Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 17:55

Wij hebben onze voordroog laten analyseren. Blijkt, hoewel wat rijk maar voor voordroog heel droog, prima voor de C-pony die wedstrijden loopt, maar te rijk voor zijn maatje de Shet, hij moet een stuk armer hooi gaan krijgen. Nu hebben we nog wel voor een paar maanden baaltjes staan, ongeopend. Hoe lang blijven ongeopende baaltjes gemiddeld goed? Ik wil de C dan ook een mengsel gaan voeren dus dan gaat het nog minder snel.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het echte arme hooi, echt hooi moet zijn en geen voordroog, klopt dat? Of is er ook arm voordroog te krijgen?

Alvast bedankt!

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:59

Ik lees even mee :)

Zover ik weet kan voordroog nooit zo arm als hooi zijn door de fermentatie die je hebt als het gras in de folie gaat.
Er bestaat wel hooi wat in de folie gaat en dat kan wel arm zijn, maar dat is dus een ander verhaal omdat het langer heeft gedroogd.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:05

wij hebben wel met grote balen in plastic gehad dat ze een half jaar stonden voor ze geopend werden.
kwaliteit was gewoon goed toen.
eventueel verkoop je ze en koopt hooi er voor terug?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:20

Wij hebben baaltjes voor een heel jaar en die zijn na dat jaar ook nog gewoon goed :j

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 11:19

Oke, bedankt alvast! Nu nog kijken of onze voerleverancier ook aan (onverpakt) hooi kan komen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:21

Wij geven nu pakken die gemaakt zijn in juni 2018, en dat is gewoon prima spul waar niets aan is.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Hoe lang ongeopend pak voordroog houdbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:31

Wij hebben altijd balen van eigen land en die staan soms anderhalf jaar voor ze geopend worden, nooit geen problemen mee gehad. Als er maar geen gaatjes inzitten door vogels oid.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:37

MairiMacBran schreef:
Wij hebben onze voordroog laten analyseren. Blijkt, hoewel wat rijk maar voor voordroog heel droog, prima voor de C-pony die wedstrijden loopt, maar te rijk voor zijn maatje de Shet, hij moet een stuk armer hooi gaan krijgen. Nu hebben we nog wel voor een paar maanden baaltjes staan, ongeopend. Hoe lang blijven ongeopende baaltjes gemiddeld goed? Ik wil de C dan ook een mengsel gaan voeren dus dan gaat het nog minder snel.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het echte arme hooi, echt hooi moet zijn en geen voordroog, klopt dat? Of is er ook arm voordroog te krijgen?

Alvast bedankt!



ongeopend zeker een jaar of langer. Ik kocht voorheen ook voor een jaar in en na een jaar as pas weer nieuw hooi. geopend ligt het eraan hoe droog het is en wat voor temperaturen het buiten zijn.