Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Meer energie en kracht nodig.

 
Profiel   

Charisma schreef
Nessinator: ik gok idd dat hij een opkropper is...hij wil volgens mij heel graag pleasen, bang om mij teleur te stellen, maar soms als dan toch nieuwe oefeningen of iets anders wat moeilijker vind dat schiet hij in de stress en in zichzelf. Dan begint hij meestal ook de knarsentanden. Als ik hem gewoon lekker lang laag losrij (doe ik altijd wel) dan is er niks aan de hand. Als we dan iets pittiger gaan werken, dan stressed hij iets meer, al vind hij fysiek de oefeningen nooit echt moeilijk. Ik kan best wel regelmatig beetje "ontspannen klooien" en dan is er ook niks aan de hand, al is hij dan wel nog schrikkerig van bepaalde dingen. Met een ander paard in de bak is hij wel rustiger. Hij zal je ook nooit in de steek laten, stress of niet, hij doet zijn job altijd en overal, maar ik moet hem op de heftige momenten er wel echt "door" rijden wat dan meestal resulteert in nog meer stress. Als ik zelf een mindere dag heb dan is hij ook veel gespannen, bang denk ik voor het feit dat hij voelt dat ik wat gespannen ben en dat het aan hem ligt...ik wil echt zo graag zijn best doen voor je.

Wij stappen ook veel tussendoor, effe oefening doen, daarna even uitblazen en dan weer verder met de volgende oefening. Ook altijd korte inspanningen en bij goed resultaat dadelijk stappen en uitblazen. Hij wordt dus zeker niet over de rooie gereden. Springtraining wordt ook veel afgewisseld met dressuurmatig springen, laag en hoger, lijntjes, parcourtjes, beetje spelen met draaitjes oefenen enz.

Wandelen vind hij echt geweldig, dat doen we nu echt veel meer sinds de corona, lekker een paar uur de bossen in en daar geniet hij echt van. Altijd laat ik dan losse teugel, ook als hij het spannend vind, dat helpt het beste om hem het snelst weer rustig te krijgen. Misschien kan ik in de training idd zoals je voorsteld als hij zich weer in zichzelf keert gewoon ophouden met de oefening en terug laag en lang rijden gaan.

En wat doe jij om hem te pleasen??

Weet je wat hij echt leuk vindt, waar HIJ energie van krijgt......
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 10:39 



 
Profiel   

Ikke: ik poets hem veel, vind hij heel leuk. Food is life voor hem, dus hij krijgt altijd voerbeloningen na het werk of na een pittige training na het afspuiten lekker rollen in de bak en dan de weide op met vriendjes. Hij houdt ook van aandacht, dus ik ga regelmatig bij hem zitten, gewoon zitten en beetje tegen hem praten. Ik heb nu gemerkt dat hij van wandelen echt geniet in de bossen, dus dat pak ik ook zoveel als mogelijk is mee. Hij krijgt regelmatig vakanties lekker op de wei...ik denk dat ik echt wel men best voor hem doe om het hem zo aangenaam mogelijk te maken.

Hij is ook altijd blij en klaar om te werken, nooit zuur ofzo als ik met tuig aan kom lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 10:52 



 
Profiel   

Ik heb helaas geen tips voor je vwb ander voer... hier heb ik te weinig verstand van. Er zijn wel mensen die daar veel van weten, wellicht kan je eens zo'n voerdeskundige raadplegen. Wel een onafhankelijke en niet iemand gerelateerd aan een voermerk. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al wel bedacht. Wellicht eens kijken hoe mensen in de eventing of draf/rensport voeren.

Jammer dat je vanaf stal geen goede buitenrij mogelijkheden hebt !

@ nessinator thanx voor je uitleg. Zo had ik het nog niet bekeken maar kan idd ook nog een oorzaak zijn ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 15:32 



 
Profiel   

Charisma, het klinkt alsof je al heel goed bezig bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 09:42 



 
Profiel   

Ik vind de balans in je training eigenlijk ook best oké!

Mijn paard had een beetje hetzelfde heel kijkerig maar een beetje “laks”.. hij staat nou op advies van horsefood op de refit energy brok in combinatie met de omega 3 powermix. Dit zijn (bijna) alleen maar langzaam vrij komende suikers. Die van mij heeft nu meer energie in het werk maar is zeker niet kijkeriger geworden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 11:06 



 
Profiel   

Nessinator : dank je wel, héél lief!
Estell: ik zoek 't even op, dank je !

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 12:54 



 
Profiel   

Topic van een tijdje geleden, maar ik wilde toch even laten horen hoe het nu gaat!

We geven nu 3/4 schep performance mix van Havens bij en op dinsdag doen we nu galoptraining.
Ik heb de galoptraining opgebouwd tot nu 20min met 8 min pauze ertussen is.

Paard gaat super! Lekker fris en top conditie. Ik moet er niet meer zo aanzitten en toch is hij niet TE.
Ook zijn we met de supplementen gestopt en zijn bloedwaardes blijven heel goed, dus geen nood aan meer aan de supplementen voorlopig.

Heel blij met het resultaat en dat wilde ik toch even delen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen