Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

 
Profiel   

funnyhorses schreef
Heb de baaltjes omgeruild tegen ander hooi. Dit hooi is heel fijn net gras.
Mocht dit ook niks zijn geef ik ze aan iemand met schapen ofzo.
Heb het ook erbij verteld dat ik dan niet meer kom kopen bij hun het moet voor beide partijen nml leuk blijven. Dat gedoe is voor hun ook niet leuk.

Morgen nog een adres bezoeken daar neem ik dan 10 pakjes ofzo om te testen of ze het willen eten.

En dan heb ik nog een adres is duitsland die ik nog kan proberen.
Mocht dat ook niks zijn dan ben ik serieus aan het eind van mijn latijn....


Dat heel fijne schapenhooi at mijn oude tinker juist als enige echt goed :Y) zijn laatste jaar was ook zo n drama met goed spul vinden. Er zijn zoveel balen en pakken gebracht, weer opgehaald, verkocht pff. Mijn fourageman had op een gegeven moment ook geen idee meer wat ging. Hij maakte zelf diverse soorten kuil, hooi voordroog, zowel bemest als onbemest grof fijn maar ondanks goede kwaliteit kon of wilde mijn tinker het gewoon niet eten.

Het schapenhooi was voor hem de redding. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 12:52 



 
Profiel   

Het hooi word nu hier ook redelijk gegeten. Gisteren nog andere pakken bij andere boer gehaald en die gaan erin als koek! Is heeeeeel mooi hooi, niet grof niet fijn en groenig.
Ik werd zowat aangevallen toen ik het hooi wou opbergen hahaha zo ken ik mijn knollies weer, luid lopen gillen als ze het hooi zien. Hier word ik zo blij van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 12:58 



 
Profiel   

funnyhorses schreef
Het hooi word nu hier ook redelijk gegeten. Gisteren nog andere pakken bij andere boer gehaald en die gaan erin als koek! Is heeeeeel mooi hooi, niet grof niet fijn en groenig.
Ik werd zowat aangevallen toen ik het hooi wou opbergen hahaha zo ken ik mijn knollies weer, luid lopen gillen als ze het hooi zien. Hier word ik zo blij van.

Wat fijn! Heeft deze boer genoeg om voorlopig van te voeren voor je? Zou wel heel prettig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 13:11 



 
Profiel   

Joh, ik betaalde 7 jaar terug al bijna 5 euro voor een nette kleine baal.

T wirdt helaas gewoon allemaal duurder. Voor 4 euro ga je ze denk niet meer vinden hoor.

En ik moest ze voor dat geld nog zelf ophalen ook.. langs brengen was zeker niet aan de orde haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 13:35 



 
Profiel   

Jessix schreef
funnyhorses schreef
Het hooi word nu hier ook redelijk gegeten. Gisteren nog andere pakken bij andere boer gehaald en die gaan erin als koek! Is heeeeeel mooi hooi, niet grof niet fijn en groenig.
Ik werd zowat aangevallen toen ik het hooi wou opbergen hahaha zo ken ik mijn knollies weer, luid lopen gillen als ze het hooi zien. Hier word ik zo blij van.

Wat fijn! Heeft deze boer genoeg om voorlopig van te voeren voor je? Zou wel heel prettig zijn.


Ja heeft hij. Zondag gaan we nog een lading halen. Deze boer doet enkel akkerbouw en weet hoe hij hooi moet maken. Hij zei zelf meteen dat ompersen het hooi niet ten goede komt dan breekt het teveel tot korte stukken en word het een rommeltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 14:36 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Joh, ik betaalde 7 jaar terug al bijna 5 euro voor een nette kleine baal.

T wirdt helaas gewoon allemaal duurder. Voor 4 euro ga je ze denk niet meer vinden hoor.

En ik moest ze voor dat geld nog zelf ophalen ook.. langs brengen was zeker niet aan de orde haha


Ik vind zelf halen zelfs fijner dan kunnen we het meteen op de plek leggen waar we het hebben willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 14:38 



 
Profiel   

funnyhorses schreef
wendy1987 schreef
Joh, ik betaalde 7 jaar terug al bijna 5 euro voor een nette kleine baal.

T wirdt helaas gewoon allemaal duurder. Voor 4 euro ga je ze denk niet meer vinden hoor.

En ik moest ze voor dat geld nog zelf ophalen ook.. langs brengen was zeker niet aan de orde haha


Ik vind zelf halen zelfs fijner dan kunnen we het meteen op de plek leggen waar we het hebben willen.

Ik heb het voor € 4,50 in de schuur op de plek waar ik het wil hebben, maar zoals ik al eerder schreef, dat zijn de voordelen van al 100 jaar dezelfde leverancier. Hoop ook dat hij me nog vele jaren kan voorzien.
Hij was er afgelopen weekend en toen vertelde ik over dit topic.

Maar fijn dat je weer een goed adresje hebt gevonden! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:19 



 
Profiel   

Wij wonen nu iets meer dan een jaar niet meer in de buurt van onze vorige vaste hooiboer.

Al van 4 andere het hooi geprobeerd die hier in de buurt wonen....

Ik ehh ga deze zomer transport regelen zodat ik 30 balen bij mijn vorige hooiboer kan kopen.

Bij hem hebben we 6 jaar hooi gekocht zonder problemen.
Heel af en toe had je 1 baal die net iets minder mooi was.
Maar dit was 1 baal per winter.
Dus 1 op de 30 die iets minder was dan de kwaliteit die we gewend waren.

Het hooi wat wij van hem kopen is ook nog mooi groen van binnen. De paarden eten het goed.

Het grootste nadeel, de prijs....

Hij is voor Duitse begrippen best duur. Gaat ca 10-15 Euro boven de normale prijs zitten.
Maarja de paarden eten het, en toen had Bonnie geen last van haar luchtwegen dus het is een poging waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:53 



 
Profiel   

Hier heeft de Tinker ook luchtwegproblemen ondanks stomen van hooi en vernevelen. Nu al merk ik verschil in ademen met het nieuwe hooi.
Ik ben zo blij dat ik wat gevonden heb dat lan ik geen mens vertellen.
Ik val nu meteen in slaap zonder gepieker pffff tis wat als je paarden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:42 



 
Profiel   

funnyhorses schreef
Hier heeft de Tinker ook luchtwegproblemen ondanks stomen van hooi en vernevelen. Nu al merk ik verschil in ademen met het nieuwe hooi.
Ik ben zo blij dat ik wat gevonden heb dat lan ik geen mens vertellen.
Ik val nu meteen in slaap zonder gepieker pffff tis wat als je paarden hebt.



De stinker krijgt nu momenteel voordroog.. 't is even niet anders...
De andere mag dat niet ivm hoefbevangen....

Dus ik betaal liever mij scheel aan goed hooi + transport dan dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 18:50 



 
Profiel   

Nou gelijk heb je, niks zo vreselijks dan te zienvdat het niet goed gaat met je paardjes.
Hopelijk blijft het nu goed gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen