Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring Pavo Guthealth hier?

 
Profiel   

Ik lees allemaal goede ervaringen op Facebook en op de Pavo site, maar kan hier met geen mogelijkheid aankomen. Zijn er bokkers die al ervaring hebben met dit nieuwe supplement? Ben heel benieuwd. Mijne staat nu al bijna een maand in de bestelling.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 20:01 



 
Profiel   

Gisteren is het binnen gekomen en gelijk gegeven. Ik ben benieuwd. Hopelijk komen er nog ervaringen van andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 08:54 



 
Profiel   

Ik volg! Kan je dit ook icm pavo vital geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 22:54 



 
Profiel   

Zidore schreef
Ik volg! Kan je dit ook icm pavo vital geven?

Ik weet het niet maar voer de brokjes samen met 18 plus. Zonder vindt Fly ze niet zo lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 11:52 



 
Profiel   

De guthealth is voor extra bij je normale voeding. Ik voer de mijne pavo vital en de Guthealt er doorheen. Paarden hebben duidelijk wel wat betere stoelgang dan zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 19:08 



 
Profiel   

Hoeveel geef je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 12:17 



 
Profiel   

Zidore schreef
Hoeveel geef je?

Word een maatbekertje bijgeleverd. Geef er 1 bekertje/125mg van per dag. Is volgens de voorschrift de pony dosering voor 300kg (mijn paarden wegen 450kg)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 14:33 



 
Profiel   

Schopje voor dit topic.
TS; merk je al verschil?

Kan iemand concreet een ervaring delen wat er precies aan de stoelgang van het paard is veranderd?
Hier hebben we een paard met op zich wel goede mest, maar wel nat. En voornamelijk dan het laatste beetje, waardoor zijn achterbenen continu vies zijn. Ben benieuwd of dit iets is wat we kunnen proberen om het te verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 21:40 



 
Profiel   

Mijn paard had wisselend slappe mest en regelmatig nog water na de mest. Dit vooral als er weer wisselde van kwaliteit ruwvoer maar ook bij wisselend weer. Paard staat nu al even er op en al veel minder vaak natte mest en ook geen water meer wat achter de mest aan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 21:58 



 
Profiel   

Ik lees mee! Ik vind het iets te prijzig om even te testen. Bij meerdere positieve ervaringen is het het misschien wel waard.
Oplossing voor mijn paard weet ik en dat is van het voordroog afhalen en op hooi zetten maar helaas is dit niet mogelijk op mijn huidige stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:03 



 
Profiel   

Update. Op kerstavond heb ik de dierenarts laten komen. In de middag had ze al gelegen en s avonds weer wezen kijken en toen ging ze weer liggen, staan en weer liggen. Mijn Fly ligt nooit, vandaar de dierenarts gebeld en die is meteen gekomen. Fly had echt vreselijke diarree en buikpijn, waardoor ze ook niet at meer. Dit jaar al voor de vierde keer een dierenarts laten komen, omdat de diarree uiteindelijk eindigt in koliek. Vreselijk machteloos om te ervaren.

Deze dierenarts wilde als laatste optie “transfauneren” gaan doen (na kerst) Dit is het door een sonde het “voeren” van mest wat gezeefd is in water van een paard met goede darmbacterien cq drollen. Fly kreeg iets ingespoten en ik zou na de kerst hiervoor een afspraak mogen maken.

De volgende ochtend sprak ik stalgenootjes en die zeiden waarom voer je haar niet gewoon een drol van een paard wat goede drollen produceert? Dan hoeft ze niet aan de sonde. Iets wat ik ook niet prettig vindt voor haar. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een mestbal (liefst zo vers mogelijk) gepakt en geweekt in haar dagelijkse Fibre Beet, met een hoop 18 plus muesli erbij. Het maaltje met drol was zo opgegeten door Fly!

Natuurlijk heb ik wel de dierenarts gebeld om te vragen of het goed was om het eerst op deze manier te proberen. Dat vond de dierenarts een goed idee en schreef dit recept voor 7 dagen uit!
Hij zei ook, als het zo ook helpt is het ook fijner voor het dier en als advies kreeg ik Zn vers mogelijke drol te nemen.

Gelijk de volgende dag zag ik al resultaat. Al een hoop goede hopen. En een paar wat minder, maar sinds gisteren zijn ze weer super! Ik hoefde sinds gisteren ook geen staart meer te wassen en Fly eet als een dijkwerker weer!

Door de buikpijn at ze niet meer, of kreeg buikpijn doordat ze niet at. Heb ook wat verandert qua hooi. Nu krijgt ze ook van mij wat voordroog erbij en er zijn baaltjes gekomen van de hooiboer die ze wel wil eten. Fly stopte ook met Duits Kruidenhooi van de 1 op de andere dag. Heel vervelend, aangezien ik die heb ingeslagen 42 stuks. Maar alles voor Fly, vandaar nu weer ander hooi (wat ze wel wil eten)

Maar over Pavo Guthealth waar het over ging, dat voer ik ook nog steeds in haar dagelijkse voerbakjes. Samen met op advies van de dierenarts Grasbrok. Dat zei de dierenarts ook trouwens dat ze op grasbrok moest. Dat was makkelijker te verteren en een ruwvoer vervanger (omdat Fly slecht eet)

De afgelopen dagen heb ik haar ook twee keer per dag Fibre Beet gevoerd. Dit slobberde ze ook zo naar binnen. Ik had gewoon het idee dat ze te weinig ruwvoer at. Nu eet ze wel weer hooi, maar blijf ik haar Fibre Beet met Pavo 18 plus voeren.

Maar de mestbal hierdoor heeft mijn inziens het meeste zijn werk gedaan! Fly had gewoon geen goede darmbacterien meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:29 



 
Profiel   

Oh super interessant! Fijn dat het nu goed gaat zeg! Vandaag heeft de eigenaar van mijn bijrijdpaard nog contact gehad met de DA en dat wat jij zegt was inderdaad ook nog een optie. Die van ons is heel gefixeerd op zn brokjes, dus ik weet zeker dat die het er bij op eet. Maar je zegt "dierenarts schreef dit recept voor 7 dagen uit".

Bedoel je dan dat je 7 dagen lang mest van een goed paard door het voer van die van jou hebt gemengd? Want later heb je het over 1 mestbal :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:51 



 
Profiel   

xxPaige schreef
Oh super interessant! Fijn dat het nu goed gaat zeg! Vandaag heeft de eigenaar van mijn bijrijdpaard nog contact gehad met de DA en dat wat jij zegt was inderdaad ook nog een optie. Die van ons is heel gefixeerd op zn brokjes, dus ik weet zeker dat die het er bij op eet. Maar je zegt "dierenarts schreef dit recept voor 7 dagen uit".

Bedoel je dan dat je 7 dagen lang mest van een goed paard door het voer van die van jou hebt gemengd? Want later heb je het over 1 mestbal :Y)


Ik ben eerste kerstdag begonnen met 1 mestbal door haar Fibre Beet slobber met muesli. Waar iedereen met kerst zit te smullen krijgt mijn paard gewoon een mestbal :D

Mijn pony is een shetlander en ik heb elke dag een recente mestbal gepakt en deze door de slobber verwerkt. Morgen is de 7de dag dat ze dan een mestbal krijgt! Ik heb gekozen voor de mest van een groot jong paard wat glimt als een spiegel en het belangrijkste goede mestballen produceert. Het is in vergelijking met mijn shet echt een grote mestbal. Hoeveel gram zou ik niet durven zeggen. Ik zou ook voor een andere “donorpaard” gekozen kunnen hebben. Er is namelijk ook een drachtige pony die hele goede mest produceert, maar die is drachtig. Vandaar toch maar gekozen voor de andere jonge merrie omdat Fly niet drachtig is. Maar eerlijk gezegd zou je misschien ook kunnen testen op goede darmbacterien bij het donorpaard. Maar ikbweet niet of de techniek zo ver is en aangezien Fly zo ziek was, had ik ook geen zin om te wachten met deze behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 23:04 



 
Profiel   

Ik voer dus alleen mest van 1 gekozen paard :Y) En heb er ook op gelet dat het ook een merrie is. Maar eerlijk. Ik weet niet waar je precies op moet letten. Mij leek de vastigheid en compactheid van de drollen de belangrijkste eis (en natuurlijk dat het donorpaard gezond is, alle wormenkuren in het verleden heeft gehad, geen zand in mest heeft en niet behandelt wordt inzake eventuele aandoeningen) En mij leek ook de keuze voor een merrie een goede optie. Maar ik ben hier geen expert in. De stevige drol structuur gaf de doorslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 23:09 



 
Profiel   

Wacht ik heb een foto! [ img ]
Hier zit de mestbal te weken in haar Fibre Beet. Ik voer dus per portie 200 gram Fibrebeet, dan gooi ik er nog 600 gram water bij. Wat je ook ziet op de foto en dat wordt na 45 minuten een beste hoeveelheid slobber en helemaal ingedikt. Als ik het bijna kan geven doe ik er nog een paar handjes 18 plus muesli door! De mestbal roer ik dan helemaal er doorheen. Je ziet dan echt geen verschil meer met voer en de mestbal. Maar hoeveel mest je moet geven weet ik ook niet. Ik kies gewoon voor in verhouding een mooie drol. Voor de smaak giet ik er dan tot slot wat warm water overheen extra zodat het niet zo koude pap is. Net zolang tot het goed is qua structuur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 23:23 



 
Profiel   

xxPaige schreef
Schopje voor dit topic.
TS; merk je al verschil?

Kan iemand concreet een ervaring delen wat er precies aan de stoelgang van het paard is veranderd?
Hier hebben we een paard met op zich wel goede mest, maar wel nat. En voornamelijk dan het laatste beetje, waardoor zijn achterbenen continu vies zijn. Ben benieuwd of dit iets is wat we kunnen proberen om het te verbeteren.


Krijgt je paard hooi of voordroog? Mestvocht zie je vaker bij voordroog (fermentatie en gebrek aan ruwvezel) maar soms ook bij hooi als het met drijfmest bemest is. Hooi, onbemest (of met compost) en na de langste dag gehooid, gaat vaak goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 23:28 



 
Profiel   

Voor de liefhebber heb ik evt een zo goed als volle emmer over teab. Paard is iom dierenarts over op een ander supplement.

Geen langdurige ervaringen dus. De smaak is wel goed. Paard at het graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:36 



 
Profiel   

Omdat hier primair naar ervaringen met guthealth gevraagd wordt, deel ik graag mijn ervaring ermee.
Vanaf ik haar heb heeft mijn tinker merrie al regelmatig slappe mest en/of veel mestwater, zo erg dat haar staart in strontdreadlocks veranderd. Ook mijn 3 shetlanders gingen meedoen. Reden vermoedelijk wisselende samenstelling van het hooi.
Ik heb werkelijk alle supplementen geprobeerd, behalve de audevard ekygard, die aten ze echt niet op.

Als laatste redmiddel dan maar de pavo guthealth geprobeerd, en tot mijn verbazing al na 1 dag resultaat bij allemaal! Ik ben nu 2 weken verder en echt prima drollen. Blijft nu ook constant goed, voorheen kon het een paar dagen goed gaan en dan weer slap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:33 



 
Profiel   

Even een schopje.
Zijn er inmiddels meer ervaringen.

Die van mij is geopereerd aan gaskoliek in combi met een verstopping in dec, maar blijft gevoelig voor gasstapeling. Oorzaak traag werkende dikke darm waardoor hij moeite heeft met verwerken van ruwe celstof aldus de dierenarts.

Hele rantsoen is al aangepast, maar denk dat door alles wat gebeurd is het systeem van binnen qua darmbacterien op zijn kop ligt. Donderdag ga ik terug voor controle en bespreek ik het supplement met de dierenarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-20 14:40 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 17:38 



 
Profiel   

Ik geef het nog steeds. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 17:59 



 
Profiel   

Merk je verschil? Je hebt ook je paard mest gevoerd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 19:54 



 
Profiel   

Chesss schreef
Merk je verschil? Je hebt ook je paard mest gevoerd toch?

Ja, mest voeren was en is hetgeen wat echt helpt bij de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 21:49 



 
Profiel   

Ik voer het ook nog steeds en ik zie duidelijk positief verschil.
De mijne hadden dunne mest maar geen koliek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 22:07 



 
Profiel   

Ik ben overgestapt omdat het niet veel meer deed voor de mijne jammergenoeg. Toch weer af en aan slappe mest. Nu Natural’Digest wezen voeren dat lijkt in verhouding beter resultaat te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen