Is dit lucerne of brandnetel (pure horse)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Is dit lucerne of brandnetel (pure horse)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 22:10

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het idee dat ik gek aan het worden ben dus ben benieuwd naar andere ervaringen. Ik heb een grote zak lucerne gekocht en deze is veel anders dan de lucerne die in de proef verpakking zat (deze lucerne zag er ook hetzelfde uit als op de foto van de proef verpakking iedere dag mix). De lucerne in de grote zak ruikt anders, is veel harder en prikt ook. Het is ook anders dan op de foto en beschrijving op de website. Volgens pure horse komt dat omdat dit van een andere leverancier is maar het lijkt net op gedroogde brandnetel? Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en of de lucerne er bij jullie ook zo uit zag want ik wil niet per ongeluk brandnetel voeren

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Is dit lucerne of brandnetel (pure horse)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:45

In ieder geval geen luzerne, die heeft hele andere bladvorm. Op zich kan brandnetel geen kwaad, maar heeft wel een heel ander doel. Ik dacht goed voor de lever.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:49

Lijkt me ook geen luzerne, wat het wel is durf ik niet te zeggen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:12

Dit lijkt mij inderdaad zeker geen lucerne.Het lijkt echter wel helemaal op de foto die ook op hun website staat. Dus misschien toch lucerne? Ik heb het er in ieder geval nog nooit zo weten uitzien.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 08-01-21 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:15

Oei dat is vreemd. Dat lijkt mij inderdaad ook geen normale lucerne, in de mijne (wel van Mijten) zit eigenlijk niets van blad terwijl jouw zak daar bijna enkel uit lijkt te bestaan?
Heb je foto's opgestuurd naar de verkoper? Misschien is er iets misgelopen met verpakken of labelen?
Laatst bijgewerkt door Pauww op 08-01-21 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:15

Inderdaad zeer zeker geen luzerne. Ik twijfel ook sterk aan brandnetel. Dat gele op de onderste foto, is dat een bloem?

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:21

Afbeelding


Dit is het blad van luzerne (medicago sativa). Dit is dus geen luzerne; kijk maar naar de compleet andere bladstructuur. Luzerne heeft geen vertakte hoofdnerf.

Kan je onder bijv. een glazen plaat of in een boek wat van de bladeren platdrukken, liefst degene die zo intact mogelijk zijn? Misschien is het dan uit te zoeken wat het wel is.

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Re: Is dit lucerne of brandnetel (pure horse)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:24

Brandnetel geur is vrij typisch. Eventueel als je dat als thee oid hebt liggen zou je het kunnen vergelijken. Luzerne is het idd niet, brandnetel zou evt kunnen.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:38

Ik zou zeggen dat het ook geen luzerne is. Ik twijfel wel of het brandnetel is. Heb je nog wat foto's van het blad?

Edit: Heb je dit bij de leverancier gemeld? Misschien weten die het wel? Het kan natuurlijk een foutje zijn, wij hebben ook een keer luzerne ipv grasmix gekregen.

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Is dit lucerne of brandnetel (pure horse)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 19:50

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga wat terug sturen naar de leverancier en zij gaan kijken wat het wel is. Het zou erg raar zijn als ze andere luzerne sturen dan wat er op hun site staat en totaal andere luzerne dan in de proef verpakking zat..