Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met Fiberforce?

 
Profiel   

Mijn paard, een tinker van 3, heeft mogelijk beginnend CPL :( en ik ben op dit moment aan het kijken wat goede voeding zou zijn. Ik kwam FiberForce tegen van Cavalor wat heel goed zou moeten zijn voor sobere rassen zoals tinkers. Volgens mij is het ook graanvrij, wat ik ook zoek. Heeft iemand ervaring met dit voer? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 21:49 



 
Profiel   

Ik heb dit bijna een jaar aan mijn kwpner met maagklachten gevoerd.
Geen ervaring met sobere rassen maar mijn ervaring met het voer is goed. Gaf er wel veel van aangezien ik mijn paard in de sport reed maar hij deed het er wel goed op

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 23:01 



 

Ik was heel tevreden van fibre force, maar moest er echt wel veel van voeren. Mijn jong paard en insuline resistente shet staan nu op Equigard van St Hippolyte, mijn oude ruin staat op Brandon Xl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 23:06 



 
Profiel   

Ik ben er erg tevreden over! Heb zelf een sober paard wat al dik wordt van lucht, krijgt van fiberforce 2 handjes als hij gewerkt heeft en daar doet ie t prima mee! Ik heb een brede friesxhaflinger :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 00:45 



 
Profiel   

Neem aan dat je daarnaast een vitaminebrok voert? Want met 2 handjes krijgt ie natuurlijk nooit genoeg vitaminen en mineralen binnen.
Sowieso moet je wel veel fiberforce voeren om daar aan te komen en dat loopt wel in de papieren (ik deed 6 dagen met een zak en voerde daarnaast nog seniores priores)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:37 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Neem aan dat je daarnaast een vitaminebrok voert? Want met 2 handjes krijgt ie natuurlijk nooit genoeg vitaminen en mineralen binnen.
Sowieso moet je wel veel fiberforce voeren om daar aan te komen en dat loopt wel in de papieren (ik deed 6 dagen met een zak en voerde daarnaast nog seniores priores)


6 dagen met 1 zak? Het maximale voervoorschrift van de fiberforce is toch 2 kilo per dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:42 



 
Profiel   

Ik gaf 2.5. Reed m sgw dus hij kon ook wel wat gebruiken. Overigens contact over gehad met cavalor en nog niet eerder gehoord van de 2 kilo max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:45 



 
Profiel   

Ik heb jaren fibreforce gevoerd en ik vind het leuk bulkvoer :D
Als je echt de aangegeven hoeveelheid voert om aan de nodige vit en min te komen, is dat best wel een hele hoop dus ben ik een balancer gaan bijgeven en minder fiberforce.
Helemaal prima, paarden deden het er goed op maar nu overgeschakeld naar voer van Dodson&Horrell.
Kon ik eerder hier in de wijde regio niet krijgen en blijft voor mij nog altijd het ultieme voeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:48 



 
Profiel   

Fibra premium zou misschien ook een goede optie kunnen zijn? Imo beter dan de cavalor alleen de mijne at het niet dus dat is wel even proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:50 



 
Profiel   

Ik voer het aan mn Fries en kwpner. Vinden het heel lekker en poepen mooi ookal staan ze vol in het gras. Daarom ben ik het gaan voeren, eerst weinig gras en nu heel veel dus sneller kans op zand en daarna diarree. Ik vind het fijn voer maar voor de winter ga ik wel over op iets extra omdat ze er wel van terugvallen in gewicht. Ik geef 1800 gram per dag dus voer krap 5 dagen met een zak. Vind het dan in vergelijking met vitalbix bv te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:55 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Neem aan dat je daarnaast een vitaminebrok voert? Want met 2 handjes krijgt ie natuurlijk nooit genoeg vitaminen en mineralen binnen.
Sowieso moet je wel veel fiberforce voeren om daar aan te komen en dat loopt wel in de papieren (ik deed 6 dagen met een zak en voerde daarnaast nog seniores priores)


Ja hoor voer daarbij ook vit en min op basis van de ruwvoer analyse :)
Ik doe dan ook ruim een maand met een zak

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:57 



 
Profiel   

Ik vind het ook erg fijn. Ik gebruik het als ‘opvuller’ voor mijn paard die niet echt krachtvoer nodig heeft, maar waar op stal wel 2x per dag brok wordt gevoerd. Hij krijgt vitaminebrok en dan zijn bakje aangevuld met fiberforce. Fijn voer, hij heeft lekker iets te kauwen en het wordt goed gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 14:41 



 
Profiel   

Ik vind het super voer, geef het al jaren en ben ook niet van plan om er mee te stoppen. Ik doe ongeveer 2 zakker per maand. Normaal geef ik bijna iedere dag een volle schep (is zo’n langwerpige voerschep, denk dat er ongeveer 2 normale voerschepppen in passen). Ik doe er altijd lijnzaadolie over en wissel af met 1 of 2 keer per week slobber van Cavalor. Ben super tevreden van Cavalor! Mijn paard ziet er super mooi uit, top kwaliteit vacht, voelt zich superfit en loopt goed werklustig. Ze staat 24/7 op de wei en krijgt nu ook wat hooi erbij en ik heb de indruk dat ze voldoende binnenkrijgt zonder extra supplementen te geven.

Mijn paard laat echt de slobber staan als ik met een schep fiberforce kom. Ze vindt het dus ook suuuper lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 15:10 



 
Profiel   

Ik geef nu per dag ongeveer 300 gram (+ vitaminebrok en onbeperkt hooi) aan mijn arabier die a) wel iets meer kan gebruiken en b) snel in de knoop ligt met zijn maag en darmen. Ik ben best tevreden, ik voer het pas net en niet ontzettend veel, maar tot nu toe prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 15:54 



 
Profiel   

Ik voer het aan mijn paard dat gevoelig is voor hoefbevangenheid maar tegelijk ook moeilijk dik te krijgen is. Op Fibre Force doet hij het prima en hij vindt het lekker. Hij krijgt één schep per dag + balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 16:34 



 
Profiel   

Ik gebruik het inmiddels alweer een tijd als opvulling voor bij de pavo vital die hij tijdens de voerbeurten krijgt, en in de avond als slobber met waar ik dan nog wat toevoegingen doorheen meng of kan mengen (wanneer nodig). Die "slobber" is sowieso zijn lekkers voor na het werk en is ipv de speedibeet die hij voorheen kreeg.
Per dag krijgt hij nog geen hele voerschep. Hij vindt het heerlijk en doet het er super op. En ook al is het niet veel wat hij krijgt, sinds de fiberforce heeft hij veel mooiere mest. Verder dus geen krachtvoer oid, alleen onbeperkt hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 08:35 



 
Profiel   

Mijn pony kreeg als maagpatient gelijk last van de scherpe harde luzerne helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 10:16 



 
Profiel   

IngridM schreef
Mijn pony kreeg als maagpatient gelijk last van de scherpe harde luzerne helaas


Daarvoor is nu de FiberForce Gastro ontwikkeld. Die heeft zachte timothee stengels ipv luzerne.

Mijn merrie is snel dik en had vaak last van dunne mest, maar sinds ik FiberForce voer niet meer. Als ik stop dan merk ik direct dat ze weer last krijgt van haar darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 10:23 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met Fiberforce voor mijn Fries. Ik voerde het i.c.m. Pavo Vital voor de vitaminen/mineralen. In verband met het willen van wat meer energie ben ik overgestapt op Vitalbix Active+ en omdat het goedkoper is dan Pavo Vital voer ik het i.c.m. de Vitalbix Balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 10:28 



 
Profiel   

Jets schreef
IngridM schreef
Mijn pony kreeg als maagpatient gelijk last van de scherpe harde luzerne helaas


Daarvoor is nu de FiberForce Gastro ontwikkeld. Die heeft zachte timothee stengels ipv luzerne.



Oh echt ik ga eens zoeken, die ken ik nog niet.

Edit: 2e ingrediënt is nog steeds luzerne. Vraag me af hoe hard die dan is. Maar het voer is super nieuw zie ik, even afwachten. Bedankt in ieder geval voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 12:37 



 
Profiel   

Oh de FF Gastro ken ik ook nog niet, dat klinkt nog beter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 12:55 



 
Profiel   

Heeft iemand een foto van de structuur van de gastro ? Of is deze hetzelfde en alleen de lucerne vervangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 13:23 



 
Profiel   

Ik ken het ook niet. Op de site van cavalor zelf staat het ook nog niet, maar ik vond dit :
https://www.onlinedierenwereld.nl/nl/ca ... 15-kg.html

Lijkt of het voornamelijk brok is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 13:28 



 
Profiel   

AnneJ1995 schreef
Hier ook goede ervaringen met Fiberforce voor mijn Fries. Ik voerde het i.c.m. Pavo Vital voor de vitaminen/mineralen. In verband met het willen van wat meer energie ben ik overgestapt op Vitalbix Active+ en omdat het goedkoper is dan Pavo Vital voer ik het i.c.m. de Vitalbix Balancer.


Hoeveel Pavo Vital moet er eigenlijk nog bijgevoerd worden om het 'compleet' te maken? Ik dacht eigenlijk dat Fiberforce al redelijk compleet was maar ik ben echt een leek op het gebied van voer. Mijn merrie staat op Fiberforce omdat ze het daar bij de vorige eigenaar het goed op deed en geen extra suikers nodig heeft want ze heeft meer dan genoeg energie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 14:40 



 
Profiel   

Een schep zemelen,wat lucerne,gekookt lijnzaad en een vitamine en mineralen supplement is hetzelfde en stukken goedkoper.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen