alternatief vitalbix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:08

Ik gaf een tijd de vitamine korrel van Vitalbix. Dat is de balancer dacht ik. Ik ben overgestapt op Pavo vital. Dit kan ik gewoon om de hoek bij de Welkoop halen en daar doet hij het net zo op.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:19

Ik ben een aantal maanden geleden ook overgestapt van vitalbix naar de pavo vital. En ik heb eindelijk mijn paard weer terug. Ik ben tevreden en hij eet het prima. Al meng ik het wel door de lucerne.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:43

Ik geef marstalls force.
Tussendoor 3 emmertjes oerbalans gegeven, maar mijn zorgenpony doet het beter op de force.
Ze vinden het trouwens alledrie vies.
Dus ik week wat hooibrok en gooi het daardoor.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:01

Ik ben ook sinds een maand of 3-4 over op pavo vital nadat ze dr vitalbix liet liggen. Dit eet ze weer, maar ben benieuwd straks in de winter hoe het dan gaat. Nu staat ze 24/7 buiten en voer ik haar zelf. In de winter krijgt ze het in stal gevoerd. De vitalbix lag er sochtends nog, hopelijk is de pavo vital wel op haha

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:17

ik heb ook Vital, Vitalbix en Equiline geprobeerd maar mijne doet het nog altijd het beste op marstall force. Mijn portomonnee trouwens ook

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:35

Ik wissel alles af aan vitaminebrokken. Wat de ene te weinig heeft of te veel compenseert de ander weer. Ik meng ook rustig brokken, en uiteraard wel naar verhouding. Maar goed hooi is veel belangrijker.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:38

Marstall Force. Hier doet mijn haflinger het al jaren prima op.
Metazoa werd hij spooky van.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:05

Mijne werd ontzettend opgeblazen van vitalbix en kreeg slechte mest. Sinds dien voer ik pavo vital. Tevreden pony hier die het echt met smaak eet

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:45

Florian Horsefood.
En dan de Florian Vi-Mi Plus wat je eventueel samengeeft met Florian Basic Pure
zodat er langer gedaan wordt over het eten.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 00:28

Wij voeren onze paarden al jaren naar tevredenheid de topmineral van Lexa.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 16:11

ik heb een emmertje pavo vital gekocht.. marstall al eens in het verleden geprobeerd ook zonder succes. De subli ook geprobeerd en dat vond hij erg lekker maar doordat het dikke brokjes zijn kreeg hij voor mijn gevoel echt weinig. t was echt hap slik weg. :D ik wilde iets geven dat hij iets meer te knabbelen had. Ik heb vitalbix nog gemaild en die gaven ook vital active + aan maar mocht ik niet volledig geven moet dit altijd nog mengen met vitalbix. maar die laat hij echt staan. Mijn pony is van nature al een met genoeg/veel energie.. krijgt momenteel 24/7 weidegang met track.. loopt heel wat af maar evengoed nog energie voor tien.. ik zoek dus echt een balancer waar hij niet rillerig of spooky van wordt. Dat ik las dat sommige paarden juist sloom werden van vitalbix werd ik blij van.. overigens merk ik daar niks van maar hij eet het dus ook niet meer.. Nu maar de pavo vital proberen kijken hoe hij het er daar op gaat doen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:51

Ik geef wat subli dieetmix bij de balancer. Dit is wel bij grotere hoeveelheden een compleet voer, dus je kan het niet "onbeperkt" geven.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:59

Wij voeren al jaren de Marstall Force, is graanvrij (al geef ik daar niks om, ze krijgen ook haver ;-) ). Prima spul en ze eten het goed.
We waren even overgestapt op iets anders en toen gingen ze dus zandlikken, nu met de Force is dat helemaal over.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:08

Hier mineralenbikkels, pavo vital vinden ze niet te eten

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:54

ikkeniet schreef:
Florian Horsefood.
En dan de Florian Vi-Mi Plus wat je eventueel samengeeft met Florian Basic Pure
zodat er langer gedaan wordt over het eten.


Wordt dat met smaak gegeten? Ik voer al een tijd de florian basic growth als ruwvoermix. Super mooie kwaliteit. Denk er inderdaad over om die vitaminekorrel van hen ook te bestellen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:34

lnvdh schreef:
ik heb een emmertje pavo vital gekocht.. marstall al eens in het verleden geprobeerd ook zonder succes. De subli ook geprobeerd en dat vond hij erg lekker maar doordat het dikke brokjes zijn kreeg hij voor mijn gevoel echt weinig. t was echt hap slik weg. :D ik wilde iets geven dat hij iets meer te knabbelen had. Ik heb vitalbix nog gemaild en die gaven ook vital active + aan maar mocht ik niet volledig geven moet dit altijd nog mengen met vitalbix. maar die laat hij echt staan. Mijn pony is van nature al een met genoeg/veel energie.. krijgt momenteel 24/7 weidegang met track.. loopt heel wat af maar evengoed nog energie voor tien.. ik zoek dus echt een balancer waar hij niet rillerig of spooky van wordt. Dat ik las dat sommige paarden juist sloom werden van vitalbix werd ik blij van.. overigens merk ik daar niks van maar hij eet het dus ook niet meer.. Nu maar de pavo vital proberen kijken hoe hij het er daar op gaat doen

Wij van WC-eend... Adviseren WC-eend!
Toch moet ik zeggen dat ik in de toekomst Active+ overweeg als we de training weer goed hebben opgepakt (>30 km per week), hoewel (lijn)olie blijkbaar ook voldoende energie zou moeten geven.

Ben benieuwd hoe jouw paardje het op Pavo gaat doen!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:02

Ik geef ze pavo vital, daar doen ze het prima op.
Oerbalans afgelopen winter gegeven, daar heb je weinig van nodig. Ze gingen er wat meer van glimmen had ik het idee...

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:44

Die van mij krijgt active+ en laat regelmatig de daily complete brokjes liggen. Die zoekt ze echt uit haha omdat ze zo vies zijn of omdat ze deze niet nodig hebben. Pavo Vital wordt ook niet gegeten en Metazoa ook niet. Ik geef nu dus de Bikkels van Subli en zoek nog een ander voer als alternatief. Equilin wordt ook niet gegeten trouwens, victorious secret ook niet... Drama die balancers...

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 14:01

gister at meneer het wel meteen op maar dat deed hij in het begin ook met de vitalbix. we gaan het zien.. anders de vitalbix Active + idd proberen... en anders maar niks haha

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:41

Na marstall force (tekorten), vitalbix (jeukerig) en pavo vital (jeuk en schrikkerig) ben ik ontzettend tevreden over de victorious secret. De eerste 3 kilo dacht ik geen verschil te zien, maar nu zie ik duidelijk verschil. Ik geef 50gr VS met 200gr Havens Gastro (voor de lekker).
Ik voer nu niet meer apart vitamine e, zeewier (vit b) en lijnzaadolie.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:37

Skippy01 schreef:
ikkeniet schreef:
Florian Horsefood.
En dan de Florian Vi-Mi Plus wat je eventueel samengeeft met Florian Basic Pure
zodat er langer gedaan wordt over het eten.


Wordt dat met smaak gegeten? Ik voer al een tijd de florian basic growth als ruwvoermix. Super mooie kwaliteit. Denk er inderdaad over om die vitaminekorrel van hen ook te bestellen.



Totaal geen problemen mee, en mijn paard is een miep kwa eten.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:44

ikkeniet schreef:
Totaal geen problemen mee, en mijn paard is een miep kwa eten.



Thanks! Mijne is niet per se een Miep, maar sommige korrels vond ze duidelijk minder lekker (handje muesli en t ging er alsnog wel in hoor, maar van deze voer je geloof ik iets meer dan van bijv Marstall force ;) )

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:15

Je hebt ook nog victorious secret en ik geef er eentje balancer van je paard gezond en fit

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:02

nessinator schreef:
lnvdh schreef:
ik heb een emmertje pavo vital gekocht.. marstall al eens in het verleden geprobeerd ook zonder succes. De subli ook geprobeerd en dat vond hij erg lekker maar doordat het dikke brokjes zijn kreeg hij voor mijn gevoel echt weinig. t was echt hap slik weg. :D ik wilde iets geven dat hij iets meer te knabbelen had. Ik heb vitalbix nog gemaild en die gaven ook vital active + aan maar mocht ik niet volledig geven moet dit altijd nog mengen met vitalbix. maar die laat hij echt staan. Mijn pony is van nature al een met genoeg/veel energie.. krijgt momenteel 24/7 weidegang met track.. loopt heel wat af maar evengoed nog energie voor tien.. ik zoek dus echt een balancer waar hij niet rillerig of spooky van wordt. Dat ik las dat sommige paarden juist sloom werden van vitalbix werd ik blij van.. overigens merk ik daar niks van maar hij eet het dus ook niet meer.. Nu maar de pavo vital proberen kijken hoe hij het er daar op gaat doen

Wij van WC-eend... Adviseren WC-eend!
Toch moet ik zeggen dat ik in de toekomst Active+ overweeg als we de training weer goed hebben opgepakt (>30 km per week), hoewel (lijn)olie blijkbaar ook voldoende energie zou moeten geven.

Ben benieuwd hoe jouw paardje het op Pavo gaat doen!

Ik kreeg toen ook het advies om van Vitalbix de DC te blijven geven (standaard dosering) en daarnaast 1.2 kg van de active+
Vond het echt best wel veel, koudbloed van 1.50 die wel de langdurige energie miste.

Nu 75 gram Pavo Vital met 2 handen lucerne, pompje lijnzaadolie, en indien ze net wat meer moet hebben qua energie wat muesli (max halve schep), overigens wel de Pavo Sportfit.
Maar dat is meer met wedstrijden, springen of cross lessen. Dan heeft ze net wat meer pit en langere energie.
Nu is ze met springen/cross sws veel fanatieker dan met de dressuur omdat ze dat veel leuker vind. Net als heerlijke lange buitenritten

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:11

Hier ook pavo
Doen het er goed op.

Op de oerbalans vond ik haar net even wat mooier, om die reden gaan wij straks kijken naar Lexa (heb nog oerbalans na de vital, dus komt goed)

Hier dieetmix ernaast, inderdaad met lijnzaadolie en een handje digest van Hartog.