Ervaring Pavo Guthealth hier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:30

MaiNat schreef:
Chesss schreef:
Merk je verschil? Je hebt ook je paard mest gevoerd toch?

Ja, mest voeren was en is hetgeen wat echt helpt bij de mijne.

Hoe voer je mest? Ik denk dat mijn merrie dat echt niet wil eten

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:10

[/quote]
Ja, mest voeren was en is hetgeen wat echt helpt bij de mijne.[/quote]
Hoe voer je mest? Ik denk dat mijn merrie dat echt niet wil eten[/quote]

Ik begreep dat het gevoerd werd met mestballen door de slobber.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 21:13

Klopt door de Fibre Beet heen. Samen met een hoop 18 plus muesli goed roeren en om het af te maken een topping van Cavalor fibre force gaat het bij die van mij zo naar binnen! Alles kan ik haar erdoorheen voeren. Ook Prascend en dergelijke. De mestbal valt ook uit elkaar in de fibre beet dus dat is erg fijn. Vaak doe ik er als het een te erge massa wordt wat extra water bij. Die van mij krijgt sowieso elke dag Zn fibre beet maaltijd met 18 plus en fibre force, dus ze vertrouwd dat wel!

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:00

Doe je er dan 1 mestbal doorheen?

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:20


JDVL27
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:04

Ik heb er goede ervaringen mee. Nadat ze met veulen uit de wei kwam vorig jaar eind oktober heel vaak dunne mest, elke week wel een paar dagen. In de loopstal halverwege januari werd het erger. Benen en staart continu onder. Waarschijnlijk doordat er elke 3-4 dagen een nieuwe baal voordroog in komt. Pavo gaan geven (1 maatbekertje per dag, paard van 600/700 kilo) en met een paar dagen normale mest. Vorige week iets gaan afbouwen naar halve beker, maar toen werd het weer wat dunner, dus zit weer op 1 bekertje per dag. Ik ben er positief over in ieder geval :)

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:37

Zidore schreef:
Doe je er dan 1 mestbal doorheen?

Ja, maar mijn pony is een shet en ik doe een grote mestbal van een paard erdoorheen. Heb ook wel eens twee mestbal gegeven. De mestbal moet zo vers en heel mogelijk zijn en ook niet in contact met stro en dergelijke zijn geweest. Tenminste dat doe ik, maar ik ben geen dierenarts. Zou het sowieso met de dierenarts bespreken voordat je zoiets gaat doen. Ik moest eigenlijk een sonde gebruiken, maar wilde niet meer wachten na kerst dus maar zelf gedaan op aanraden. Maar ik heb ook al het andere al geprobeerd (zandkuurtjes, wormenkuren, bloed onderzoeken) vandaar dat er niks anders meer over bleef dan dit.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:49

ElCid schreef:
Wat een prijs voor dat PAVO spul! Wij voeren een van de paarden, die vaak wat opgeblazen is, de Levende gisten van Makana. Werkt erg goed en is ook nog fijn betaalbaar en verbeterd de darmflora significant! https://www.makana.eu/horse/usage/diges ... visiae-1kg

Heel benieuwd of je het nog voert aan het paard? Ik overweeg het ook. Hoeveel voer je van de levende gist?

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:31

Op het moment niet meer. Dosering weet ik niet meer maar dat staat op de verpakking, zal 1 maatschepje zijn geweest of zoiets.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 10:14

ElCid schreef:
Op het moment niet meer. Dosering weet ik niet meer maar dat staat op de verpakking, zal 1 maatschepje zijn geweest of zoiets.

Bedankt voor jouw reactie, Ik ga er naar kijken. Is jouw paard hersteld door het voer of ben je gewoon gestopt?

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:35

Rizette schreef:
Bedankt voor jouw reactie, Ik ga er naar kijken. Is jouw paard hersteld door het voer of ben je gewoon gestopt?


Het heeft hem zeker geholpen. Hij is niet hersteld maar dat was ook niet mogelijk; hij heeft zwaar astma en daar spelen zijn darmen ook een rol in. Hij heeft dus eigenlijk altijd iets nodig om zijn darmen te ondersteunen en dat scheelt enorm in zijn benauwdheidsaanvallen. Momenteel geef ik de anijs, komijn, venkel van Per Naturam en bij hem werkt dat nog beter. https://www.pernaturam.de/anijs-komijn-venkel-m6553
Het is toch vaak een kwestie van uitproberen.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaring Pavo Guthealth hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:11

En de mijne wordt een skippybal van gist. Zo zie je maar.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 23:54

Muze schreef:
En de mijne wordt een skippybal van gist. Zo zie je maar.

Moeilijk om dat in te schatten allemaal.