Pavo InShape

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:01

Weten jullie ook of dit voer GMO vrij is?

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:22

meiske1577 schreef:
Weten jullie ook of dit voer GMO vrij is?

Van de pavo website:
Met ingang van 01-01-2020 produceert Pavo 98% van haar producten zonder GMO-grondstoffen, dat geldt voor al onze muesli’s, brokken en supplementen.

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:31


meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:07

Ik heb gelijk gevraagd of ik lid mag worden van de Facebook groep...
ik voer nu ease and excell en op de website van pavo staat dat deze nog niet gmo vrij is.
Ben dit gaan voeren vanwege het hoge eiwit en vetgehalte, maar twijfel nu toch om over te stappen op wat anders,

Bijvoorbeeld een vitalbix active welke wel een stuk lager in eiwit zit, of voermeesters welke eigenlijk allemaal nog vrij hoog in suiker/zetmeel zit, of deze van pavo.

Ik zag dat de aanbevolen hoeveelheid 150 gram per 100 kg lichaamsgewicht is?
Mizora, jij hebt weleens aangegeven dat je van pavo vital 30 gram per 100 kg lichaamsgewicht zou moeten geven? Kan jij aangeven of de 150 gram inschape voldoende is voor een werkend paard?
Of zou je dan nog moeten aanvullen of meer moeten voeren?

Edit; even gerekend en als er 10% vital in zit kom ik dan op 1,8 kg per dag voor mijn paard (deze week gewogen op 590 kg). Is het zo’n simpele rekensom?
Ik weet dat vitalbix deze maakt met de hoeveel vitaminebrok (daily complete) in de active+ muesli zodat je de verhouding active+ en daily complete eenvoudig aan kan passen bij bv rust of om uit te rekenen hoeveel je wilt geven van beide
Laatst bijgewerkt door meiske1577 op 21-04-20 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:09

Pavo zelf geeft aan dat dit voer niet geschikt is als je paard niet te dik is. Of ter vervanging van andere muesli vanwege het hoge eiwitgehalte. Maar zoveel scheelt het niet van bvb een topsport. Zou het zelf ook graag voeren aan mijn iets forse maar niet te dikke paard

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:15

meiske1577 schreef:
Ik heb gelijk gevraagd of ik lid mag worden van de Facebook groep...
ik voer nu ease and excell en op de website van pavo staat dat deze nog niet gmo vrij is.
Ben dit gaan voeren vanwege het hoge eiwit en vetgehalte, maar twijfel nu toch om over te stappen op wat anders,

Bijvoorbeeld een vitalbix active welke wel een stuk lager in eiwit zit, of voermeesters welke eigenlijk allemaal nog vrij hoog in suiker/zetmeel zit, of deze van pavo.

Ik zag dat de aanbevolen hoeveelheid 150 gram per 100 kg lichaamsgewicht is?
Mizora, jij hebt weleens aangegeven dat je van pavo vital 30 gram per 100 kg lichaamsgewicht zou moeten geven? Kan jij aangeven of de 150 gram inschape voldoende is voor een werkend paard?
Of zou je dan nog moeten aanvullen of meer moeten voeren?


Ik vind het aan de krappe kant, maar heb op het moment mijn laptop uitgeleend waar mijn gegevens op staan, dus kan hem nu niet echt invoeren en doorrekenen. Ik verwacht dat het ergens tussen de 200-250g/100kg ligt als ik naar het seleniumgehalte kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:15

Faya__ schreef:
Pavo zelf geeft aan dat dit voer niet geschikt is als je paard niet te dik is. Of ter vervanging van andere muesli vanwege het hoge eiwitgehalte. Maar zoveel scheelt het niet van bvb een topsport. Zou het zelf ook graag voeren aan mijn iets forse maar niet te dikke paard


Lijkt
Me juist prima geschikt.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:21

Ik zou dan trouwens denk ik niet de volledige aanbevolen hoeveelheid voeren in de zomer ivm gras maar bvb de helft en dan aanvullen met vital. In de winter wel (meer) richting de aanbevolen hoeveelheid.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:02

Mizora ik ben heel benieuwd wat er uit zou komen als je door zou rekenen.
Faya, weet jij ook waarom Pavo dat heeft aangegeven?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:28

Het bevat volgens pavo te veel eiwitten voor paarden die niet hoeven af te vallen.

Anoniem

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:35

Voor een paard op arm ruwvoer of een sportpaard zijn die eiwitten geen probleem.
Zou liever dit geven dan hun topsport, want in deze mix zit ook nog eens minder suiker en zetmeel.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:13

Er zit per dag dosering minder eiwitten in dan in de ease and excell die ik nu voer.
Maar ook minder vet en vitamine E en een stuk minder biotine.... dus nog niet helemaal overtuigd...

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:40


Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:48

Top ! Merci +:)+

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:42

Ik denk er nog even over....

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:18

Ik heb inmiddels een zak besteld! Verkrijgbaarheid is nog wel een dingetje maar als het goed is kan ik 'm deze week ophalen.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:04

Ik heb ook een zak besteld. Hopelijk deze week binnen. Op dit moment is mijn paard niet echt te dik, maar ze heeft er altijd wel aanleg voor. En omdat we weer aan het werk gaan na een blessure van 7 maanden, wil ik wel goed kunnen voeren.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:46

Ik heb hem ook besteld, over 2 weken is die binnen. Ben benieuwd!

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:48

Faya__ schreef:
Pavo zelf geeft aan dat dit voer niet geschikt is als je paard niet te dik is. Of ter vervanging van andere muesli vanwege het hoge eiwitgehalte. Maar zoveel scheelt het niet van bvb een topsport. Zou het zelf ook graag voeren aan mijn iets forse maar niet te dikke paard


Wat Pavo aangeeft kan per situatie verschillen. Pavo heeft in ons geval iets anders aangegeven: paard wat nu netjes op gewicht is (niet te dik), wel wat schraal in bespiering en niet in arbeid staat kan dit voer prima hebben, zeker omdat hij aanleg heeft sneller aan te komen.

Ze hebben wel aangegeven dat als een paard nu goed op gewicht is, maar hij bijvoorbeeld van zichzelf snel de neiging heeft in te vallen en dunner wordt, dit voer minder geschikt is.

Er wordt dus dan goed naar de individuele situatie gekeken en is het niet standaard zo dat als een paard nu niet te dik is hij het voer niet mag hebben of dat het dan per definitie niet geschikt is.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:22

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met dit voer? Voor mijn te dikke pony ben ik opzoek naar wat anders, maar voordat ik een zak koop zou ik graag nog wat meer ervaringen horen. :D

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:34

Ik ben heel tevreden! Zijn dit gaan voeren omdat de paarden toch vorig jaar ook wel te dik werden van het gras. Stonden tot dusver altijd op Gastro + van havens met Lucerne. Nu sinds een paar weken voeren we InShape. Ze krijgen 830 gram, de aanbevolen hoeveelheid voor hun gewicht. Paarden doen het er goed op. Zijn nu ook niet (meer) te dik maargoed dat is natuurlijk een combinatie van factoren. Ze krijgen ook minder voordroog.

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:17

Tja ik vrees dat wij inmiddels toch minder tevreden zijn...
Naar aanleiding van wat klachten even verder onderzoek gedaan, want ze lijkt wat tekort te hebben aan vitamine E. Na wat rekenen blijken dus de verhoudingen van dit voer wat scheef te liggen...

Want nu blijkt dus o.a dat ik 1200 - 1500 gram van dit voer moet geven om aan voldoende vitamine E te komen.
Maar daarbij komt dan een teveel aan Selenium namelijk 1.32 - 1.64 mg per dag waar het maximum 1 mg per dag is. Als je paard daarbij ook nog eens op gras staat, zoals die van mij, dan krijgt die dus teveel selenium binnen.

Dus tja, ze deed het er in het begin echt goed op, maar helaas op de langere duur toch niet. Ik ga maar op zoek naar een alternatief...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:45

maitestar23 schreef:
Tja ik vrees dat wij inmiddels toch minder tevreden zijn...
Naar aanleiding van wat klachten even verder onderzoek gedaan, want ze lijkt wat tekort te hebben aan vitamine E. Na wat rekenen blijken dus de verhoudingen van dit voer wat scheef te liggen...

Want nu blijkt dus o.a dat ik 1200 - 1500 gram van dit voer moet geven om aan voldoende vitamine E te komen.
Maar daarbij komt dan een teveel aan Selenium namelijk 1.32 - 1.64 mg per dag waar het maximum 1 mg per dag is. Als je paard daarbij ook nog eens op gras staat, zoals die van mij, dan krijgt die dus teveel selenium binnen.

Dus tja, ze deed het er in het begin echt goed op, maar helaas op de langere duur toch niet. Ik ga maar op zoek naar een alternatief...


Ik heb het hele programma niet gelezen, maar kan pavo niet er vanuit gaan dat de te dikke paarden niet of weinig op gras staan??

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:46

superpony schreef:
Ik heb het hele programma niet gelezen, maar kan pavo niet er vanuit gaan dat de te dikke paarden niet of weinig op gras staan??



Ze adviseren liever geen weidegang maar een zandpaddock.
Maar dan krijg je met alleen dit voer dagelijks nog teveel Selenium binnen en dit wordt niet afgevoerd.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:41

Hoezo teveel? Er zit 1,1 mg per kilo in je voert neem ik aan geen kilo? Het advies is 150 gram per 100 kg heb je een paard van 500 voer je dus 750 gram. Dan geef je niet teveel hoor.