Pavo InShape

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:19

xLiez schreef:
Jets schreef:
De nutri support is er ook in 20 kg zakken, dit is voordeliger :)

Hier staat meer info en een data sheet: http://www.cavalor.com/nl-nl/producten/ ... ri-support

Ik heb een tijdje de silhouette van Cavalor gebruikt. Zelfde doel als de InShape. Mijn paard heeft gevoelige darmen en doet het beter op een schep FiberForce met de nutri support :)


Ik heb de mijne ook op pavo inshape gehad maar nu op cavalor silhouette. Ik vind de silhouette er beter uitzien en het ruikt ook beter. De inshape heeft een raar geurtje vind ik haha. Pony eet het graag en heeft genoeg energie dus ik ben blij!


Ja het is wel heel mooi voer! Ons hooi is eiwit rijk genoeg dus vandaar weer terug gegaan naar fiberforce, ook makkelijk dat ze allemaal hetzelfde krijgen want voor mijn jonkie in de opfok mix ik het met Nutri Grow :)

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:15

Ik moet toegeven dat ik soms wel even de weg kwijt ben tussen al die voeren.
Is er een groot verschil tussen de inshape, de fiber force en de silhouette of is het eerder ‘gevoel’?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 01:07

Poekkie schreef:
Ik moet toegeven dat ik soms wel even de weg kwijt ben tussen al die voeren.
Is er een groot verschil tussen de inshape, de fiber force en de silhouette of is het eerder ‘gevoel’?


De inshape en silhouette zijn erop gericht om af te vallen. Ze zijn laag in suiker/zetmeel/energie, maar hoog in eiwit voor spier behoud. Dit zorgt ervoor dat je geen spierafbraak hebt, maar vet verbranding. Van de silhouette weet ik dat ie geconcentreerd is dus je hoeft er ten op zichtte van ander voer niet veel van te voeren.

De FiberForce is laag in suiker en zetmeel en rijk aan vezels en vetten. Hierdoor ook geschikt voor paarden die snel te zwaar worden en bevat extra pre en probiotica voor een goede darmflora. Ook fijn voor paarden die snel heet worden, vetten en vezels zorgen ervoor dat de energie langzaam vrijkomt en voor uithoudingsvermogen. Paarden kunnen hier dus meer energie uit halen zonder dat het heet maakt. Eerder werd ie ook veel gebruikt voor paarden met maagzweren, maar daar is nu de FiberForce gastro voor, deze heeft een zachtere stengel.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:41

Even een schopje omdat ik een vraag heb over Cavalor silhouette. Mijn paard werd erg hyper van de pavo inshape. Wat zijn jullie ervaringen op dat punt met de silhouette?