Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:04

Als ze het echt niet willen eten is er iets mee.
Die gehakselde meuk wat ik nu heb is ronduit rotzooi kan niet eens voor hooi doorgaan. Het klopt dat ze soms even moeyen wennen aan het hooi maar als ze een hele dag niks ervan willen eten dan moet je toch echt gaan ingrijpen ik zit niet ook nog eens op maagzweren te wachten!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:08

meggiemeg schreef:
funnyhorses schreef:
Maar goed, in het begin was het hooi bij de eerste boer ook te doen, daarna kwam de rotzooi.


Heel herkenbaar, ik had eerst een andere leverancier voor de folie balen, was super mooi spul, grof, mooi droog, geen stof te bekennen, geen rare dingen in te vinden, prijs was ook nog eens leuk. Tot ik een keer een partij van hem kreeg, kon het gewoon uitwringen, schimmel stond er in, stinken. Wat van gezegd, hij wilde er niets van weten. Dat was voor mij direct einde om daar nog wat te kopen.


Wikkelpakken neem ik nooit meer wat een troep kan dat zijn. Ooit bij een boer een midibaaltje gehaald zo'n balletje, ik maak hem open en het was hele vieze zwarte drap ik schrok ervan. Werd verdomme nog aangeprezen ook en dat er nog alle vitamientjes inzaten en blablabla. Pleur maar op met die zooi ik ben geen achterlijke, heb mn geld gelukkig terug gekregen. Bij sommige boeren hier kan ik echt zeggen dat ze op dat gebied prutsers zijn.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:32

Ik heb het dan niet over die gehakselde meuk, dat is geen hooi. Maar meer dat een ander paard het wel eet en die van ons dan bijvoorbeeld niet.

Ik heb nu een grote baal open van 600 kg en dat is net zo mooi hooi als de kleine baaltjes met een touwtje er om heen. De loonwerker waar ik het vandaan heb is er erg precies mee en weet dat ik het zo droog mogelijk in de folie wil hebben dus houdt hij er rekening mee waar hij kan. De kwaliteit neemt wel hard af als het langer dan 1.5 á 2 ligt in folie dat zeker. Als het zo'n vieze troep was als jij beschrijft moet het al een hele tijd hebben gelegen.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 17:01

Dat kan dat het oud spul was maar begin dan niet te roepen dat het ozo goeie kwaliteit is! Zoiets zou ik een koe nieteens voeren bah.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:25

Nee klopt, je komt er evengoed wel achter zodra je het pak open maakt. Dat is wel een nadeel van folie balen kopen, je kunt het niet direct zien of even je neus er tussen steken.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:41

Ik heb het geprobeerd om niks anders te voeren, maar mijn paard kreeg maagzweren en hij werd behoorlijk dun, maar opeten ho maar. Dus ja, dan haal ik wel ander hooi. Ik vind het ook raar dat andere paarden het dan wel lekker vinden, maar kan er weinig aan doen. De kliniek is ook niet goedkoop.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 21:24

Paardenfann4 schreef:
Ik heb het geprobeerd om niks anders te voeren, maar mijn paard kreeg maagzweren en hij werd behoorlijk dun, maar opeten ho maar. Dus ja, dan haal ik wel ander hooi. Ik vind het ook raar dat andere paarden het dan wel lekker vinden, maar kan er weinig aan doen. De kliniek is ook niet goedkoop.


Daar loop ik dan ook tegenaan.
Smaken verschillen ook bij dieren dat blijkt wel.
Ik lig dan echt niet lekker in mijn bed wetende dat ze niks eten, maak me dan zo veel zorgen pfff

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:25

meggiemeg schreef:
Rare gedachte wellicht hoor maar misschien verwennen we onze paarden wel te veel, als er echt wat mis mee zou zijn zouden die andere paarden het toch ook niet eten?
Ik ben wel zo van eerst de resten op eten en dan pas weer nieuw

Bij een vriendin werden de paarden ook altijd royaal gevoerd met erg mooi hooi, waren alle 3 te dik, op een gegeven moment 1 tegen bevangen aan dus er moest wat gedaan worden. Minder rijk hooi eerst wilden ze het niet eten, bleven maar roepen maar na een paar dagen was het eten met lange tanden voorbij en nu eten ze er gewoon van.

Is wel een risico, ben ik op een nare manier achtergekomen. Ik heb er een paard bij dat na een dag en zeer koude nacht onderkoeld op de stenen lag doordat ze weigerde eerst het oude 'niet zo lekkere' op te eten :brr: . Ik had niet door dat zij er niets van nam maar dat liep dus bijna fout af.

Later heeft ze het nog een keer gedaan maar toen was ik erop bedacht dus was ik er eerder bij. Toen ging het niet om eerst het oude opeten maar om een overgang van voordroog naar hooi (ivm HB van ander paard). Ze weigert gewoon en gaat liever dood aan onderkoeling dan aan eten wat ze minder lekker vindt 8)7 . En er was niets mis met het hooi en datzelfde hooi at ze vlak voor en vlak na het winterseizoen gewoon wel. Maar ín het winterseizoen blieft mevrouw het blijkbaar niet (en ook die keer weer onderkoeling).

Komt vast niet vaak voor, maar het kan dus wel echt misgaan.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:34

Paardenfann4 schreef:
Ik heb het geprobeerd om niks anders te voeren, maar mijn paard kreeg maagzweren en hij werd behoorlijk dun, maar opeten ho maar. Dus ja, dan haal ik wel ander hooi. Ik vind het ook raar dat andere paarden het dan wel lekker vinden, maar kan er weinig aan doen. De kliniek is ook niet goedkoop.


Hier hetzelfde. Nu maar compact gras erbij besteld, we moeten nog even voordat het gras weer aantrekt. De ene keer is die baal volgens ponylief geweldig, daarna opeens te min, krijgt hij ander hooi, is dat ook weer niks maar is die oude baal weer de bom. En daarna opeens weer niet. En ik ondertussen de buren maar voeren met zijn oude hooi, die het met smaak verorberen. Zeg het maar.

mamabird
Berichten: 924
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:20

Ons hooi van eigen land is bijna op en daarom vandaag een wagen grote balen (á530kg per baal) laten brengen, maar de prijzen zijn behoorlijk idd. Als ik het omreken naar een baal van 20kg kom ik op €4,20.... normaal gezien ben ik veel goedkoper uit. Nu maar hopen dat ze het eten, de kwaliteit lijkt goed, maar na het lezen van eerdere reacties word ik toch ietwat nerveus

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:43

Ik heb toch een beetje het gevoel dat je in problemen denkt ipv in oplossingen.
De tip die ik je gaf wuifde je zo van tafel terwijl dat een prima tip is.

Ik kan ook relatief weinig kwijt, had geen transport mogelijkheden (en heb een pony met HB verleden dus ben ook nog afhankelijk van suikerarm hooi) dus wat voor mij belangrijk was, is een leverancier waar ik van op aan kan.
Ik werd gek van slechte kwaliteit hooi of mensen die de afspraken niet na kwamen of ineens niet meer konden of wilden leveren.
Iemand die jaarrond kleine oplages kan en wil leveren en in constante kwaliteit is daarom belangrijk voor mij.
Juist door een advertentie op marktplaats, fb etc. te zetten én fouragehandelaren en stallen aan te schrijven in de regio (zeg maar 30 km rondom) kwam ik aan een goed adres.
Daar betaal ik meer voor per baal, maar ik heb wel zekerheid van kwaliteit, nakomen van afspraken èn geen stress meer dat ik zonder hooi kom te zitten.

Dus ik zou het toch gewoon proberen, want enkel klagen brengt je niet verder. :)
Overigens snap ik dat je niet voor LV gaat, die prijzen gaan nergens meer over en zij zijn erg commercieel, maar ik weet zeker dat er bij jou in de buurt ook andere mogelijkheden zijn te vinden! :)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 14:03

BarbaLala schreef:
Ik heb toch een beetje het gevoel dat je in problemen denkt ipv in oplossingen.
De tip die ik je gaf wuifde je zo van tafel terwijl dat een prima tip is.

Ik kan ook relatief weinig kwijt, had geen transport mogelijkheden (en heb een pony met HB verleden dus ben ook nog afhankelijk van suikerarm hooi) dus wat voor mij belangrijk was, is een leverancier waar ik van op aan kan.
Ik werd gek van slechte kwaliteit hooi of mensen die de afspraken niet na kwamen of ineens niet meer konden of wilden leveren.
Iemand die jaarrond kleine oplages kan en wil leveren en in constante kwaliteit is daarom belangrijk voor mij.
Juist door een advertentie op marktplaats, fb etc. te zetten én fouragehandelaren en stallen aan te schrijven in de regio (zeg maar 30 km rondom) kwam ik aan een goed adres.
Daar betaal ik meer voor per baal, maar ik heb wel zekerheid van kwaliteit, nakomen van afspraken èn geen stress meer dat ik zonder hooi kom te zitten.

Dus ik zou het toch gewoon proberen, want enkel klagen brengt je niet verder. :)
Overigens snap ik dat je niet voor LV gaat, die prijzen gaan nergens meer over en zij zijn erg commercieel, maar ik weet zeker dat er bij jou in de buurt ook andere mogelijkheden zijn te vinden! :)


Als dit voor mij was bedoelt kan ik je zeggen dat ik dat in het verleden al probeerd heb en of ik kreeg 0 reaktie of enkel debiele achterlijke reakties! Dat heeft hier echt weinig zin geloof me.

Ik ga liever zelf op zoek.
Ze adverteren hier en dan kom je op de plek van bestemming en zeggen ze doodleuk dat ze het eigenlijk niks over hebben! Heb je zoiets al meegemaakt? Nou hier in het zuiden dus wel.
Ik heb al zo veel wegen bewandeld op elk vlak wat met paarden te maken heeft en het word er niet leuker op.

Morgen maar weer naar het zoveelste adres rijden eens zien wat die heeft liggen maar ik verheug me op niks.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:09

BarbaLala schreef:
Ik heb toch een beetje het gevoel dat je in problemen denkt ipv in oplossingen.
De tip die ik je gaf wuifde je zo van tafel terwijl dat een prima tip is.

Ik kan ook relatief weinig kwijt, had geen transport mogelijkheden (en heb een pony met HB verleden dus ben ook nog afhankelijk van suikerarm hooi) dus wat voor mij belangrijk was, is een leverancier waar ik van op aan kan.
Ik werd gek van slechte kwaliteit hooi of mensen die de afspraken niet na kwamen of ineens niet meer konden of wilden leveren.
Iemand die jaarrond kleine oplages kan en wil leveren en in constante kwaliteit is daarom belangrijk voor mij.
Juist door een advertentie op marktplaats, fb etc. te zetten én fouragehandelaren en stallen aan te schrijven in de regio (zeg maar 30 km rondom) kwam ik aan een goed adres.
Daar betaal ik meer voor per baal, maar ik heb wel zekerheid van kwaliteit, nakomen van afspraken èn geen stress meer dat ik zonder hooi kom te zitten.

Dus ik zou het toch gewoon proberen, want enkel klagen brengt je niet verder. :)
Overigens snap ik dat je niet voor LV gaat, die prijzen gaan nergens meer over en zij zijn erg commercieel, maar ik weet zeker dat er bij jou in de buurt ook andere mogelijkheden zijn te vinden! :)


Ik vind dat wel echt heel makkelijk kletsen.

Wij zochten echt op tijd en toen had nog niemand hooi of vooruitzicht op hoeveel er vanaf zou komen. Als je weet dat je ongeveer 700/800 balen zal gebruiken, wil je ook een leverancier die dat langere tijd heeft.
We moesten toen tijdelijk elders halen en ook verder weg. Maar dat is echt voor langere tijd gewoon echt te ver.
Daarna viel bij ons vaste adres het hooi echt vreselijk tegen. Dat konden we vooraf niet weten. Dat was jaar ervoor echt nog beter.

Dan moet je gaan zoeken en niet iedereen zit in een omgeving waar veel hooi aangeboden wordt.

En ook ons erf is niet zo ingericht dat we met een vrachtwagen of trekker bij de opslag kunnen komen. Wij kunnen er met een aanhanger of trailer komen, maar niet met groter materieel dan dat. Is geen probleem zoeken, is gewoon een feit. Aan de ene kant staat een huis en aan de andere kant een sloot. Beiden gaan niet opzij.

Wij vinden inladen en uitladen geen ramp, maar het moet wel te doen blijven. We kunnen geen 800 balen in 1 keer kwijt en ik zou niet weten hoelang we daarover zouden doem om af te laden.......Dat is niet in problemen denken, maar echt heel realistisch.

Elke stal, elke situatie is anders en je kan echt niet voor een ander oordelen.

Wij stonden ooit in pension en we wilden daar zelf hooi inkopen. Mocht niet en zal je de idiote redenen maar besparen. We zijn daarvoor verhuisd, want haar terrein, haar stal. Ergens anders kon het wel, maar ook niet met liefde.

Wij hebben ooit heel lang geleden 200 pakjes ingekocht. Alles op pallets en zeil erover. Tot de stal stopte en we een andere plek moesten zoeken en alles verplaatsen, maar niet mee mochten nemen. Plekken liggen echt niet voor het oprapen.

Zelfde als mensen zeggen; laat een boer een verpakte baal neerzetten, lekker makkelijk. Ten eerste zouden die van ons daar echt slecht op gaan, want die gaan altijd slecht op verpakt. Ook dat zogenaamd mooie spul. Heb daar vorig jaar 2 pakken van weggegeven.
En dan nog moet zo een pak ergens geplaatst worden. Alles achter de tuin is van de paarden en kunnen ze er bij. In de schuur van 50m2 past het niet door de deuren. Dus moet het in de tuin.
Zou mij niet echt uitmaken en kan wel wat verzinnen, iets afzetten etc. Maar zomaar oordelen dat alles maar kan, is wel erg makkelijk.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:27

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Funnyhorses, ook niet in negatieve zin. Je moet doen wat jou het beste lijkt, ik geef je slechts 2 tips.

Ik zou mijn berichtje nog eens lezen, want je maakt er nu je eigen verhaal van Superpony.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:30

BarbaLala schreef:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Funnyhorses, ook niet in negatieve zin. Je moet doen wat jou het beste lijkt, ik geef je slechts 2 tips.

Ik zou mijn berichtje nog eens lezen, want je maakt er nu je eigen verhaal van Superpony.


Heb ik echt wel gelezen. Je denkt dat er altijd kant en klare oplossingen zijn en iemand anders niet zijn best doet, of het niet probeert.

Ik weet ook mensen die uitstekende afspraken hebben met fijne hooiboeren. Ik ben na zeker 20 boeren bellen, rond gaan en vragen, die nog niet tegen gekomen.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 14:53

BarbaLala schreef:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Funnyhorses, ook niet in negatieve zin. Je moet doen wat jou het beste lijkt, ik geef je slechts 2 tips.

Ik zou mijn berichtje nog eens lezen, want je maakt er nu je eigen verhaal van Superpony.


Fijn dat het bij jou goed gaat, het is je gegunt maar oordeel niet over mijn situatie of mijn manier van werken want daar draai ik al te lang voor mee.
Tijden zijn gewoon heel nadelig aan het veranderen en dat merk ik het sterkste in het paardenwereldje.

Maar wat er niet te krijgen is kan ik ook niet bijtoveren!

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:37

Ik denk dat er ook genoeg boeren zijn die gewoon niet meer willen leveren aan paardenlui. Het is altijd gezeik, er is nooit geld en het is nooit goed.
Kun je hier ook wel lezen, geen idee hebben hoe een hooipakje gemaakt wordt maar wel weten dat het te duur is :')

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:52

dakplaat schreef:
Ik denk dat er ook genoeg boeren zijn die gewoon niet meer willen leveren aan paardenlui. Het is altijd gezeik, er is nooit geld en het is nooit goed.
Kun je hier ook wel lezen, geen idee hebben hoe een hooipakje gemaakt wordt maar wel weten dat het te duur is :')



Wij hebben er soms ook wel een tussen zitten hoor, dan is het nooit goed genoeg, altijd wat te zeuren. Dan zeg je op een gegeven moment ook: zoek maar wat anders. Laatst iemand die in september met een vraag naar baaltjes kwam. Tsja het was geen super weer meer, maar toch ergens speciaal voor haar balen kunnen persen. Ja dat zijn geen augustus balen, maar iets herfstiger gras. Dat merk je gewoon in de kwaliteit. Maar het was dat, of helemaal niets. Ik vind het altijd wonderlijk als mensen zo laat in het jaar nog aankloppen en verwachten dat je dan nog kunt leveren. Ik heb de meeste bestellingen voor komend jaar al binnen. Je moet je toch ook voor kunnen bereiden en kijken hoeveel balen je moet persen om iedereen te kunnen bedienen? Zo gaat dat eigenlijk bij iedereen hier. Je hebt je vaste klanten, soms valt er 1 weg maar dan komt er altijd wel iemand voor terug. De kwaliteit, prijzen en aantallen zijn hier de afgelopen 5 jaar in elk geval niet veranderd.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:04

Mocht je echt geen hooi meer kunnen vinden dat naar wens is kun je altijd nog een alternatief nemen in de vorm van geperste grote brokken waar de paarden ook lang op moeten kauwen. In Amerika is er ook vaak schaarste en daar voeren veel stallen alleen maar in brokken geperst alfalva.
Die zijn hier in Europa ook te krijgen. Mijn paarden krijgen dit ook overdag als ze buiten staan ipv hooi
Het voordeel is dat je het makkelijk kunt geven, geen verspilling want het gaat op en geen troep als ze het vertrappen plus het van constante kwaliteit is
Het is niet goedkoop maar uiteindelijk in gebruik net zo duur als goede kwaliteit hooi.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:08

dakplaat schreef:
Ik denk dat er ook genoeg boeren zijn die gewoon niet meer willen leveren aan paardenlui. Het is altijd gezeik, er is nooit geld en het is nooit goed.
Kun je hier ook wel lezen, geen idee hebben hoe een hooipakje gemaakt wordt maar wel weten dat het te duur is :')

Hier kun jij wel eens een punt hebben. Een paar jaar geleden ha ik meer paarden en voerde ik grote balen voordroog van een boer hier vlak achter. Super mooi droog spul voor 45 euro en ik haalde ze zelf. Hij zette 1 op mijn kar en klaar. Mijn buren wilden het ook wel maar dat moest per pak gebracht worden. Gingen ze er over zeuren dat die boer 5 euro per pak meer vroeg. En het moest gebracht worden wanneer het hun uitkwam. De kwaliteit was in hun ogen steeds niet goed, dus de boer hield er mee op. Toen naar de boer hier in de straat, die heeft van de 3 x dat hij 1 gebracht heeft 2 x weer 1 op moet halen en omruilen omdat het niet goed genoeg was. Ik zag en rook niks verkeerds. Maar die is er dus ook mee gestopt. Nu hebben ze een dorp verderop een wagen vol gekocht. Hoe dat gaat verlopen zien we wel.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:15

Maar over goed of slecht hooi gesproken ik kon hier vandaag bijna een kwart van een grote baal weide hooi bij Louis Venhorst vandaan weg mikken omdat deze helemaal wit van het schimmel zag! Dat vind ik zo zonde. Maar ook dat kon je vanaf de buitenkant gewoon niet zien

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:18

Popstra schreef:
Maar over goed of slecht hooi gesproken ik kon hier vandaag bijna een kwart van een grote baal weide hooi bij Louis Venhorst vandaan weg mikken omdat deze helemaal wit van het schimmel zag! Dat vind ik zo zonde. Maar ook dat kon je vanaf de buitenkant gewoon niet zien


Ik neem aan dat ze dat gewoon omruilen? Zeker met de bedragen die je daar betaalt.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:20

Ja doen ze ook heel netjes. Hebben ze eerder al eens gedaan maar denk dat dit net te weinig is om te ruilen. Ik maak er wel een foto van en stuur dit naar ze. Zij kunnen daar ook niks aan doen

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 17:07

dakplaat schreef:
Ik denk dat er ook genoeg boeren zijn die gewoon niet meer willen leveren aan paardenlui. Het is altijd gezeik, er is nooit geld en het is nooit goed.
Kun je hier ook wel lezen, geen idee hebben hoe een hooipakje gemaakt wordt maar wel weten dat het te duur is :')


Dat ook ja. Ik zeg altijd dat het paardenvolk moeilijk is hahaha.
Maar als boeren geen goed spul leveren raken ze ook een grote groep afnemers kwijt. Laten we eerlijk zijn, over de rug van het paardenvolk word ook veel verdient daar mag je dan wel iets voor terug verwachten.

En geloof mij mensen ik ben verre van moeilijk wat hooi betreft maar als ze het niet eten willen is dat toch echt een probleem. Dat heeft niks met moeilijk doen te maken dat berust dan op feiten.
Jullie hebben het filmpje gezien, als dat de hooikwaliteit is wat we kunnen verwachten dan loopt de paardenwereld snel leeg.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:16

dakplaat schreef:
Ik denk dat er ook genoeg boeren zijn die gewoon niet meer willen leveren aan paardenlui. Het is altijd gezeik, er is nooit geld en het is nooit goed.
Kun je hier ook wel lezen, geen idee hebben hoe een hooipakje gemaakt wordt maar wel weten dat het te duur is :')

Bij ons in de buurt wonen er ook lui met paarden, er is nooit nergens geld voor, alles wordt maar steeds een beetje opgelapt om vervolgens er nog weer slechter uit te komen, met name voor de paarden. In het begin had ik nog contact met ze, had ze het adres gegeven voor de kleine baaltjes hooi, 3.50 per stuk zo van het land af. Mooi hooi, nooit iets mis mee geweest in alle baaltjes die ik heb gevoerd op 1x een egeltje er in geperst. Die prijs was belachelijk, veels te duur. Ze gingen op zoek, konden bij iemand hooi halen 2.- per baaltje. Het was antiek hooi, grootste baaltje woog hooguit 12 kg. Paarden vraten het amper, ze moesten wel want een spriet gras kregen ze zelfs in de zomer amper te zien. Het werd winter ze moest weer hooi hebben, mijn leverancier rekent een andere prijs voor baaltjes zo van het land af of als ze van de hooizolder af moeten komen. Nou de wereld was weer te klein. te belachelijk voor woorden. Jaar er op, ze gingen hooi inkopen, voor het hele jaar, wel 80 kleine baaltjes voor 2 paarden die het hele jaar rond hooi moeten worden gevoerd omdat ze niet op de wei komen. Halverwege de winter was het op, mijn leverancier had op dat moment ook niets dus moest inkopen voor hun, prijs ging over de kop. Jullie raden het al.... Ik kan me goed voorstellen dat als je dit soort mensen op je dam hebt terwijl je zo je best doet om een mooi product te leveren je ze liever kwijt dan rijk bent.