Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grof ruwvoer

 
Profiel   

Hey allemaal!

Ik wil graag wat sobere variatie in het hooi van mijn pony's brengen. Ze krijgen 4kg hooi, verdeeld over 4 voerbeurten. Ik zou graag 1 voerbeurt veranderen of mengen met een ander soort ruwvoer ter variatie. Het moet dus grof zijn, zodat het niet vantussen mijn slowfeeder valt (2x2 en 3x3 mazen).

Ik zoek ervaringen met:
- Luzerne is te hard van structuur voor mijn kleinste zijn gevoelige maag vrees ik.
- Met grove esparcette heb ik geen ervaring. Iemand wel toevallig ?
- Gerstestro durf ik niet goed aan vanwege dat dit vaak bespoten is. Heeft iemand toevallig ervaring met Agrobs Stroh?
- ik heb ookal gedacht aan 0,5kg te vervangen door jopack tophay. Makkelijk te verkrijgen, maar mss is dit dan niet echt variatie aangezien het ook gewoon hooi is? Net als de Agrobs Alpenheu,mooi product, maar mss niet voldoende variatie?
- Timothee hooi zou volgens mij ideaal kunnen zijn, maar vind ik niet in een enkele baal online te bestellen (tenzij 40 euro voor een kleine baal, gehakseld of nat...).

Momenteel heb ik de Leichtgenuss van Agrobs gekocht. Mooi product, maar wel gehakseld, te fijn voor in mijn slowfeeder. Misschien dat ik dit in een bakje onder het hooinet zet, maar ik vrees dat er veel gewoon van gaat wegwaaien. Voorlopig gebruik ik het in afwisseling met de alpengrun musli voor kauwstimulatie bij de vitalbix. Een leuk idee om dit te kunnen aanbieden zonder dat het wegvliegt is ook welkom

Ze krijgen reeds afwisselend kruiden als bv goudsbloem, brandnetel, paardenbloem,...met stopweken. Alsook wilgentakken.

Bedankt om mee te denken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 19:44 



 
Profiel   

graszaadhooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 00:04 



 

Waarom geen gerstestro? Ook het hooi wat wij voeren is bespoten. Zolang de wachttijden in acht worden genomen zie ik het probleem niet.

Gerstestro is volkomen normaal ruwvoer voor jongvee. Dat zou echt niet op die manier gebruikt worden als het restproduct door gif onbruikbaar zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 09:33 



 
Profiel   

Er is toch genoeg grof hooi te krijgen. Hooi van vogeltjesland wat pas na 1 juli gemaaid wordt is prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 09:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen