Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

paard vind kracht voer niet lekker

 
Profiel   

beste bokkers,

ik ben sinds een tijdje over gestapt naar de vitalbix active+ brokken voor mijn (jonge) dressuur paard. hij kreeg eerst basis brok van masters (met erg veel suiker en zetmeel) en slobber (om aan te komen, hij was erg dun). nu liep hij heel erg achter in bespiering, en in overleg met stal eigenaresse en gratis voeradvies van vitalbix denken we dat dit de beste brokken is. (weinig suiker, genoeg vitamine, goede sport brok, maar niet waar ze heet van worden agz die nog jong is).
omdat we het natuurlijk rustig aan opbouwen begonnen we met 500 gram basis brok minder, en 500 gram vital bix. daar begonnen we 2 weken geleden mee en doen we nu nog steeds. nu is het alleen zo dat hij het gewoon niet op eermt. in het begin af hij het wel op maar het werd steeds minder en nu neemt hij er geen enkel hapje meer van. omdat hij ook nog slobber krijgt geef ik het door dr slobber en dan eet hij het wel. de basis brok, slobber etc gaat er allemaal heel makkelijk in , en ruwvoer eet hij ook goed.
hebben jullie enig idee of ik hier iets mee kan doen, of moet ik het maar accepteren en over naar andere brok, dat hij wel lekker vind?
groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:01 



 
Profiel   

Als een paard veel suiker en zetmeel gewend is, kunnen ze een voer met weinig suiker en zetmeel inderdaad minder smakelijk vinden. Als je alleen Active+ aanbiedt, eet hij het dan ook niet? Staat hij 's nachts op stal met een voerbak waar je het in kan laten liggen? Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is, maar dan is het wel even de manier zoeken om hem wel aan het eten te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:04 



 
Profiel   

Ik ken er meer die de Vitalbix niet moeten, waaronder de mijne. Het is niet een hele smakelijke brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:05 



 
Profiel   

Hier nog een die haar “nieuwe” brokken steeds minder graag eet. Heb het dik een halfjaar gevoerd maar gaat er steeds moeilijker in. Andere brokken v stalgenoten eet ze heel graag. Even weer om advies gaan vragen want ze doet het wel super op de brokken die ik nu heb :j
Dus komt vaker voor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:09 



 
Profiel   

NienkeV1994 schreef
Als een paard veel suiker en zetmeel gewend is, kunnen ze een voer met weinig suiker en zetmeel inderdaad minder smakelijk vinden. Als je alleen Active+ aanbiedt, eet hij het dan ook niet? Staat hij 's nachts op stal met een voerbak waar je het in kan laten liggen? Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is, maar dan is het wel even de manier zoeken om hem wel aan het eten te krijgen.


dat is inderdaad precies wat ik ook dacht! bedoel je alleen de active + en dus niet de slobber en andere brok?
ik heb wel eens (nadat hij de basis brok en slobber heeft gehad, dat wel) de active + in zijn vak gedaan maar lag er de volgende ochtend nog steeds in..
mijn laatste idee voor nu is om het gewoon te mengen met slobber en de slobber steeds te minderen, en dan hoop ik dat hij op die manier went..
ik heb het ook geprobeerd te mengen met luzerne maar dan eet hij het al helemaaall niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:17 



 
Profiel   

En tanden maag, darm zijn in orde? En kan je meer hooi voeren? Goed hooi. Daar zit de basis voor een rond paard. Dan een goede vitaminen, mineralen korrel klaar.

Kan ook zijn dat voor wat het paard doet teveel eten tegelijk in gaat. Paard heeft niet z'n grote maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:20 



 
Profiel   

Almighty schreef
En tanden maag, darm zijn in orde? En kan je meer hooi voeren? Goed hooi. Daar zit de basis voor een rond paard. Dan een goede vitaminen, mineralen korrel klaar.

Kan ook zijn dat voor wat het paard doet teveel eten tegelijk in gaat. Paard heeft niet z'n grote maag.


ja dat zou allemaal oke moeten zijn, tandarts is korte tijd terug geweest en slobber, basis brok, hooi, gras, snoepjes gaan er allemaal wel in.
ook als ik eerst de active+ geef eet hij het niet, en daarna de slobber eet hij de slobber wel. dus dat kan het ook niet zijn. hij vind het gewoon echt niet lekker volgensmij...

ik vind het lastig omdat ik goede brok met voldoende vitamine erg belangrijk vind voor een jong paard die vol in de groei zit, en echt nog veel spieren moet opbouwen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen