Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

door het bos de bomen niet zien

 
Profiel   

Anoniem schreef
Dat kan natuurlijk hoor!
Alleen wordt er vaak gezegd dat pavo vol suikers zit en dat is niet per definitie waar


Maar de summerfit koeken staan er inmiddels wel om bekend dat ze bij jeukgevoelige paarden jeuk veroorzaken. Ongeacht wát de oorzaak ervan is, blijf ik daar héél ver vandaan ;) (En als ik zo'n koek wil voeren, heeft marstall ook van die dingen, en daar reageerden ze bij ons geen van allen op met jeuk)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 08:20 



 
Profiel   

equifirst heeft ook van die koeken, geen idee wat de samenstelling is.

volgens mij hebben ze zelf graanvrije koeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:16 



 
Profiel   

plutolover schreef
equifirst heeft ook van die koeken, geen idee wat de samenstelling is.

volgens mij hebben ze zelf graanvrije koeken


Klopt equifirst heeft inderdaad zowel mét als zonder graan van die koeken. Samenstelling weet ik zo ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:23 



 
Profiel   

Waarom voer je niet gewoon een vitamine brok? Daar zit alles in je wat je nodig hebt.
Ik weet niet of je het in belgie kunt krijgen, maar ik was heel tevreden over jepaardgezondenfit. Ik bestelde altijd gewoon online.
Je paard doet lichte arbeid dus heeft al die kracht voeren niet nodig en dit zal alleen maar negatief zijn voor zijn maag.
Kijk ook goed naar je ruwvoer, met maag klachten is dit het belangrijkst. Hij moet (bijna) 24/7 wat te kauwen hebben en dan het liefst onverpakt droog hooi.
Je kan je krachtvoer voor elkaar willen hebben maar als je ruwvoer en de beweging (hoe vaak en lang komt hij buiten?) niet in orde zijn ga je geen verschil merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:36 



 
Profiel   

Def schreef
Waarom voer je niet gewoon een vitamine brok? Daar zit alles in je wat je nodig hebt.
Ik weet niet of je het in belgie kunt krijgen, maar ik was heel tevreden over jepaardgezondenfit. Ik bestelde altijd gewoon online.
Je paard doet lichte arbeid dus heeft al die kracht voeren niet nodig en dit zal alleen maar negatief zijn voor zijn maag.
Kijk ook goed naar je ruwvoer, met maag klachten is dit het belangrijkst. Hij moet (bijna) 24/7 wat te kauwen hebben en dan het liefst onverpakt droog hooi.
Je kan je krachtvoer voor elkaar willen hebben maar als je ruwvoer en de beweging (hoe vaak en lang komt hij buiten?) niet in orde zijn ga je geen verschil merken.


Maar ook dat is niet altijd de oplossing. Ik ben écht pro-vitaminebrok en goed droog hooi. Dat zou voor mij inderdaad wel al-tijd de eerste stap zijn. En inderdaad voldoende vrije beweging. Maar zelfs als je dat optimaliseert, werkt het niet altijd. Mijn eerste merrie deed het het beste op kruidenhooi en spelt. Geen vitaminekorrel. Mijn ruin haalde onvoldoende uit onbeperkt hooi en vitaminekorrel en bleef schraal (bloedtesten waren goed, paard was fysiek gezond). Mijn huidige merrie houdt slappe mest op hooi en vitaminekorrel (en ik heb er al véél geprobeerd, zowel qua hooi kwaliteit als qua vitaminekorrel). Dus de stellingname 'alles wat je nodig hebt', klopt soms alleen in theorie. Ik heb nu het derde paard op rij voor wie dit niet geldt. Voor het paard van een vriendin werkt de theorie ook niet en voor het paard van mijn schoonzusje al helemaal niet. Dat zijn al 5 totaal verschillende types paarden, op verschillende locaties in Brabant, die het op alleen hooi + vitaminekorrel en op 24/7 vrije beweging of tenminste 10 uur vrije beweging per dag NIET redden, om diverse redenen :)
Nogmaals: het is wél altijd mijn éérste stap hoor, vitaminekorrel, hooi en vrije beweging ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:48 



 
Profiel   

Zooplus heeft oa Marstall (vitaminekorrel) en levert > 39€ gratis in België

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:07 



 
Profiel   

belangijkste is kijk naar je paard en luister naar je gevoel. En soms ben je even bezig om uit te zoeken wat het beste past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:18 



 
Profiel   

plutolover schreef
belangijkste is kijk naar je paard en luister naar je gevoel. En soms ben je even bezig om uit te zoeken wat het beste past.


Precies dat inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:22 



 
Profiel   

Heb je al eens de voeders van Agrobs bekeken?

Ik geef sinds een jaar de Alpengrun mash gecombineerd met de mineral vitamine korrel en vit E supplement aan m’n fjord. Hij heeft nog nooit zo goed in z’n vel gestaan! En hij eet het heel graag.

Er is normaal een website hier in België die aan huis levert (extra handig) . Bij de Alpengrun mash moet je wel water bij doen, maar ze hebben ook andere hele goede voeren in hun assortiment. Behoren tot dezelfde categorie als Equifyt alleen nog iets meer paardnatuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 00:15 



 
Profiel   

Hoi is er iemand hier die een etiket van de kruiden zak van equilaterre uit herselt heeft ik zou graag de luchtweg mix hebben
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-23 23:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen