Ervaring met Pavo guthealth

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarleenH2000
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-21

Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 23:53

Hoihoi,

Ik heb twee shetlanders die ivm hoefbevangenheid op een zo goed als kale wei staan. Ze hebben de hele dag beschikking over hooi en stro (in netten) om lekker te knabbelen. Op advies van de dierenarts krijgen ze 1x in de 6 weken een kuurtje met vlozaad en dagelijks pavo vital en lijnzaadolie. Ik merk toch dat eentje blijft schommelen met de mest.

Wie heeft er ervaring met pavo GutHealth?

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:01

Met een zo goed als kale wei zou ik wel heel erg opletten met zandkoliek! Je kan ze beter gewoon niet op een vrijwel kale wei zetten, ze blijven namelijk toch altijd dooreten met alle gevolgen van dien

MarleenH2000
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-21

Re: Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 09:44

Helaas heb ik door het bouwen van een nieuwe schuur etc nu even geen andere optie. Daarom geef ik ze frequent een kuurtje met vlozaad/psyllium op advies van de da.

Maar mijn vraag is of iemand ervaring heeft met Pavo GutHealth?

Sjorsie12

Berichten: 75
Geregistreerd: 19-03-14
Woonplaats: Weelde

Re: Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:44

Ja ik heb daar goeie ervaringen mee, paard wat pas hier was, had dunne mest, wss vanwege de verandering, dit bleef zo, totdat ik dat ging voeren, toen was het over, en de mest is goed gebleven! Overigens is een kale wei funest voor een voormalig hoefbevangen shet...de puntjes gras die er nog staan zitten vol suikers...

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:43

Ik geef het mijn shetlander ook. Zei heeft enkel in de wintermaanden diarree en ook echt hele waterige.

Ze in ontwormd en gewoon een zandkuur gehad dus waar het precies vandaan komt geen idee.

Ik voer wel iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid omdat het dan beter werkt. Helemaal weg is het niet maar echt vele malen beter. Ik vond het eerst vrij prijzig maar nu ik het eenmaal gebruik dubbel en dwars waard.

dioni

Berichten: 831
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Ervaring met Pavo guthealth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:48

Ja hier ook goede ervaringen. ik heb een tinker en 3 shetlanders, bij allemaal goed resultaat. De tinker krijgt nog een half bekertje ter onderhoud, bij de shetten kon ik na verloop van tijd stoppen. tot nu toe nog steeds goede mest.