak staan en ben zo enorm zenuwachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 10:12 



 
Profiel   

Ik ga duimen voor goed nieuws!!snap dat je zenuwachtig bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 11:44 



 
Profiel   

Ik geef het preventief in wedstrijd seizoen (endurance). Heb wel het idee dat mijn paard er baat bij heeft. Ben wel heel benieuwd naar verhalen met peesblessures

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 12:24 



 
Profiel   

OMG OMG OMG!!! Ik mag m terug op gaan bouwen!! Ik ben zo blij!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 12:37 



 
Profiel   

Geen ervaring met een vastgestelde peesblessure maar wel met tendi protect. Onze pony loopt aanzienlijk beter met dit product. Bij ons staat voor het nieuwe jaar een bezoek aan de kliniek op de planning om het een en ander uit te sluiten. (Pony is nogal blessure gevoelig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 14:11 



 
Profiel   

@Rambogirl dat is geweldig nieuws!! Hopelijk blijft het goed gaan!!

@Adnarim dat is ind ook wel slim ter ondersteuning

@romyvs dan moet het toch wel iets doen als je verschil merkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:10 



 
Profiel   

Net 10 dagen de tendi protect+ gegeven en morgen beginnen met de prele. Ik hoop dat mijn merrie het wil eten en dat we over 4 weken een mooie scan gaan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:01 



 
Profiel   

Ik duim voor je! De eerste keer prele moest tie even wennen aan de smaak, maar die beviel m gelukkig toch wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:29 



 
Profiel   

Ze eet het gelukkig heel goed. Ze eet haar muesli sneller als nooit te voren normaal liet ze nog een beetje liggen maar ze likt haar bak nu volledig uit. Gelukkig. Hopelijk krijgen we 7 januari goed bericht dat het ook allemaal zijn werk heeft gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:49 



 
Profiel   

Ik duim voor je

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 08:04 



 
Profiel   

Ik zit in dezelfde situatie! Helaas kan ik je nog niet vertellen of het helpt. Ik ben vanaf september bezig en 9 januari moet ik weer heen. Die van mij heeft stamceltransplantatie en 2x shockwave therapie gehad en daarnaast geef ik tendi protec+
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 09:00 



 
Profiel   

Ik ben helaas al vanaf augustus bezig. Ook 2 x shockwave therapie na de eerste keer na 5 weken stappen terug nog een keer shockwave 2 weken stappen en kreeg ik goedkeuring om te gaan draven. Helaas na een week was mijn zadel niet goed. Dus weer 2 weken gestapt daarna 2x per week gedraafd omdat er een springzadel beschikbaar was die paste(maar ik kon er niet op draven) zadelmaker geweest alleen tijdens dat de zadelmaker er was rende er een pony door de bak(kindje er af gevallen) wat voor mijn paard een aanleiding was om onrustig te worden en ging toen kort rondjes om mij heen draven. Gevolg daarna niet rad lopen. Dag erna weer gestapt aan de hand. Vrijdag geprobeerd met het nieuwe zadel en mijn paard liep zoals ze nog nooit had gelopen zo fijn. Alleen helaas die dag erna warm en dik been. En bleek ze dus een scheurtje naast het littekenweefsel te hebben en konden we weer opnieuw beginnen. Toen is ze ingespoten met stamceltherapie en nu kan ik 7 jan pas terug ivm de feestdagen. Dan krijgt ze wss nog een keer shockwave therapie. En ben na de stamceltherapie gelijk begonnen met de tendi protec+ en nu de prele

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 15:52 



 
Profiel   

Nou morgen is de dag van het verlossende woord. Zal het allemaal geholpen hebben helaas is ze vorige week zondag met stappen wel losgebrokken. Werd druk door een ander paard en gaf en bok en galopeerde weg. Kon der niet meer houden. 2 rondjes door de bak gerend een een slidingstop gemaakt. Hopelijk doet dit niet de das om

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 23:33 



 
Profiel   

Ik ben gisteren weer terug geweest om te kijken of het allemaal goed bleef gaan. Eigenlijk moest ik m dus weer opbouwen afgelopen maand.
Omdat ik mn paard echt depressief begon te vinden heb ik gekozen voor een opbouw in buiten staan. Hij lijkt meteen een ander paard. En ja, jij gaat helaas toch nog soms uit zn plaat, maar de echo liet zien dat het er zelfs nog wat beter uit zag dan vorige maand. Dierenarts was verbaasd, omdat hij in eerste instantie weinig hoop zag, en nu dus 2x een goede echo heeft gemaakt, dus t lijkt te helpen...?
Heel blij dus met mn beslissing om m eerst weer buiten te krijgen en vanuit daar weer onder het zadel op te pakken.
Ik duim voor je dat het bij jouw paard er ook zo goed uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 07:57 



 
Profiel   

Vandaag ook goed nieuws gehad.
Gelukkig geen nieuwe blessure door het galloperen van vorige week. Op de plekken van de oude blessure was het helemaal gevuld. Nog wel met korte vezels maar zag er goed uit. Vandaag nog een keer shockwavetherapie gehad. Ik mag er nu weer op stappen ipv aan de hand. Over 2 weken mag ik 3x 2 min draven. Dus dan zitten we weer op waar we 8 weken geleden zaten. Nu hopen dat er geen gekke dingen meer gebeuren. Ik ga in ieder geval wel door met de tendi protect+ en prele.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 20:00 



 
Profiel   

Vanaf dinsdag mochten we weer 3x 2 min gaan draven. Gister gefilmd en naar de dierenarts gestuurd. Geen onregelmatigheid te zien. Wel wat stijf in het lijf( maar wat wil je na zo lang stappen) maar ze is erg voorwaarts. Ondanks een half streepje tranquigel. Nu goedkeuring gekregen dat we hier mee door mogen gaan en dan dinsdag weer filmen.

Ik blijf duimen dat het goed blijft gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 19:01 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Ik zit in dezelfde situatie! Helaas kan ik je nog niet vertellen of het helpt. Ik ben vanaf september bezig en 9 januari moet ik weer heen. Die van mij heeft stamceltransplantatie en 2x shockwave therapie gehad en daarnaast geef ik tendi protec+
Succes!


Hoe gaat het met jou paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 19:03 



 
Profiel   

Onze 21 jarige pony heeft stamceltherapie en lasertherapie gehad. Nu 3 maanden geleden


Ik schreef een blog over onze ervaring en het resultaat tot nu toe

Misschien heb je er wat aan

https://overyvonne.nl/stamceltherapie-bij-peesblessure/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:23 



 
Profiel   

Ik heb na dit topic ook de combi besteld.
Paard sukkelt al sinds april met een peesblessure..
Hoe geven jullie de tendi? Over het voer (droog of slobber) eet hij het niet...
Inspuiten is lastig aangezien het zo waterig is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 23:02 



 
Profiel   

Mijne liet het de eerste keer door de slobber ook staan. Dag erna had tie t gewoon op, en sindsdien direct wanneer ik t geef.
Wat de boer niet kent, dat eet tie niet! :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 11:13 



 
Profiel   

Beide door de meusli. Met de tendi had ze geen probleem. De prele eerste dag wel maar nu likt ze haar bak tot de bodem schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 20:14 



 
Profiel   

Dinsdag ben ik terug geweest naar de dierenarts. En heb goed nieuws gekregen. De peesblessure is zo goed als hersteld. Er zit nog een klein randje. Hierdoor mag ik al veel sneller als verwacht opbouwen.

Hieronder mijn hele verhaal van hoe het begonnen is en wat er wanneer gedaan is.

Op 14-8-2019 liep mijn paard al een aantal dagen niet goed en is de dierenarts gekomen. Dachten toen aan een verdraaide kogel. 3 weken stappen op harde ondergrond 2x 15 a 20 min, maar werd niet beter. Op 2-9-2019 naar de kliniek voor de scan. Daar ontdekte we dat ze een peesblessure had aan haar linker been. Binnenste tussenpeestak.  Deze is toen behandeld met shockwavetherapie. Daarna advies 5 weken stappen.( 2x 20 a 30 min op zachte bodem)
8-10-2019 terug naar de kliniek. Zag er beter uit. Weefsel was zich aan het vullen. Nog een keer shockwave therapie. 2 weken stappen 2x 40 min op licht verende bodem en na die 2 weken(22-10-2019) mocht ik 20 min instappen 3x2 min draven afgewisseld met 3 min stap. Helaas erachter gekomen dat door al die tijd stappen mijn zadel niet meer goed lag..(25-10-2019) dus nog wat langer gestapt. zadelmaker er bij op 13-11-2019. Ander zadel gekregen om mee op te bouwen. Alleen tijdens het passen van een ander zadel werd mijn paard onrustig en ging rondjes om mij heen draaien. Gevolg paar dagen later dik en warm been. Dus weer gestapt en contact met de dierenarts.
26-11-2019 scan op de kliniek en bleek een nieuwe peesblessure naast te zitten. Weefsel was nog niet sterk genoeg om de klappen op te vangen. Toen is ze op 28-11-2019 ingespoten met stamceltherapie. En ben ik gestart met de tendi protect + en prele. 10dagen /15dagen. 6 weken aan de hand stappen 2x 40 min op zachte bodem( dit is een 2 x mis gegaan omdat ze veel energie had en aan de hol ging.  7-1-2020 weer controle zag er meer gevuld uit. Nogmaals shockwave therapie. Op 14-1- 2020 de magnacare minipulse aangeschaft. ( dit werkt met magneten) 2 weken stappen onder de man 1x per dag 40 min. 21-1-2020 mocht ik weer 3x2 min gaan draven. Dit 4 weken lang. Nadat dit goed ging overleg en filmpjes naar dierenarts mocht dit uitbreiden op 18-2-2020 naar 4x3 min draven.

25-2-2020 controle dierenarts en dat zag er allemaal goed uit. Er zat nog een klein randje maar dat hersteld vanzelf. Nu zat ze wel wat vast in haar rug en was wat gevoelig( niet zo gek na 28 weken stappen en rechtuit lopen) dat ze voor de zekerheid een foto maakte. Hier lichte irritatie op te zien. Dus ingespoten met pijnstillers en ontstekingsremmer.
4 dagen nog aan de hand stappen. Maar mag sinds 1-3-2020 al opbouwen met 20 min instappen, 4x 4 min draven en na de 3de en 4de x draven 2-3 rondes galop. En over 3 weken mag ik de galop al uitbreiden naar 2-3 min galop.
Dit had ik nooit verwacht dat dit al zo snel kon. Ik had het opbouwtraject veel langer verwacht. Omdat ik het een best grote stap vind van 4x3 min naar wat ik nu mag bouw ik de galop iets rustiger op met 3 dagen 1 rondje galop dan 3 dagen 2 rondjes en dan naar de 3 rondjes.

Of het komt door de stamceltherapie, de tendi protect + en prele of de magnacare minipulse laatste 2 dagelijks gegeven volgens schema en gebruikt. Dat kan ik niet duidelijk zeggen. Maar wat ben ik blij met dit goede nieuws. Eindelijk na 28 weken kunnen we weer lekker rijden(ook al is het nog rechtuit).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen