Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

silicium bij artrose

 
Profiel   

Sinds enkele weken geef ik mijn paard silicium voor zijn artrose. Ik gaf al duivelsklauw poeder (gewoon van de kruidenwinkel) en moerasspirea, alles ook met stopweken.
Sinds ik de silicium geef loopt mijn paard opvallend soepel, hij is 20 en heeft fors kogelartrose voor.
Zijn er meer ervaringen met silicium bij artrose? Ik geef trouwens gewoon de vloeibare die je bij de goedkope drogist kan kopen. Veel goedkoper dan de paarden supplementen met silicium.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:46 



 
Profiel   

Ik ken het product niet, maar kom het in korte tijd nu alweer tegen. Dus ben benieuwd, waarom ben je voor silicium gegaan? En wat zou het doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:49 



 
Profiel   

Ik volg even want ik heb nog een pot diatomeeën aarde staan. Ook niet echt duur en dat heeft als hoofd bestanddeel silicium. Als er meer mensen positieve ervaringen hebben hiermee zou ik dat best eens over z'n voer kunnen mikken met wat water tegen het stuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:53 



 
Profiel   

Ik ben er deze week mee begonnen bij mijn merrie met spat, benieuwd of het zo goed werkt. Wel de paarden variant. Zit er hetzelfde in het supplement wat jij geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:54 



 
Profiel   

Hai crow,

Ik zoek ook een product wat de artrose ondersteunt.
Silicium heb ik ook gezien jij koopt het gewoon bij een drogist en welk product is dat. Bij de Kruitvat?
Groet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:58 



 
Profiel   

Silicium in vaste vorm (zoals in diatomeeënaarde) schijnt niet opgenomen te worden. Aldus de fabrikant van de (dure!) vloeibare vorm. Kan iemand hier meer over vertellen? Is het een verkooppraatje of heeft het toch een natuurkundige basis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:01 



 
Profiel   

crow schreef
Sinds enkele weken geef ik mijn paard silicium voor zijn artrose. Ik gaf al duivelsklauw poeder (gewoon van de kruidenwinkel) en moerasspirea, alles ook met stopweken.
Sinds ik de silicium geef loopt mijn paard opvallend soepel, hij is 20 en heeft fors kogelartrose voor.
Zijn er meer ervaringen met silicium bij artrose? Ik geef trouwens gewoon de vloeibare die je bij de goedkope drogist kan kopen. Veel goedkoper dan de paarden supplementen met silicium.



Ben ook benieuwd welke je geeft en welke hoeveelheden? Staat ie nu nog 24/7 buiten? En wat voer jij nu verder?
Wil mn ene ruin graag meer ondersteunen. Hij leek op duivelsklauw positief te reageren, maar had toen wel opvallend vieze billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:08 



 
Profiel   

Ik ben eens gaan zoeken en vond deze bij de Welkoop: HELTIE horse Silicium voor €38 een liter

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:15 



 
Profiel   

TS ik ben ook benieuwd welke je nu geeft want ik kom de laatste tijd ook vaker tegen dat silicium best gunstig kan werken bij artrose.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:25 



 
Profiel   

Silicium is het meest voorkomende element op aarde. Het vormt namelijk onze aardkorst. We kennen het allemaal als zand.

Om opgenomen te kunnen worden in het lichaam moet het door de darmwand en in de bloedstrooom terecht komen. Dat gaat het meest eenvoudig in reeds opgeloste vorm, omdat het dan niet eerst opgelost hoeft te worden in/door het lichaam.
En ik hoef hier hopelijk niemand te vertellen dat zand zeer slecht oplosbaar is in water. Silicium in vaste vorm aan je paard geven lijkt mij dus een slecht idee. In water opgelost silicium noemen we kiezelzuur.

Silicium m.b.t. artrose. Hoewel silicium een onmisbaar spore-element is de voeding denk ik bij artrose niet gelijk aan silicium. Er is dagelijks maar weinig nodig. Artrose is het slijten en verdwijnen van kraakbeen in het gewricht. Kraakbeen wordt maar heel langzaam weer gevormd. Mogelijk dat extra silicium een positieve bijdrage heeft aan de vorming van beter kraakbeen. Maar je hebt het dan wel over een de langere termijn (maanden, geen dagen).

Ik vind het fijn voor je dat je paard het beter doet, maar heb ernstige twijfel of het door de silicium komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:30 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Kraakbeen wordt maar heel langzaam weer gevormd.

Kraakbeen wordt helaas niet meer aangemaakt zodra de botten zijn uitgegroeid.

Hele kleine beschadigingen (door een trauma) kunnen wel weer herstellen maar dat duurt heel lang omdat er geen bloedvaten/lymfe zitten.
Kraakbeen wat weg is geeft een kale plek op het bot (welke wel bloedvaatjes bezit) wat wel stimuleert om een nieuw soort kraakbeen te laten groeien, maar dat is niet te vergelijken met het goede kraakbeen (is broos en ook veel minder sterk).
Dat kraakbeen is evt sterker te maken, maar dat is dan wel operatief en als de beschadigingen een klein oppervlakte is.
https://artrosezorg.nl/content/kraakbeenherstel

Ik heb nl ernstige artrose/slijtage in mijn polsen en zou blij zijn als dat weer aan zou kunnen groeien..
Maar de enige oplossingen is straks een operatie en die proberen ze zo lang mogelijk uit te stellen omdat dit ook veel nadelen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:50 



 
Profiel   

hoefijzers schreef
Ik ben eens gaan zoeken en vond deze bij de Welkoop: HELTIE horse Silicium voor €38 een liter

1 ml per 50 kilo gewicht. Je doet er dus best lang mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 13:16 



 
Profiel   

Esther28 schreef
hoefijzers schreef
Ik ben eens gaan zoeken en vond deze bij de Welkoop: HELTIE horse Silicium voor €38 een liter

1 ml per 50 kilo gewicht. Je doet er dus best lang mee..


Ik heb bij hun producten weleens gelezen dat er nog van alles bij in zit. Kan nu de ingredienten niet makkelijk vinden, dus heb er wel mn vraagtekens bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 13:21 



 
Profiel   

Rije schreef
Silicium in vaste vorm (zoals in diatomeeënaarde) schijnt niet opgenomen te worden. Aldus de fabrikant van de (dure!) vloeibare vorm. Kan iemand hier meer over vertellen? Is het een verkooppraatje of heeft het toch een natuurkundige basis?


Ik betaal €36,95 voor een liter wanneer ik bij Heltie zelf bestel (gratis verzonden) en je moet circa 10 ml per dag geven, dat betekent dat je zo'n 100 dagen met een fles doet en dan kost het nog geen 4 cent per dag.

Ik geef het aan mijn paard vanwege haar behoefte aan zand eten en geef haar in overleg met Heltie nu een dosis van 20 ml per dag om te kijken of we dan in die behoefte kunnen voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 13:46 



 
Profiel   

Ik koop het bij het kruidvat. Ben begonnen met 20 dr per dag over het voer. Nu geef ik 15 dr per dag (na 2 weken op 15 dr gegaan). Ben het gaan geven na het lezen van een artikel dat glucosamine niet goed wordt opgenomen en daarom eigenlijk niets doet en dat silicium een betere werking zou hebben voor het kraakbeen en gewrichtsvloeistof. Ook begrepen dat je wel silicium in vloeibare vorm moet hebben omdat het anders ook niet goed opgenomen wordt. Vaak zit er wel silicium in bv voeding maar dat blijkt dus onvoldoende opgenomen te worden. Blijf ook kritisch hoor, maar omdat nu juist mijn paard beter begint te lopen, in deze natte weken, nadat ik gestart ben met de silicium vind ik tenminste opvallend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 19:48 



 
Profiel   

superpony schreef
crow schreef
Sinds enkele weken geef ik mijn paard silicium voor zijn artrose. Ik gaf al duivelsklauw poeder (gewoon van de kruidenwinkel) en moerasspirea, alles ook met stopweken.
Sinds ik de silicium geef loopt mijn paard opvallend soepel, hij is 20 en heeft fors kogelartrose voor.
Zijn er meer ervaringen met silicium bij artrose? Ik geef trouwens gewoon de vloeibare die je bij de goedkope drogist kan kopen. Veel goedkoper dan de paarden supplementen met silicium.



Ben ook benieuwd welke je geeft en welke hoeveelheden? Staat ie nu nog 24/7 buiten? En wat voer jij nu verder?
Wil mn ene ruin graag meer ondersteunen. Hij leek op duivelsklauw positief te reageren, maar had toen wel opvallend vieze billen.


Mijn paard staat overdag een uurtje of 6 in de wei in een kudde. Daarna op stal. Hij krijgt hooi, voordroogkuil en 250 gr vitalbix. Verder pluk ik soms wat rozenbottels of geef wat wilgentakken. Maar dat deed ik altijd al, nieuw is de silicium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 19:51 



 
Profiel   

hoefijzers schreef
Hai crow,

Ik zoek ook een product wat de artrose ondersteunt.
Silicium heb ik ook gezien jij koopt het gewoon bij een drogist en welk product is dat. Bij de Kruitvat?
Groet


Ik koop het bij het kruidvat, ben begonnen met 2 weken 20 dr per dag, nu 15 dr per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 19:52 



 
Profiel   

sorbetje schreef
Ik ben er deze week mee begonnen bij mijn merrie met spat, benieuwd of het zo goed werkt. Wel de paarden variant. Zit er hetzelfde in het supplement wat jij geeft?


Dat weet ik niet, maar het gaat mij om de silicium en dat hoeft van mij niet aangelengd te zijn met grote hoeveelheden vocht of smaakverbeteraars of zo die je vaak in paardensupplementen wel vindt. Het smaakt ontzettend bitter, heb het zelf ook even geproefd, en mijn paard is best kieskeurig met supplementen eten, maar dit gaat er heel makkelijk in met het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 19:53 



 
Profiel   

Hier sinds een week mee begonnen. Die van Heltie. Kan er nu nog niet echt wat over zeggen. Mijn paard heeft ook kogelartrose. Dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 20:10 



 
Profiel   

Nieuw is ook de weeromslag. Bij die van mij maakt dat echt een enorm verschil in soepelheid. Ik heb niets verandert, maar hij loopt sinds het koud is echt veel beter.
Hiermee zeg ik overigens niet dat jouw middel niet werkt, maar misschien speelt er meer mee. Evengoed super fijn dat je paard zoveel beter is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 20:36 



 
Profiel   

Ik heb een poosje de diatomeeënaarde gevoerd aan mijn vorige paard die inmiddels helaas is overleden. Ik heb bij hem niet echt verschil gemerkt maar ik gaf het voor zijn hoeven (was ernstig bevangen). De aarde lost zeer goed op in water, droog voeren moet je niet willen omdat het als het ingeademd wordt slecht is voor luchtwegen/longen ivm uitdroging. Het is ook erg stoffig en niet echt zanderig.

Ik heb destijds 20 kilo gekocht geloof ik, de grootste zak in ieder geval. Ik gebruik het nu als anti-mieren middel en dat werkt top. Ik strooi het in de hoek waar altijd mieren zaten, sindsdien geen mier meer gezien. Pluspunt is dat het niet giftig is mocht de hond erbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 20:45 



 
Profiel   

crow schreef
Mijn paard staat overdag een uurtje of 6 in de wei in een kudde. Daarna op stal. Hij krijgt hooi, voordroogkuil en 250 gr vitalbix. Verder pluk ik soms wat rozenbottels of geef wat wilgentakken. Maar dat deed ik altijd al, nieuw is de silicium.


Oke, ik dacht dat hij ook 24/7 buiten stond.

Rozenbottels zijn ook goed, maar meer voor weerstand zover ik weet. Wilgentakken krijgen we hopelijk zelf en eten ze soms wel al stiekem van.

Mijn ene ruin met artrose kan echt niet goed tegen duivelsklauw, maar hij was wel actiever toen.

Het is soms echt zoeken en niet eens elke dag is hetzelfde.

Heel fijn dat Crow nu zo fijn loopt iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 21:02 



 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen of de samenstelling overeenkomt.

Heltie horse 1000ml:
15% silicium


Physalis PureSil (1000ml)
Per 15ml:
Silicium 43,9 mg
Organisch silicium 1125 mg (uit brandnetels)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 12:42 



 
Profiel   

Ik denk dat
Heltihorse 150ml silicium bevat

En Physalis PureSil (1000ml) +/- 75ml

Maar kan het fout hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 14:39 



 
Profiel   

hoefijzers schreef
Ik denk dat
Heltihorse 150ml silicium bevat

En Physalis PureSil (1000ml) +/- 75ml

Maar kan het fout hebben.

Hoe heb je dat uitgerekend?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen