Zinktekort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belinda1994
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-07-20

Zinktekort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 23:56

Hoi allemaal,

Vanwege vage klachten (eczeem en angstig) heb ik bij mijn paard een bloedonderzoek laten doen. Daaruit kwam dat hij een zinktekort heeft. Nu zoek ik een supplement waar alleen zink (zinkchelaat) inzit. Het mag ook in combinatie met koper zijn, maar hoeft niet omdat dit volgens het bloedonderzoek op peil was. Er zijn allerlei zink supplementen maar daar zitten een heleboel andere ingrediƫnten in, die ik niet wil geven. De reden is dat ik hem geen suikers of granen wil geven. Dus mijn vraag: is er een poedertje met alleen zink? Of mag je je paard ook gewoon zinktabletten van mensen bijvoeren?

Hopelijk heeft iemand een tip!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:00


Belinda1994
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-07-20

Re: Zinktekort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 09:48

Thanks voor je antwoord. Ik ga morgen wel even bellen. Helaas zit er in het voorbeeld wat je stuurt ook heel veel andere toevoegingen. Heeft waarschijnlijk met de smaak van zink te maken

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:13

Er zit natuurlijk altijd iets in om de boel eetbaar te maken. Daarnaast is geconcentreerd mineraal soms niet perse goed opneembaar of zelfs te aggressief voor slijmvliezen als het niet zinvol gekoppeld is als voedingsmiddel. Een paard kun je ook geen capsules laten slikken. Ook in pillen zit bindmiddel.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Zinktekort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:15

Kramer heeft een zink liksteen die hier bij de moeilijke eters erg in de smaak valt!