Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voer/supplementen advies heet paard

 
Profiel   

Mijn bijna 6 jarige merrie is in de omgang gewoon oplettend, maar niet gestresst en erg braaf.

Zodra we iets gaan doen, dan gaat de AAN knop aan .

Nog steeds braaf, nagenoeg niet (meer)schrikkerig, oortjes naar voren en haar motto is gaan met die banaan!

Overijverig, te hoog tempo en weinig geduld .
Op zich is ze een heerlijk paard om te rijden, maar phoe de scherpe randjes mogen er wel wat vanaf .

Ze stresst dan ook als ik wat aan tempo controle doe. (Mesten, zweten, spanning)
Paard staat gehele dag buiten in groepsverband en wordt 4 a 5x per week mee gewerkt. Betreft een Fries.

Voer nu:
Veel ruwvoer, kuil of hooi
1kg basisbrok
Pavo Vital (maatschepje dosering paard)
0,5 kg luzerne
Magnesium

Ruwvoer heb ik geen invloed op. Merk basisbrok ook niet. De rest wel .
Iemand suggesties wat ik zou kunnen veranderen om net wat meer rust te bereiken?


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:57 



 
Profiel   

Klinkt als mijn merrie.
Daar heb ik al het krachtvoer van geschrapt en krijgt alleen nog een vitaminebrokje (vitalbix daily complete) aangevuld met een schep luzerne of grasmix.
En nu is ze zoveel fijner rustiger in der koppie. Maar nog steeds fris fruitig en meewerkend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:00 



 
Profiel   

Ik zou de brok weg laten. Als ze te dun wordt, dan ipv brok iets als bietenpulp voeren.

Sommige paarden worden druk van luzerne. Je zou het kunnen vervangen door een andere eiwitbron zoals sojaschroot? Als je het om de eiwit geeft dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:08 



 
Profiel   

felicity schreef
Klinkt als mijn merrie.
Daar heb ik al het krachtvoer van geschrapt en krijgt alleen nog een vitaminebrokje (vitalbix daily complete) aangevuld met een schep luzerne of grasmix.
En nu is ze zoveel fijner rustiger in der koppie. Maar nog steeds fris fruitig en meewerkend.


Even over gelezen. Is het proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:15 



 
Profiel   

Geryon schreef
Ik zou de brok weg laten. Als ze te dun wordt, dan ipv brok iets als bietenpulp voeren.

Sommige paarden worden druk van luzerne. Je zou het kunnen vervangen door een andere eiwitbron zoals sojaschroot? Als je het om de eiwit geeft dan.


Aangezien ze nog wat jeugdig is, denk ik dat extra eiwit wel waardevol is.
Ik kan het uitproberen. Bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:17 



 
Profiel   

Hier fijne ervaring met Hippalgo Body Builder Mijten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen