Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pavo InShape

 
Profiel   

Ik kan het me wel voorstellen dat het de luzerne is want de luzerne in de Care4life is ook hard en scherp! Mijn pony met maag problemen kan er niet tegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 15:21 



 
Profiel   

Mijn pony doet het nog steeds heel goed op de Inshape. Ik heb zelf niet de ervaring dat het hard of scherp is en mijn pony eet het ontzettend graag. Als hij het zo goed blijft doen is het voor ons een blijver.

Misschien toch Pavo even bellen om dit te melden? Kan me voorstellen dat er dan iets met de batch misschien niet is goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:33 



 
Profiel   

De inshape geef ik intussen niet meer, vond het op zich wel een heel fijn voer en dat harde stekelige heb ik ook nooit ondervonden. Het trainingsprogramma heb ik wel nog steeds en ik wil toch proberen om dat weer iets beter op te volgen (nu improviseer ik zelf iets meer qua intervallen). Want het werkt wel heel mooi naar opbouw toe heb ik gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:56 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Er zit helemaal geen stro in? Heb je een foto ervan? Want je beschrijft heel ander voer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:59 



 
Profiel   

Varekaj schreef
De inshape geef ik intussen niet meer, vond het op zich wel een heel fijn voer en dat harde stekelige heb ik ook nooit ondervonden. Het trainingsprogramma heb ik wel nog steeds en ik wil toch proberen om dat weer iets beter op te volgen (nu improviseer ik zelf iets meer qua intervallen). Want het werkt wel heel mooi naar opbouw toe heb ik gemerkt.


Zou ik zo brutaal mogen zijn te vragen naar wat je hebt gewisseld en waarom? O:)

Het trainingsschema heb ik uiteindelijk nooit geprobeerd. Misschien nog iets voor later, maar in combi met mijn lessen is het erg moeilijk nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 17:20 



 
Profiel   

Het basisvoer van de pensionstal waar ze nu staan :P Dat is denk ik de fibermix of iets soortgelijk van Lannoo, of de basismengeling. Dikkerd krijgt daarvan 2x/dag half schepje. De andere krijgt 2x/dag flinke schep (gok op 1kg/schep) en alle paarden ook handje Luzerne. Doen ze het super op. En ook hun eigen sportpaarden lopen op deze hoeveelheid. Zijn er extra's nodig dan kan dat via een slobber, supplement en uiteraard extra ruwvoer.

Had ik wel eigen keuze gehad, dan had ik wss de inshape wel nog gevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 19:26 



 
Profiel   

Hoihoi! Hoe gaat het met de Inshapers?
Mijn paard is eindelijk na jaren op het perfecte gewicht en doet het gewoon goed in de training *\o/* Zelfs de ride en run volgehouden *\o/*
Ik voerde uiteindelijk zo’n 400-500 g per dag met een extra vitaminekorrel erdoor en ben nu aan het twijfelen of ik dit moet ophogen nu ze ‘s nachts op stal gaan voor de winter of niet. Moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 01:21 



 
Profiel   

Varekaj schreef
De inshape geef ik intussen niet meer, vond het op zich wel een heel fijn voer en dat harde stekelige heb ik ook nooit ondervonden. Het trainingsprogramma heb ik wel nog steeds en ik wil toch proberen om dat weer iets beter op te volgen (nu improviseer ik zelf iets meer qua intervallen). Want het werkt wel heel mooi naar opbouw toe heb ik gemerkt.


Kun je iets meer vertellen over het trainingsschema? Daar ben ik wel benieuwd naar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 09:17 



 
Profiel   

Ik voer de inshape er ook bij, ze krijgt hoogstens 3 van die pavo vital bekers op een dag. Merk dat ze er voornamelijk heel veel energie van krijgt.
Ik geef het ook niet om het afvallen te ondersteunen, maar eerder voor de spieropbouw :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 09:48 



 
Profiel   

Ik zag dat Cavalor ondertussen ook een soortgelijk product heeft. Zal binnenkort de waardes eens naast elkaar leggen maar voor zover ik zie lijken ze erg op elkaar!
http://www.cavalor.com/int/products/det ... silhouette

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 12:35 



 
Profiel   

Mijn zak gaat heel traag met zo n klein ponytje, denk even doorvoeren dus mijn oude pony die wat schraal ik krijgt het nu ook en die is er gek op, normaal eet hij nooit in een keer zn bak leeg maar wisselt af met de hartog senior, maar nu gaat hij zo leeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 22:05 



 
Profiel   

xLiez schreef
Ik zag dat Cavalor ondertussen ook een soortgelijk product heeft. Zal binnenkort de waardes eens naast elkaar leggen maar voor zover ik zie lijken ze erg op elkaar!
http://www.cavalor.com/int/products/det ... silhouette


Ziet er idd vrij vergelijkbaar uit, maar met een groot verschil in prijs? Ben benieuwd naar je analyse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 22:26 



 
Profiel   

Ik haak even aan.

Ik had een zak geprobeerd omdat er een kortingsticker opzat.
Ik kreeg ook het idee dat mijne er veel energie van kreeg. Toen de zak op was ben ik overgegaan op de basis brok van de stal. Maar nu krijg ik het idee dat mijn paad vrij snel weer inkakt bij arbeid.

Ik denk dat ik weer een zak inshape ga halen om eens kijken of het echt verschil geeft.
Verder vond ik het mooi voer alleen wat aan de prijzige kant.
Paard is HB gevoelig dus ik vind het erg lastig om iets geschikts te vinden wat bij de voerbeurten gegeven kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:12 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk mijn voer verdubbeld in de winter omdat paardlief iets begon in te vallen (ook meer hooi, maar hij werkt ook heel hard) en wij zijn nog steeds happy. Eindelijk mooi op gewicht en genoeg fut voor het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 22:21 



 
Profiel   

Mijn paard zijn haar begint terug te groeien na te zijn geschoren in oktober en ik merkte vandaag dat hij zelfs in zijn wintervacht appeltjes teruggroeit *\o/*
In 16 jaar heeft die voor zover ik weet nog nooit appeltjes gehad in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 01:18 



 
Profiel   

Ik schop het topic toch weer even omhoog. Wil graag dit voer uitproberen voor mijn ruin.

Toen jullie het gaven, waren jullie paarden toen ook wat slap in de spieren, ingevallen, botterig en merkte jullie na dit voer dat ze echt wat ‘voller’ werden/meer spier kregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 13:49 



 
Profiel   

Ik heb 2 zakken gevoerd van de inshape. Mijn pony is er zeker mee afgevallen maar in combinatie met een dikke wintervacht en toch hard werken merkte ik dat hij niet voldoende energie had. Ik heb hem nu staan op een vitamine en mineralen brok met eem basis brok. Hier doet hij het momenteel goed op. Pony zag er met de inshape wel heel goed uit met zn 18 jaar. Fijne brok maar voor ons met wat te weinig energie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:10 



 
Profiel   

Ik geef het nog steeds. Een halve kg per dag, aangevuld met cavalor nutri support.
Mijn haflinger is eindelijk goed op gewicht in 16,5 jaar, ben er wel trots op :). Ook in combi met gepersonaliseerde huisvesting en hooirantsoen natuurlijk.

Hij zit dit jaar mooi in de spieren en heeft zelfs appeltjes in zijn wintervacht. Botterig is die nooit geweest, was vroeger altijd een papzak met dikke buik. Qua energie is hij ook goed, heeft meer looplust als vroeger (denk dat dit ook met gewicht te maken heeft) maar is totaal niet heet of schrikkerig. Als je echt de sport in wil en je paard scherper wil hebben, weet ik niet of inshape het juiste voer is. Maar voor mij is het dus perfect :)

Edit: de mijne werkt 4-6x per week, waaronder 1 dressuur of springles, 1x longeren en de rest wandelen of recreatief rijden in de piste

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:23 



 
Profiel   

Ik ben na een korte periode wat anders gegeven te hebben weer terug op de inshape en ik ga niet meer veranderen.

Hij is wel wat voller geworden, iets te vol maar ik denk dat dat met het ruwvoer te maken heeft en de mindere arbeid van de laatste 2 weken. Maar ik vind hem anders (positief)dik als normaal. Het zjn niet die vetophopingen die het altijd waren, het is meer verdeeld zeg maar :D

Nu hebben we ook goed ruwvoer wat natuurlijk ook een hele grote invloed heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 17:38 



 
Profiel   

Ik ben gestopt met de Inshape, heel fijn voer hoor en had het graag doorgevoerd alleen kreeg mijn haflinger er eiwitbulten van! Voor hem dus te hoog eiwitgehalte.
Heb geen invloed op het hooi, maar is wel goed kwalitatief dus daar zal het niet aan liggen! Staleigenaresse zoekt het altijd helemaal uit met analyses.
Nu op alleen metazoa timothee superfit brokjes en een handje sportmuesli (probeerzak, voer heeel weinig van) maar ga straks over op alleen de metazoa met kruidenmix en handje lucerne/ruwvoermix/fibermix en de glucobalance begin ik binnenkort mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 18:03 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik geef het nog steeds. Een halve kg per dag, aangevuld met cavalor nutri support.
Mijn haflinger is eindelijk goed op gewicht in 16,5 jaar, ben er wel trots op :). Ook in combi met gepersonaliseerde huisvesting en hooirantsoen natuurlijk.

Hij zit dit jaar mooi in de spieren en heeft zelfs appeltjes in zijn wintervacht. Botterig is die nooit geweest, was vroeger altijd een papzak met dikke buik. Qua energie is hij ook goed, heeft meer looplust als vroeger (denk dat dit ook met gewicht te maken heeft) maar is totaal niet heet of schrikkerig. Als je echt de sport in wil en je paard scherper wil hebben, weet ik niet of inshape het juiste voer is. Maar voor mij is het dus perfect :)

Edit: de mijne werkt 4-6x per week, waaronder 1 dressuur of springles, 1x longeren en de rest wandelen of recreatief rijden in de piste


Ik kwam onlangs online ook die nutri support tegen, maar vond er geen ingrediënten van. Staan die toevallig op je emmer?
Verder vond ik de analyse veelbelovend, ik vind het dan ook zo gek dat er zo weinig ervaringen over te vinden zijn! Cavalor is best bekend, maar de nutri support lijkt maar weinig gekend te zijn... misschien omdat de ingrediënten niet online te vinden zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 18:53 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Poekkie schreef
Ik geef het nog steeds. Een halve kg per dag, aangevuld met cavalor nutri support.
Mijn haflinger is eindelijk goed op gewicht in 16,5 jaar, ben er wel trots op :). Ook in combi met gepersonaliseerde huisvesting en hooirantsoen natuurlijk.

Hij zit dit jaar mooi in de spieren en heeft zelfs appeltjes in zijn wintervacht. Botterig is die nooit geweest, was vroeger altijd een papzak met dikke buik. Qua energie is hij ook goed, heeft meer looplust als vroeger (denk dat dit ook met gewicht te maken heeft) maar is totaal niet heet of schrikkerig. Als je echt de sport in wil en je paard scherper wil hebben, weet ik niet of inshape het juiste voer is. Maar voor mij is het dus perfect :)

Edit: de mijne werkt 4-6x per week, waaronder 1 dressuur of springles, 1x longeren en de rest wandelen of recreatief rijden in de piste


Ik kwam onlangs online ook die nutri support tegen, maar vond er geen ingrediënten van. Staan die toevallig op je emmer?
Verder vond ik de analyse veelbelovend, ik vind het dan ook zo gek dat er zo weinig ervaringen over te vinden zijn! Cavalor is best bekend, maar de nutri support lijkt maar weinig gekend te zijn... misschien omdat de ingrediënten niet online te vinden zijn?


Ze zijn wel online te vinden hoor :)
Hier bvb: https://www.aleashop.be/nutri-support-5kg.html

Ik vind ze beter dan de pavo vital omdat er meer magnesium in zit. Maar ze verkopen idd niet zo goed bij mijn fouragehandelaar. Ik denk dat dat komt omdat (1) per kg zijn ze duurder dan pavo vital of summerfit en (2) ze zijn niet zo lekker, lijken wat meer chemisch. Ik moet het wel mengen met iets want anders eet mijn pony het niet. Wat ook helpt is als je er dan nog wat water bij doet en er een slobbertje van maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 19:09 



 
Profiel   

De nutri support is er ook in 20 kg zakken, dit is voordeliger :)

Hier staat meer info en een data sheet: http://www.cavalor.com/nl-nl/producten/ ... ri-support

Ik heb een tijdje de silhouette van Cavalor gebruikt. Zelfde doel als de InShape. Mijn paard heeft gevoelige darmen en doet het beter op een schep FiberForce met de nutri support :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:12 



 
Profiel   

Jets schreef
De nutri support is er ook in 20 kg zakken, dit is voordeliger :)

Hier staat meer info en een data sheet: http://www.cavalor.com/nl-nl/producten/ ... ri-support

Ik heb een tijdje de silhouette van Cavalor gebruikt. Zelfde doel als de InShape. Mijn paard heeft gevoelige darmen en doet het beter op een schep FiberForce met de nutri support :)


Ah is dat? Moet dat dringend eens navragen dan! Thx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:36 



 
Profiel   

Jets schreef
De nutri support is er ook in 20 kg zakken, dit is voordeliger :)

Hier staat meer info en een data sheet: http://www.cavalor.com/nl-nl/producten/ ... ri-support

Ik heb een tijdje de silhouette van Cavalor gebruikt. Zelfde doel als de InShape. Mijn paard heeft gevoelige darmen en doet het beter op een schep FiberForce met de nutri support :)


Ik heb de mijne ook op pavo inshape gehad maar nu op cavalor silhouette. Ik vind de silhouette er beter uitzien en het ruikt ook beter. De inshape heeft een raar geurtje vind ik haha. Pony eet het graag en heeft genoeg energie dus ik ben blij!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen