Shetlander weigert arm hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Shetlander weigert arm hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:14

Jep je moet stevig in je schoenen blijven staan met zulke monstertjes :D Ik zeg het altijd gekscherend, maar je moet echt voor ogen houden dat je het voor hun doet, hoe zeer ze ook protesteren. Als ze ziek worden, bevangen of wat dan ook, omdat je toch toegeeft vergeef je jezelf dat al helemaal niet.

En ja suikerbrood is ook veel lekkerder dan volkoren bruin :P :D

Nee hoor TS zolang paardlief geen medische problemen heeft is een cold turkey omschakeling echt geen probleem. Dat gebeurd ze in de natuur eigenlijk ook. In het najaar is het lekkere verse gras ook ineens foetsie en moeten ze zien dat ze nog wat verdroogd spul vinden. Natmaken kan idd helpen dat hij het makkelijker eet. Al moet ik zeggen, nat hooi vreten die van mij echt niet :roll: Is ook de reden dat ik maar overgeschakeld heb op voordroog. Ik heb 1 die niet tegen droog hooi kan.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Shetlander weigert arm hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:11

En hoe gaat het nu? Wil je shet het eten?

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Shetlander weigert arm hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 13:30

Nee. Ik heb nu in de week staan dus we gaan het zien. Hij staat overdag op de wei, dus hongerlijden doet ie ook niet.

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Shetlander weigert arm hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:39

Hoe is zijn gebit? Kan ook nog wel eens de oorzaak zijn van niet willen eten van grof spul. Ze kunnen het niet goed vermalen en eten. Maar verder, wanneer hij gewoon op de weide staat overdag dan op stal gewoon een net met dit hooi en anders niets. Je kunt voor een keer nog proberen om er met water verdunde appelsap in een spantenspuit over te spuiten. Eet hij dan wel dan heb je een fijnproever.