Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Formula4Feet van Equilife

 
Profiel   

Ik geef mijn pony (welsh 1,20 m)al jaren formula4feet van equilife . Nou zou ik willen weten wat een vergelijkbaar vitaminebrokje is die wat goedkoper is. Het maakt me niet uit dat het zo duur is maar toch elke x als ik nieuw moet bestellen denk ik weer sjee wat een geld! Ik moet eens op zoek naar wat anders....maar elke keer bestel ik het toch maar weer...alles voor de pony :o

Ik betaal 149 euro excl verzenden voor een zak van 20 kg. Pony is gevoelig voor hoefbevangenheid en is insulineresistent. Krijgt de hele dag door hooinetten met getest suikerarm hooi en kwartiertje op het gras.Verder las ik een x dat iemand de f4f in Engeland besteld maar kan dat niet meer terugvinden. Dat scheelde geloof ik wel bijna 100 euro per zak.

Dus graag tips voor een suikerarme complete vitaminebrok naast arm hooi.

Hij is 26 jaar en zijn bovenlijn begint echt wel in te zakken (spierverlies?)

(heb in de zoekfuctie gezocht maar kan er niet goed uitkomen 8-) )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 08:51 



 
Profiel   

https://www.viovet.co.uk/Equi-Life-Form ... gKupfD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 08:28 



 
Profiel   

Dank je, heb je ervaring met die site? Hoe lang duurt het na bestelling dat het bezorgd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 10:51 



 
Profiel   

Niemand met een andere goede vitamine brok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 10:52 



 
Profiel   

Ik heb helaas geen tips voor je, maar lees graag mee. :)

Judith, weet jij of de Formula 4 Feet een complete vitamine- en mineralenbrok (balancer) is? En merk jij echt verschil bij je pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:48 



 
Profiel   

Voor de degelijk advies kun je hier terecht:
https://www.purepaardenvoeding.nl
Omdat je naast je vitaminebrokje zonder troep erin ook nog wellicht iets wil doen met het aanvullen van eiwitten voor de bovenlijn?

Zelf voer ik een vitamine van dit merk:
https://www.jepaardgezondenfit-webwinkel.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:23 



 
Profiel   

Ja voor volgens mij is het compleet. Ik geef het al jaren. Tja of het verschilt met ander weer ik niet omdat hij dit al jaren krijgt. Ik was benieuwd naar iets vergelijkbaars om eens te proberen. Hij ziet er op zich goed uit maar begint wat spieren te verliezen en zijn ribben zijn best te zien. Ik ben begonnen met heel iets speedibeet erbij te geven en wat lijnzaadolie om te voorkomen dat hij schraler wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:24 



 
Profiel   

Ik wil m over een maand of twee toch een keer weer op ppid laten testen.

O ja hij vindt het echt super lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:25 



 
Profiel   

judithM schreef
Ja voor volgens mij is het compleet. Ik geef het al jaren. Tja of het verschilt met ander weer ik niet omdat hij dit al jaren krijgt. Ik was benieuwd naar iets vergelijkbaars om eens te proberen. Hij ziet er op zich goed uit maar begint wat spieren te verliezen en zijn ribben zijn best te zien. Ik ben begonnen met heel iets speedibeet erbij te geven en wat lijnzaadolie om te voorkomen dat hij schraler wordt.


Met het klimmen van de jaren verliezen paarden meer spiermassa. Ons hooi bevat over het algemeen te weinig eiwitten. Die eiwitten aanvullen helpt dus enorm en kan prima zonder risico voor sobere paarden.
Zelf doe ik dit met erwten-eiwit isolaat, maar er zijn voldoende andere mogelijkheden.
Ook daar kan de dame van bovenstaande link je vast goed over adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:26 



 
Profiel   

judithM schreef
Ja voor volgens mij is het compleet. Ik geef het al jaren. Tja of het verschilt met ander weer ik niet omdat hij dit al jaren krijgt. Ik was benieuwd naar iets vergelijkbaars om eens te proberen. Hij ziet er op zich goed uit maar begint wat spieren te verliezen en zijn ribben zijn best te zien. Ik ben begonnen met heel iets speedibeet erbij te geven en wat lijnzaadolie om te voorkomen dat hij schraler wordt.


Gaf jij er voorheen nog wat bij qua brok of supplement?

Ik zou het voor mijn Tinker merrie op leeftijd en met Cushing graag willen proberen, maar ik geloof dat er geen proefverpakkingen te bestellen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:37 



 
Profiel   

Ninx: ik had jouw bericht nog niet gezien. Ik ga er eens naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 11:48 



 
Profiel   

Wel een beetje jammer dat ik gisteren toch een zak f4f heb besteld. Ik kreeg geen reacties en moest toch wat want het was bijna op .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 11:51 



 
Profiel   

Ik voer ook formula 4 feet en bestel het bij viovet in de UK. Levertijd is 5 dagen en scheelt veel qua prijs.
Mijn paard doet het er erg goed op, en zou ik zelf niet snel overstappen op iets anders.
Waar bestel jij dan deze brokjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:09 



 
Profiel   

Ik bestel ze bij paardnatuurlijk.
Ik heb geen creditcard, is dit nodig bij viovet? Heb je onlangs nog besteld nu met corona en brexit gedoe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:37 



 
Profiel   

Pas nog besteld zonder problemen.
Ik gebruik zelf een creditcard. Maar misschien kun je ook Paypall gebruiken of gewoon overmaken. Zou je even op de site moeten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:33 



 
Profiel   

Ik heb een proefverpakking besteld bij Paard Natuurlijk. Als het goed is komt het morgen binnen.

Als mijn paard het goed eet, ga ik ook bestellen bij Viovet. :j Scheelt toch behoorlijk wat in prijs en daar heb ik de langere verzendtijd graag voor over.

@Swatch; waarom voer jij het, als ik mag vragen? En geef je jouw paard er nog wat bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 15:31 



 
Profiel   

Ik heb een sportpaard dat vorig jaar hoefbevangen is geworden. Inmiddels volledig hersteld en loopt op Z-niveau.
Hij krijgt verder alleen voordroog dat geweekt wordt ivm hoger suikergehalte en wat knabbelstro. Staat op zaagsel, en overdag in de paddock.
Soms nog een schepje geweekt multi feed senior mix van horsefood (laag in suiker) en soms een handje lijnzaad brokjes van horsefood.

Qua krachtvoer krijgt hij dus eigenlijk alleen die formula4feet en dat is dagelijks 2x 100 gram geloof ik.
Maar hij is superfit met rijden en ziet er goed uit qua vacht en bespiering.

Ik bestel meestal 3 zakken in een keer bij viovet, dan zijn de verzendkosten het voordeligst. Ongeveer 23 pond ofzo. Ze worden dan in 3 dozen geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 18:33 



 
Profiel   

Ik dacht dat F4F geen krachtvoer was, maar een vitaminen- en mineralenkorrel? Of ben ik in de war? :o?

Wel heel fijn om te horen dat jouw paard het er zo goed op doet, Swatch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 18:59 



 
Profiel   

Is een vitamine korrel hoor, vandaar dat je er maar weinig van geeft. Anders zou het niet te betalen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 19:02 



 
Profiel   

Ruwvoer is natuurlijk de basis en idd is het een vitamine korrel waar alles in zit. En mijn paard staat zonder ijzers en heeft echt mooie voeten en gaat elke zes weken naar de hoefsmid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 19:46 



 
Profiel   

Mijn paard lust het niet. -O- Niet als losse brok, in elk geval..

Zou ik het ook kunnen weken en door een bak slobber kunnen doen?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 21:11 



 
Profiel   

Ja dat zou kunnen hoor. Mijn pony gaat s avonds op stal, dan krijgt hij hooi en later zijn bak met f4f. Hij hinnikt net zo lang tot ik kom met zijn brokjes, bang dat ik ze vergeet te geven :roll: zo lekker vindt hij ze. Jammer dat hij ze niet zo eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:06 



 
Profiel   

Even een schopje!

Verkrijgbaarheid is wel een 'dingetje' momenteel, Paardnatuurlijk heeft het product nu niet op voorraad.
Hebben jullie nog zelf besteld via Viovet? Gaat dat goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 07:29 



 
Profiel   

Ninx schreef
Even een schopje!

Verkrijgbaarheid is wel een 'dingetje' momenteel, Paardnatuurlijk heeft het product nu niet op voorraad.
Hebben jullie nog zelf besteld via Viovet? Gaat dat goed?


Ik kreeg vandaag ook bericht van Paard Natuurlijk dat ze de F4F niet op voorraad hebben.. Ik heb nog maar voorraad voor enkele dagen, dus ben noodgedwongen aan het zoeken naar een andere complete vitaminekorrel.

Voor nu ben ik aan het kijken naar de Pure Victorious Secret balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:28 



 
Profiel   

Ik heb nog wel wat gelukkig, maar inderdaad toch maar eens kijken voor een opvolger..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen