Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pavo InShape

 
Profiel   

Even update: ik heb vandaag mijn eerste zak leeg. Paard vindt het nog steeds heel lekker en doet het goed met rijden. Hij is ondertussen ook nog steeds wat afgevallen en zit nu eigelijk best goed qua gewicht.

Wij blijven het dus met volle tevredenheid geven, ook al zijn de zakken duur zat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 22:47 



 
Profiel   

mijn pony lijkt helaas alleen maar dikker te worden. Het paddockseizoen begint nu, dus ik hoop dat dat wat uithaalt, helaas staat dat wel gelijk met minder beweging, want slecht weer/bak en vroeg donker.. we zullen zien. Ik weet niet of ik er mee door ga als de zak leeg is. misschien toch maar het advies van de dierenarts opvolgen en alleen maar hooi voeren. Ik ben wel bang dat ze dan wat vitaminen/mineralen gaat missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 07:08 



 
Profiel   

juval schreef
mijn pony lijkt helaas alleen maar dikker te worden. Het paddockseizoen begint nu, dus ik hoop dat dat wat uithaalt, helaas staat dat wel gelijk met minder beweging, want slecht weer/bak en vroeg donker.. we zullen zien. Ik weet niet of ik er mee door ga als de zak leeg is. misschien toch maar het advies van de dierenarts opvolgen en alleen maar hooi voeren. Ik ben wel bang dat ze dan wat vitaminen/mineralen gaat missen.


je kan dan toch een vitamine korrel bij gaan geven bijv pavo vital?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 07:14 



 
Profiel   

juval schreef
mijn pony lijkt helaas alleen maar dikker te worden. Het paddockseizoen begint nu, dus ik hoop dat dat wat uithaalt, helaas staat dat wel gelijk met minder beweging, want slecht weer/bak en vroeg donker.. we zullen zien. Ik weet niet of ik er mee door ga als de zak leeg is. misschien toch maar het advies van de dierenarts opvolgen en alleen maar hooi voeren. Ik ben wel bang dat ze dan wat vitaminen/mineralen gaat missen.


Ik ben ook gestopt met de inshape. Ik zag er ook alleen maar dikker worden. Vochtophopingen. Sinds ik er vanaf ben is ze direct een stuk minder vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 16:41 



 
Profiel   

Hier krijgt ze nu een weekje geen. Een week geleden was ze koliekerig, dus was al bang voor zand, dus nu een weekje psylliumslobber gegeven. Heb ze nu dagelijks een aantal uur nog op de wei in de middag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 17:33 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Hier krijgt ze nu een weekje geen. Een week geleden was ze koliekerig, dus was al bang voor zand, dus nu een weekje psylliumslobber gegeven. Heb ze nu dagelijks een aantal uur nog op de wei in de middag.


heb jij effect gemerkt van InShape?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 09:48 



 
Profiel   

Uiteindelijk is mn pony wel van 320kg naar 283kg gegaan, of dat door inshape kwam, geen idee. Ideale was geweest als we ook nog konden trainen maar ze is ook licht kreupel geweest (bevangen??), dus ik durfde haar niet echt aan he werk te zetten. Ze komt nu inmiddels weer een paar uur in de wei per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 11:58 



 
Profiel   

Ik voerde echt naar alle tevredenheid de InShape, pony was mooi op gewicht en deed het super op het voer. Omdat we 8 weken geleden een blessure kregen ben ik gestopt met het voeren van de InShape (vanwege de eiwitten), ik heb ander voer getest voor hem maar ik merk gelijk dat hij een stuk 'voller' is. Dat komt natuurlijk ook van het stilstaan maar we zijn sinds vier weken weer aan het wandelen dus hij beweegt wel weer. Op het andere voer is hij meer opgeblazen, dat had ik met de InShape niet. Ik heb het idee dat hij het beter deed op de InShape. Ik merkte daarbij wel degelijk dat hij een stuk dunner was en ook zijn vacht zag er stukken beter uit.

Ik stap binnenkort dus weer over terug naar de Inshape, ben benieuwd of ik dan nog steeds zo enthousiast ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 12:01 



 
Profiel   

Ik vond de inshape ook fijn voer, zeker als ze ook nog eens aan het werk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 12:03 



 
Profiel   

Ik vind het vooral fijn ten opzichte van ander voer dat het wat meer structuur heeft, waardoor ze (de shet) er wat langer over doet. Ze heeft het nu ongeveer tegelijkertijd met de IJslander op, en dat scheelt een hoop geschooi en gerotzooi. (Nu hebben ze allemaal een eigen emmer om het hoofd hangen, dus kan ze niet met ze mee-eten, maar het scheelt wel veel met het gerommel eromheen).

Verder merk ik wel iets verschil, het opgeblazen is eraf, de buikomvang wordt ook al minder. Het zou mooi zijn als ze nog iets meer kon bewegen en ik hoop dat het nog wat scheelt als ze straks helemaal van het gras af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 12:08 



 
Profiel   

Bevat de Pavo inshape bij jullie ook van die harde stengels stro of lucerne?
Mijn paard is er vandaag zowat in gestikt.
Het was pas de tweede keer dat ze dit voer kreeg en tijdens het eten werd ze niet goed. Paard had veel pijn, ging flamen, ging liggen, en deed raar met de mond. En stak haar hals in de lucht. Het zat vast in haar keel of slokdarm.
Ik heb het voer in een vuist gedaan en het harde stro of lucerne stak recht door mijn huid heen. Het lijken wel naalden zo scherp. :(
Gelukkig is het nu goed afgelopen maar dit voer krijgt ze nooit meer. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:44 



 
Profiel   

Nee helemaal niet :n is zacht voer. Zijn de tanden van je paard wel in orde? Daar kan dat ook van komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:45 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Nee helemaal niet :n is zacht voer. Zijn de tanden van je paard wel in orde? Daar kan dat ook van komen...

Nou, dat voer is bij mij niet zacht. Super scherp. Lijken wel naalden. Met het gebit is niks mis mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:46 



 
Profiel   

Daar heb ik ook totaal niet die ervaring mee. Paard eet het juist supergraag en ik voel helemaal geen naalden prikken als ik er in knijp? Wel merk ik de laatste 2 weken dat hij actiever wordt tijdens het rijden, in positieve zin.
Voor ons is dit voer een blijvertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:48 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Daar heb ik ook totaal niet die ervaring mee. Paard eet het juist supergraag en ik voel helemaal geen naalden prikken als ik er in knijp? Wel merk ik de laatste 2 weken dat hij actiever wordt tijdens het rijden, in positieve zin.
Voor ons is dit voer een blijvertje.

Wat raar dat de zak voer die ik heb zo anders is.
Ik denk er over Pavo te informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:50 



 
Profiel   

tjiftjaf schreef
Yvank_ schreef
Nee helemaal niet :n is zacht voer. Zijn de tanden van je paard wel in orde? Daar kan dat ook van komen...

Nou, dat voer is bij mij niet zacht. Super scherp. Lijken wel naalden. Met het gebit is niks mis mee.

Nou dan ga je er toch mee terug lijkt me? Dat zou ik pavo opsturen dat willen ze ook graag ik heb eens gehad een zak bietenpulp die niet goed weekte. Wouden ze graag een hand vol van hebben voor onderzoek.

Ik voer het al sinds april aan 2 paarden en nog nooit scherpe stukken gehad en ik verslijt 3,5 zak per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:51 



 
Profiel   

Ik ga er zeker mee terug. Maar ben nog aan het bijkomen van de schrik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 21:55 



 
Profiel   

Ja kan ik geloven hoor! Schrokt je merrie niet te veel? Ik ken een paard die standaard meerdere malen per maand slokdarmverstopping deed op elke muesli, gewoon van het schrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 23:05 



 
Profiel   

Nee. Schrokt niet en nog nooit problemen met eten gehad.
Het komt echt door de harde scherpe Lucerne en stro in het voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 06:08 



 
Profiel   

Er zit helemaal geen stro in? Heb je een foto ervan? Want je beschrijft heel ander voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 06:41 



 
Profiel   

Wat een schrik! Ik herken het ook niet, bij mij geen harde stekels in het voer. Mijn paard vindt lucerne al snel te hard, maar eet dit voer graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 06:49 



 
Profiel   

Het klinkt totaal niet als Pavo Inshape. De stukjes lucerne zie je amper, dus groot is het zeker niet. En scherp ook niet, ik haal het met de hand uit de zak en voel eigenlijk voornamelijk de brokjes.
En stro zit er inderdaad niet in.
Ik kan zo wel even een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 06:54 



 
Profiel   

Misschien kan je terug gaan naar je verkooppunt en een andere zak vragen? Want als er stro in zit, dan is er wel duidelijk iets mis gegaan met die batch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 07:00 



 
Profiel   

Zojuist een foto gemaakt, de lucerne valt me nu pas eigenlijk op :+
Ik schep het al maanden met de hand uit en heb werkelijk nog nooit er wat van gevoeld.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 09:07 



 
Profiel   

Luzerne zit er zeker in, dat is 40% van de samenstelling :D

Maar ik vind het in de hand veel zachter dan normale luzerne, die af mijn paard uiteindelijk ook met lange tanden.
Toch heb ik ook wel af en toe een kuchje tijdens het eten gehoord, kan me voorstellen dat het flink schrikken is geweest! Voor mij wel een reden om het weer even goed te mixen met de grasmix die ze ook al krijgt.

Samenstelling volgens Pavo website:
Luzerne 40.5 %
Sojaschroot, getoast 26 %
Gras 10 %
Timothee 7.8 %
Wortelschijven 3 %
Aardappeleiwit 3 %
Erwtenvlokken 2 %
Lijnzaadolie 2 %
Stro 1.5 %
Rietmelasse 1.2 %
Natriumchloride
Calciumcarbonaat
Magnesiumoxide
Citrus pulp
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen