silicium bij artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:15

Dressage001 schreef:
Nee hoor. Heltiehorse is niet de enige die dit toepast en heeft dit proces niet zelf bedacht. Google maar eens. Hier een link naar een ander product http://tangheagro.nl/index.php?page=geh ... d-silicium
En hier nog een uitleg op een andere pagina van hydrolyse van sillicium https://www.gewoonlekkerpuur.nl/a-61159 ... escription

Heb je een reden om het hydrolyse proces en het effect daarvan tav de opname van silicium in twijfel te stellen?


Ik heb een hoop gegoogled op silicium, opneembaarheid en wetenschappelijk onderzoek. Als je in mijn berichten terug leest zie je ook wat uitkomsten en linkjes.

Reden voor mijn wantrouwigheid is dat HH het marketingtechnisch keurig presenteerd, maar de onderbouwing vind je niet makkelijk (tenzij op eigen site. Maarja, wij van wc eend, adviseren wc eend). En met een beetke googlen bleek ook dat de vorm van silicium hoe hij hem aanbieden, niet goed opgenomen wordt. Zie ook eerdere artikelen.

Als dit nou een wondermiddel was, was ik minder kritisch. Maar tot mijn grote spijt heb ik het advies opgevolgd om de glucosamine af te bouwen na 2 maanden silicium, waarna mijn paard er erg slecht bij kwam te staan. En nu dus met pijn/ongemak en pijnstillers staat, omdat het even duurt voordat de glucosamine weer werkt.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: silicium bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:05

Begrijp ik dan goed dat ik dus beter niet de heltie horse silicium kan geven aan mijn paard?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:58

Ik ben geen scheikundige, dus ik weet het niet zeker. Je komt er met alle producten van artrose maar op een manier achter of het werkt. Voor mijn paard lijkt het in elk geval geen bijdrage te leveren aan de artrose.

Mijn paard staat er ondertussen nog niet geweldig bij na het afbouwen van de glucosamine. Dus dat zou ik sowieso afraden.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 04:11

Ik combineer momenteel de silicium met glucosamine (die laatste op advies van de kliniek), nu krijgt mijn paard de glucosamine nog te kort om echt effect van te merken denk ik. De silicium is vooral voor het zand eten en krijgt ze al jaren.. al moet ik wel zeggen dat ik haar wel net wat soepeler vind met silicium en haar manen hebben echt een enorme groeispurt ondergaan. Maar is er een reden dat je het niet meer combineert (dat je wilde overstappen van glucosamine op silicium)?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:25

Ik dacht dat de glucosamine niets deed. Met kurkuma en silicium ben ik twee weken na elkaar gestart en mijn paard kraakte niet meer en kon zn slechte been (bij de hoefsmid) vele malen beter belasten. Ik dacht dat door de kurkuma en/of silicium kwam. Heltiehorse gaf mij aan dat ik in de derde maand de glucosamine kon afbouwen, pas in die vierde week werd hij veel slechter.

Omdat de verbetering bij mijn paard na 4 dagen silicium zichtbaar was, zei Heltiehorse dat niet van silicium kon komen, want dat heeft 2-3 maanden nodig. Daardoor ga ik nu eerst terug naar de combinatie kurkuma/gluco/msm, waar hij het zo goed op deed icm tijdelijk boswellia. De silicium maak ik op en krijgt hij dan waarschijnlijk niet weer.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: silicium bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:31


Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:56

frutsels schreef:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met dit product?
https://www.paardensupplementen.nl/join ... arden.html

Ik denk erover om dit als kuur naast de silicum te gaan geven. Dat zou dan 3 a 4 keer per jaar gedurende 20 dagen moeten

Uit de ingrediëntenlijst: Haaienkraakbeen chondroïtinesulfaat (10%)
Weet je wat de herkomst is van dit haaienkraakbeen? Het lijkt met dat er wel andere, minder omstreden, bronnen zijn voor dit ingrediënt.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:57

Ik heb een tijdje sicilium van horseflex gegeven. Nu merk ik met veel supplementen momenteel niet echt verschil, omdat we door een peesblessure niks mogen doen, dus ik moet het doen met hoe ze op de wei is en dat is nooit "slecht" geweest om het zomaar te zeggen. Alhoewel ze nu dus door die peesblessure wel slecht in haar lijf zit.

Anyway, ik heb toen nagevraagd omdat dit in poedervorm was en ik ook had begrepen dat alleen vloeibaar goed wordt opgenomen. De sicilium van hun komt uit bamboe, dus een natuurlijk product en daarom zou het goed opneembaar moeten zijn. Ik heb altijd bij heltie horse een beetje een benauwd gevoel gehad met dat hun sicilium alleen goed onneembaar zou moeten zijn.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:25

Ik lees al een poosje mee, en ik wil graag ook even mijn ervaring delen met jullie

Ik geef mijn paard sinds een maand of 6
silicium van heltie horse. Het paard in kwestie heeft een hele licht vorm van artrose in zijn voor kogel, en is tijdens de de herfst/winter periode stijver in zijn spieren en vaak rond deze periode loopt hij net niet lekker (niet kreupel maar ik zie er iets anders aan waar ik niet echt mijn vinger op kan leggen , door de da op de kliniek helemaal nagekeken maar die vonden dat hij niet kreupel of slecht liep :? )

Sinds dat ik silicium geef merkte ik na 2 maanden al een hele vooruit gang (er zijn ook kwa stal manegement aanpassingen gedaan met kouder weer niet meer om sochtends 7 uur naar buiten , maar tussen de middag en met heel veel regen of ergens kou blijft hij in zijn buitenbox staan, wat hij toch niet erg vind want meneer wilt niet naar buiten met regen :D )

Ik heb deze winter voor het eerst heel de winter door kunnen rijden in de 9 jaar dat we hem al hebben *\o/* . De hoefsmid vind dat ie soepeler in zijn spieren is met benen oppakken in vergelijking tot de winters er voor. Hij blijft nu ook net zo soepel met rijden als zomers.

Naast silicium geef ik ook magnesium bij om hem wat rustiger te krijgen met rijden, want meneer wilt heeeel graag werken voor mij _O- .

Ik lees ook dat er veel verschillende ervaring zijn van silicium van heltie horse mijn paard doet het er erg goed op en ben benieuwd naar de mindere/slechte ervaringen ?? Overigens voor dat ik silicium van heltie horse gaf. Heb ik gluco horse geprobeerd, maar ben daar snel mee gestopt, omdat mijn paard een allergische reactie van kreeg.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: silicium bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:15

Mooi om zo’n goede ervaring te lezen!

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:36

Roodvos schreef:
frutsels schreef:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met dit product?
https://www.paardensupplementen.nl/join ... arden.html

Ik denk erover om dit als kuur naast de silicum te gaan geven. Dat zou dan 3 a 4 keer per jaar gedurende 20 dagen moeten

Uit de ingrediëntenlijst: Haaienkraakbeen chondroïtinesulfaat (10%)
Weet je wat de herkomst is van dit haaienkraakbeen? Het lijkt met dat er wel andere, minder omstreden, bronnen zijn voor dit ingrediënt.


Ik snap je punt, maar mijn vraag was of iemand er ervaringen mee heeft en of het werkt. Aan mij dan de keuze om o.b.v. de herkomst van de ingrediënten te gaan toedienen ja of nee