Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring Pavo Guthealth hier?

 
Profiel   

MaiNat schreef
Chesss schreef
Merk je verschil? Je hebt ook je paard mest gevoerd toch?

Ja, mest voeren was en is hetgeen wat echt helpt bij de mijne.

Hoe voer je mest? Ik denk dat mijn merrie dat echt niet wil eten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 13:30 



 
Profiel   

[/quote]
Ja, mest voeren was en is hetgeen wat echt helpt bij de mijne.[/quote]
Hoe voer je mest? Ik denk dat mijn merrie dat echt niet wil eten[/quote]

Ik begreep dat het gevoerd werd met mestballen door de slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 18:10 



 
Profiel   

Klopt door de Fibre Beet heen. Samen met een hoop 18 plus muesli goed roeren en om het af te maken een topping van Cavalor fibre force gaat het bij die van mij zo naar binnen! Alles kan ik haar erdoorheen voeren. Ook Prascend en dergelijke. De mestbal valt ook uit elkaar in de fibre beet dus dat is erg fijn. Vaak doe ik er als het een te erge massa wordt wat extra water bij. Die van mij krijgt sowieso elke dag Zn fibre beet maaltijd met 18 plus en fibre force, dus ze vertrouwd dat wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 20:13 



 
Profiel   

Doe je er dan 1 mestbal doorheen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 13:00 



 
Profiel   

Wat een prijs voor dat PAVO spul! Wij voeren een van de paarden, die vaak wat opgeblazen is, de Levende gisten van Makana. Werkt erg goed en is ook nog fijn betaalbaar en verbeterd de darmflora significant! https://www.makana.eu/horse/usage/diges ... visiae-1kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 13:20 



 
Profiel   

Ik heb er goede ervaringen mee. Nadat ze met veulen uit de wei kwam vorig jaar eind oktober heel vaak dunne mest, elke week wel een paar dagen. In de loopstal halverwege januari werd het erger. Benen en staart continu onder. Waarschijnlijk doordat er elke 3-4 dagen een nieuwe baal voordroog in komt. Pavo gaan geven (1 maatbekertje per dag, paard van 600/700 kilo) en met een paar dagen normale mest. Vorige week iets gaan afbouwen naar halve beker, maar toen werd het weer wat dunner, dus zit weer op 1 bekertje per dag. Ik ben er positief over in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 14:04 



 
Profiel   

Zidore schreef
Doe je er dan 1 mestbal doorheen?

Ja, maar mijn pony is een shet en ik doe een grote mestbal van een paard erdoorheen. Heb ook wel eens twee mestbal gegeven. De mestbal moet zo vers en heel mogelijk zijn en ook niet in contact met stro en dergelijke zijn geweest. Tenminste dat doe ik, maar ik ben geen dierenarts. Zou het sowieso met de dierenarts bespreken voordat je zoiets gaat doen. Ik moest eigenlijk een sonde gebruiken, maar wilde niet meer wachten na kerst dus maar zelf gedaan op aanraden. Maar ik heb ook al het andere al geprobeerd (zandkuurtjes, wormenkuren, bloed onderzoeken) vandaar dat er niks anders meer over bleef dan dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 19:37 



 
Profiel   

ElCid schreef
Wat een prijs voor dat PAVO spul! Wij voeren een van de paarden, die vaak wat opgeblazen is, de Levende gisten van Makana. Werkt erg goed en is ook nog fijn betaalbaar en verbeterd de darmflora significant! https://www.makana.eu/horse/usage/diges ... visiae-1kg

Heel benieuwd of je het nog voert aan het paard? Ik overweeg het ook. Hoeveel voer je van de levende gist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:49 



 
Profiel   

Op het moment niet meer. Dosering weet ik niet meer maar dat staat op de verpakking, zal 1 maatschepje zijn geweest of zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:31 



 
Profiel   

ElCid schreef
Op het moment niet meer. Dosering weet ik niet meer maar dat staat op de verpakking, zal 1 maatschepje zijn geweest of zoiets.

Bedankt voor jouw reactie, Ik ga er naar kijken. Is jouw paard hersteld door het voer of ben je gewoon gestopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:14 



 
Profiel   

Rizette schreef
Bedankt voor jouw reactie, Ik ga er naar kijken. Is jouw paard hersteld door het voer of ben je gewoon gestopt?


Het heeft hem zeker geholpen. Hij is niet hersteld maar dat was ook niet mogelijk; hij heeft zwaar astma en daar spelen zijn darmen ook een rol in. Hij heeft dus eigenlijk altijd iets nodig om zijn darmen te ondersteunen en dat scheelt enorm in zijn benauwdheidsaanvallen. Momenteel geef ik de anijs, komijn, venkel van Per Naturam en bij hem werkt dat nog beter. https://www.pernaturam.de/anijs-komijn-venkel-m6553
Het is toch vaak een kwestie van uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:35 



 
Profiel   

En de mijne wordt een skippybal van gist. Zo zie je maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:11 



 
Profiel   

Muze schreef
En de mijne wordt een skippybal van gist. Zo zie je maar.

Moeilijk om dat in te schatten allemaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen