Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kopen jullie Magnesium oxide

 
Profiel   

Hi,

Waar kopen jullie magnesium oxide?

In een oud topic zag ik dat de Welkoop het niet meer besteld voor je.
Ik heb via via nu 85 % magnesium oxide overgenomen, maar zou ook graag mijn eigen leverancier willen vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 09:53 



 
Profiel   

Je weet dat oxide slechter opneembaar is dan citraat of chelaat?

Ik zou voor magnesium van pharmahorse gaan, mizora hier op bokt kan je haarfijn uitleggen welke hoeveelheid je het beste voor jouw paard kunt gebruiken.


Laatst bijgewerkt door MissBambi op 16-01-20 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 19:57 



 
Profiel   

MissBambi schreef
Je weet dat oxide slechter opneembaar is dan citaat of chelaat?

Ik zou voor magnesium van pharmahorse gaan, mizora hier op bokt kan je haarfijn uitleggen welke hoeveelheid je het beste voor jouw paard kunt gebruiken.


Naar wat ik lees is dit inmiddels al achterhaald. Het enige verschil is dat je meer vd oxide vorm moet geven.

Ik heb ook nog een zal staan, geef er maar 600gr per maand van, dus doe er 32 maanden mee :') dus voordat ik weer nodig heb.. maar ik ben wel benieuwd waar ik t dan kan halen.

Hoeveelheid bepaal ik op basis van de verhouding calcium, fosfor, magnesium a 2:1:1. Zo kwam ik uit op 20gr magnesium, maar dat hangt dus af van wat je nog meer voert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 20:00 



 
Profiel   

Iedere fouragehandel kan dit voor je bestellen. Hier krijgen ze 2 keer daags een volle eetlepel. Ik betaal 19 euro voor 20 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 20:05 



 
Profiel   

Caritas schreef
Iedere fouragehandel kan dit voor je bestellen. Hier krijgen ze 2 keer daags een volle eetlepel. Ik betaal 19 euro voor 20 kg.

Dank je ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:30 



 
Profiel   

MissBambi schreef
Je weet dat oxide slechter opneembaar is dan citraat of chelaat?

Ik zou voor magnesium van pharmahorse gaan, mizora hier op bokt kan je haarfijn uitleggen welke hoeveelheid je het beste voor jouw paard kunt gebruiken.

De meningen zijn hierover verdeeld. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:30 



 
Profiel   

Ik heb granulaat van Vente. Niet duur en werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:32 



 
Profiel   

Ik denk dat het per welkoop verschilt. Ik ben behoorlijk vaste klant dan is er al snel meer mogelijk dan wanneer je enkel een zakje snoepjes eens per maand komt halen. Gewoon bij de welkoop in de buurt vragen of ze het hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 22:03 



 
Profiel   

Ik heb de dichtsbijzijnde Welkoop een berichtje via Facebook gestuurd met de vraag of ze het voor mij konden bestellen en dat is een paar maanden geleden nog gewoon gelukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 23:53 



 
Profiel   

Ik voer magnesium oxide van allroundgoods, 20 euro voor 2,5 kg.
Van vente ook gehad die zijn 2,5 kg voor 12,50 maar kan makkelijker aan bovenstaande komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 00:41 



 
Profiel   

MelanieB schreef
Ik voer magnesium oxide van allroundgoods, 20 euro voor 2,5 kg.
Van vente ook gehad die zijn 2,5 kg voor 12,50 maar kan makkelijker aan bovenstaande komen.

Ik betaal bijna hetzelfde als jij maar dan voor 20 kg, dus voor 8 keer de hoeveelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 08:41 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik denk dat het per welkoop verschilt. Ik ben behoorlijk vaste klant dan is er al snel meer mogelijk dan wanneer je enkel een zakje snoepjes eens per maand komt halen. Gewoon bij de welkoop in de buurt vragen of ze het hebben

Ik kom er al jaren niet meer :D

Maar ik ga t proberen, heb nu 3 kilo, voor 5 ponies, maar t is fijn om te weten dat ik daar wel een kans maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 09:02 



 
Profiel   

Caritas schreef
MelanieB schreef
Ik voer magnesium oxide van allroundgoods, 20 euro voor 2,5 kg.
Van vente ook gehad die zijn 2,5 kg voor 12,50 maar kan makkelijker aan bovenstaande komen.

Ik betaal bijna hetzelfde als jij maar dan voor 20 kg, dus voor 8 keer de hoeveelheid.

Die 20 kg is al lang over datum voor ik het op kan voeren met 1 kleine pony die t krijgt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 09:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen