Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met Fiberforce?

 
Profiel   

ik ben dit voer gaan voeren aan mijn connemara merrie met zomereczeem die dik wordt van lucht. Ik zocht een voer wat laag was in suiker en zetmeel ivm de jeuk. Ik ben er tevreden over, ze eet het graag, ze krijgt nog geen volle voerschep per dag, verdeeld over 3 voerbeurten. Ik gaf hiervoor muesli (pavo) en losse luzerne, maar dat vond ze niet zo lekker sinds ze op de wei stond. Dit eet ze goed, en ze is er niet meer van gaan schuren. Ik geef nu geen vitamine brok bij maar overweeg dat wel voor als ze van het gras af gaan (geef FF pas sinds juni ofzo, dus nog geen winter meegemaakt op dit voer)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 14:11 



 
Profiel   

tylando schreef
Heeft iemand een foto van de structuur van de gastro ? Of is deze hetzelfde en alleen de lucerne vervangen?



2e ingrediënt is nog steeds luzerne (helaas in ons geval)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 15:13 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik ook de samenstelling van de gastro gevonden, en zie even niet wat dit echt toevoegt t.o.v. de gewone fiberforce. Het is een stuk duurder, en er zit wel wat verschil in maar dat verschil is voor mij/paardlief nou niet zo dat ik er op over zou stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 07:02 



 

Ik voer sinds een goed jaar fiberforce, aan mijn 27 jarige merrie die vorig jaar hoefbevangen is geraakt. Ze krijgt ongeveer 500 gram fiberforce per dag, daar heb ik ook nog wat grasmix bij zitten en in de ochtend krijgt ze speedibeet met seniores priores. Door deze combi is ze goed aangekomen weer want ze was heel mager geworden, dus ik ben heel tevredeb

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 07:14 



 
Profiel   

geerke schreef
Een schep zemelen,wat lucerne,gekookt lijnzaad en een vitamine en mineralen supplement is hetzelfde en stukken goedkoper.


Behoorlijk wat goedkoper! Maar wél n stukje bewerkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 07:14 



 
Profiel   

Is dit voer erg hard? De stengels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:35 



 
Profiel   

Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:48 



 
Profiel   

Muze schreef
Is dit voer erg hard? De stengels?


Ja voor mijn maag gevoelige pony veel te hard. Prikt erg

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:22 



 
Profiel   

Ok das helder.
Ik zoek iets als extra hapje na t werk, zonder granen.
Dacht aan deze maar te hard is niks. Of moet er een slobbertje van maken misschien

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:29 



 
Profiel   

Mijn paarden hebben geen maag problemen dus hebben nergens last van bij dit voer. Voor paarden met gevoelige maag of maagzweren kun he de Fiberforce gastro nemen, die bevat geen harde stengels :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:35 



 
Profiel   

Muze schreef
Ok das helder.
Ik zoek iets als extra hapje na t werk, zonder granen.
Dacht aan deze maar te hard is niks. Of moet er een slobbertje van maken misschien


Is Agrobs alpengrün müsli niets voor je? Valt hier goed in de smaak :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:56 



 
Profiel   

De musli wellicht wel, de mash wordt niet gegeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:00 



 

Muze schreef
Ok das helder.
Ik zoek iets als extra hapje na t werk, zonder granen.
Dacht aan deze maar te hard is niks. Of moet er een slobbertje van maken misschien

Ik ervaar ook niet als hard hoor, mijn 27 jarige eet het al een paar jaar met veel plezier en gemak. Maar heeft dan ook geen maagproblemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:11 



 
Profiel   

Paard van 3 jaar met beginnend CPL? Die staat hopelijk 247 buiten (op droge grond op een PP of zo) en niet op stal? Ik zou een goede vitaminebrok geven ( voldoende goede merken te koop zonder granen en laag in suikers) en voor het lekkere een mash (Agrobs, Vitalbix) en meer niet. Let ook heel goed op mijt, want als de huid niet intact is komen er snel mijten in, dat gaat hand in hand met CPL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:40 



 
Profiel   

Ik maak het meestal gewoon even nat. Dan wordt het wat zachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:41 



 
Profiel   

tylando schreef
Heeft iemand een foto van de structuur van de gastro ? Of is deze hetzelfde en alleen de lucerne vervangen?



Heb je hier nog belang bij? Ik voer de gastro aan mijn paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 11:15 



 
Profiel   

November108 schreef
AnneJ1995 schreef
Hier ook goede ervaringen met Fiberforce voor mijn Fries. Ik voerde het i.c.m. Pavo Vital voor de vitaminen/mineralen. In verband met het willen van wat meer energie ben ik overgestapt op Vitalbix Active+ en omdat het goedkoper is dan Pavo Vital voer ik het i.c.m. de Vitalbix Balancer.


Hoeveel Pavo Vital moet er eigenlijk nog bijgevoerd worden om het 'compleet' te maken? Ik dacht eigenlijk dat Fiberforce al redelijk compleet was maar ik ben echt een leek op het gebied van voer. Mijn merrie staat op Fiberforce omdat ze het daar bij de vorige eigenaar het goed op deed en geen extra suikers nodig heeft want ze heeft meer dan genoeg energie :D


Dat vraag ik me ook af ik heb een voeradvies gevraagd omdat een paard geen vitalbrokjes van pavo lust dus ik zoek een alternatief. Volgens advies is de fiberforce een goed alternatief alleen vit e moet ik bijvoeren aan het sportpaard. Ik heb er 2 en wilde beide het zelfde voer ivm. Het gemak.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 06:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen