Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Supplementen om weerstand te verhogen senior

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Al een tijdje kwakkeld mijn 29 jarige senior paardje met van alles en nog wat (denk aan ringworm, diarree). En ben ik op zoek naar een supplement om haar weerstand te verhogen zodat ze minder snel vatbaar wordt.

Qua basis krijgt ze al senioren brokken (pavo 18 plus afgewisseld met cavalor senior strucomix) en senior priories.

Haar gebit is niet optimaal meer dus het moet wel makkelijk weg te eten zijn. Op internet vind ik zoveel verschillende soorten supplementen en oliƫn enz. En aangezien ze dus al best veel vitamine en mineralen in haar dagelijkse brok heeft zitten zie ik door de bomen het bos niet meer %) Heeft iemand tips en/of ervaringen?

Zelf kwam ik hier op uit:
- Paardendrogist wintermix
- Pavo health boost
- pavo multivitamine
- horseflex weerstand complex
- puur resistentia
- levertraan
- zeewier

Pavo summerfit koeken geprobeerd maar niet weerstandverhogend genoeg.
Ze krijgt om de zoveel tijd ook een vitamine spuit

Wie kan mij helpen? _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 11:53 



 
Profiel   

kijk eens naar oerbalans.
ik hoor daar veel goeds over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:05 



 

Oerbalans moet idd goed zijn voor de weerstand. Ik ben er ook mee begonnen, nog geen idee of het helpt. In poedervorm zou ik er wel echt lijnzaad olie of water bij doen, anders blijft alles in de voerbak liggen hahahaa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:06 



 

Je geeft veel verschillende merken door elkaar.
Is dat een bewuste keus?
Wellicht zou je kunnen denken aan als basis een vitaminebrok, aangevuld met bijvoorbeeld seniores priores, of pulp met de pavo 18 plus samen.
Desgewenst zou je er dan nog een supplement bij kunnen geven.
Dat is wel vaak een kwestie van proberen wat werkt/ aanslaat.

Ik zou zelf dan kiezen voor kruiden of iets van Puur of Groene os.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:15 



 
Profiel   

Misschien Opkikker senior van Naf?

Wintermix van de paardendrogist is ook fijn!

https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 601/51130/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:54 



 
Profiel   

Ik zou ook zeggen Oerbalans van Ecostyle

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:55 



 
Profiel   

Ik lees twee verschillende dingen: problemen met de darmen (wormen, diaree) en weerstand verhogen. Persoonlijk zou ik zelf beginnen met de darmen op orde krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 13:58 



 
Profiel   

Oerbalans inderdaad. :j dit helpt sowieso voor de weerstand en voor veel paarden ook tegelijkertijd voor de darmflora!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 14:16 



 
Profiel   

ik zou ook de oerbalans proberen, mijn senior krijgt het sinds kort en ik ben er erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 15:05 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik lees twee verschillende dingen: problemen met de darmen (wormen, diaree) en weerstand verhogen. Persoonlijk zou ik zelf beginnen met de darmen op orde krijgen.


Diarree kwam idd door zand. Hier heeft ze een kuur voor gehad. Maar sowieso is ze sneller vatbaar voor veranderingen zoals het seizoen en verandering in hooi. Vandaar dat ik graag haar weerstand wil verhogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 15:58 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Je geeft veel verschillende merken door elkaar.
Is dat een bewuste keus?
Wellicht zou je kunnen denken aan als basis een vitaminebrok, aangevuld met bijvoorbeeld seniores priores, of pulp met de pavo 18 plus samen.
Desgewenst zou je er dan nog een supplement bij kunnen geven.
Dat is wel vaak een kwestie van proberen wat werkt/ aanslaat.

Ik zou zelf dan kiezen voor kruiden of iets van Puur of Groene os.


Niet perse bewust.
Vitamine brok is misschien wel een goed idee! Thanks

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:01 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Misschien Opkikker senior van Naf?

Wintermix van de paardendrogist is ook fijn!

https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 601/51130/


Heb je ervaring met de wintermix van de pasrdendrogist? Deze sprak mij nml ook erg aan. En goede prijs ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:02 



 
Profiel   

Snoepkontje schreef
Heb je ervaring met de wintermix van de pasrdendrogist? Deze sprak mij nml ook erg aan. En goede prijs ook



De merrie van mij stalhouder heeft elk jaar, als de blaadjes gaan vallen last van dunne mest.
Vorig jaar een pot besteld ter ondersteuning. Ze aten het goed, ruikt heel lekker. Hadden wel het idee dat het iets hielp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:08 



 

Ik geef ook elke winter de mix van paardendrogist.
Dit jaar geen klachten maar meer als gezonde extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:44 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaringen met Opkikker van NAF dat kreeg mijn oudje met overgang van de seizoenen.

Over Oerbalans hoor ik ook goede dingen.
Wintermix van Paardendrogist heb ik nooit gegeven maar de Souplessemix was altijd super aanvulling.
Maar dan wel op al uitgebalanceerd dieet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:17 



 
Profiel   

Ik zou eerst de darmflora opkrikken dan. Goede weerstand begint bij de darmen, dus probiotica of iets als darmbalans.

Onze oudste is 27 en wij geven wiesencobs of Nuggets en speedibeet met een vit korrel en lijnzaad. Die nu NUggets dan ( vanwege verkrijgbaarheid ) krijgen ze hele jaar en va September geef ik speedibeet bij. Eerst niet zoveel en dan steeds meer als dagen korter en kouder worden. Ze staan hier 24/7 buiten zonder dekens ( wel grote schuilstal ) en onbeperkt goed hooi.
Nu bleef het wat warm en weer ietsjes afgebouwd.

Ik vind de pavo 18+ niet echt een mooi product qua ingredienten en dat kan ook een aanslag zijn op de darmen.

Ik heb zelf de wintermix van paardendrogist tijdens de overgang nog bijgevoerd, maar is met 5 paarden zo weg.
De lijnzaad geef ik gewoon gemalen. Dus haal een zakje bij welkoop van de vogel afdeling en doe steeds voor een paar dagen door de koffiemolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 12:41 



 
Profiel   

Voor de darmflora op te krikken is dit ook heel fijn spul: https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 129/57952/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 13:29 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik zou eerst de darmflora opkrikken dan. Goede weerstand begint bij de darmen, dus probiotica of iets als darmbalans.

Onze oudste is 27 en wij geven wiesencobs of Nuggets en speedibeet met een vit korrel en lijnzaad. Die nu NUggets dan ( vanwege verkrijgbaarheid ) krijgen ze hele jaar en va September geef ik speedibeet bij. Eerst niet zoveel en dan steeds meer als dagen korter en kouder worden. Ze staan hier 24/7 buiten zonder dekens ( wel grote schuilstal ) en onbeperkt goed hooi.
Nu bleef het wat warm en weer ietsjes afgebouwd.

Ik vind de pavo 18+ niet echt een mooi product qua ingredienten en dat kan ook een aanslag zijn op de darmen.

Ik heb zelf de wintermix van paardendrogist tijdens de overgang nog bijgevoerd, maar is met 5 paarden zo weg.
De lijnzaad geef ik gewoon gemalen. Dus haal een zakje bij welkoop van de vogel afdeling en doe steeds voor een paar dagen door de koffiemolen.


Thanks voor de duidelijke uitleg. Deze tips neem ik zeker mee in mijn zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:47 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Voor de darmflora op te krikken is dit ook heel fijn spul: https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 129/57952/


Dit komt wel heel dicht in de buurt van wat ik zoek. En goed voor de darmen en voor een betere weerstand! Thanks voor de tip :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:49 



 
Profiel   

equiprotecta, algae vitalis

https://www.equiprotecta.nl/producten/algae-vitalis/

is wat je nodig hebt, kost niet veel en werkt top


zelf gebruik ik t ook voor mn paarden.

en lees maar op website en op FB heb je de pagina en de equiprotecta fan met hun ervaringen van alle produkten van equiprotecta/


en als je alle verhalen en ervaringen hier op bokt leest van equiprotecta, en oa van wijlen peter karsten/ papagroom zelf. De man achter het hele equiprotecta gebeuren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 16:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen