Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

DIY slowfeeder tips?

 
Profiel   

Dan koop je er toch een? :d
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 14:32 



 
Profiel   

Ik gebruik 2 grote ronde kunststof bakken. Het zijn mega plantcontainers voor waarschijnlijk bomen o.i.d. geweest. Die heb ik gekregen van een kunststof recycling bedrijf. We hebben elke bak vastgemaakt in een tractorband die we niet meer gebruikten.
In de bakken zaten in de bodem al gaten. Ik heb bij beide een dik gevlochten touw aan de onderkant gemaakt met aan weerszijden een lusje op de bodem waar een karabijnhaak zit. Een hooinet maak ik aan onder en bovenkant van het net vast aan die karabijnhaken. Ik zal er strakkies 's even een foto van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 14:35 



 
Profiel   

@Snorkel: vast. Met karabijn haken en elastieken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 14:55 



 
Profiel   

[ img ]

Zo dus. Dit is versie 86.3.4 van de slowfeeder. Dus ik hoop dat we een keer naar een final versie gaan zo langzamerhand :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 20:43 



 
Profiel   

Wij hebben zelf slowfeeders gemaakt op deze manier, bovenaan kan je een deksel doen
Mss niet de beste foto,want ik had redelijk wat hooi verloren met bijvullen omdat het hooi van toen zowat uit elkaar viel :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 21:04 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Bij deze de foto's van mijn voertonnen met slowfeedernetten. De grootste ton is 1 m. doorsnee. De kleinere is 85 cm doorsnee. De 3e foto is van het lege hooinet wat aan onder en bovenkant vast zit met een karabijnhaak. We hebben de bestaande gaten in de bodem af moeten dichten. Daar vielen teveel kleine hooisprietjes door wat een laag vormde onder de ton.
Eén van de 4 paarden pakt geregeld met haar tanden zo'n ton vast en gooit 'm gewoon met het grootste gemak een paar meter verderop om vervolgens die hooisprietjes die er onder liggen op te eten. Ze heeft zo'n kracht in haar kaken, het is alsof ze een krant weggooit. Onvoorstelbaar want zelf krijgen we ze nauwelijks verplaatst door het gewicht. De andere 3 paarden laten de tonnen prima staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 14:26 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De mijne :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:20 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
[ [url=m/roNChD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gy8f8e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eCWfHs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v3EkLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne :D


Ik snap de eerste twee foto’s niet helemaal? }:0
Die versie van een ibc heb ik ook nog staan trouwens haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 21:28 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Ik snap de eerste twee foto’s niet helemaal? }:0
Die versie van een ibc heb ik ook nog staan trouwens haha.


Dat is om te laten zien hoe ik dat zware kreng erin krijg en het net vast zet ;) dus je rolt hem erin en dan duw je de bak weer om ;) ik kan het in mijn eentje (tenzij het een kuil baal is dat red ik niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 19:30 



 
Profiel   

Ohhhhh hahaha powervrouw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 07:54 



 
Profiel   

Wat ik vooral zo fijn vind aan zo'n topic als dit, is dat we er allemaal mee tobben en allemaal nog steeds bezig zijn met de perfecte manier om hooi te voeren. Hoewel alle gegeven opties allemaal op hun manier prima werken, is het ook nogal tobben.

Wat ik vooral eng vind is hoe je het zo veilig mogelijk maakt zonder scherpe randen of touwen waar paarden niet in vast kunnen komen te zitten. En zo natuurlijk mogelijke eethouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:40 



 
Profiel   

Ja eens Duke. Ik ben er ook nog niet uit wat ik nou zal doen. De kliko leek me ideaal, maar als hij dan constant als een soort van wokkel moet gaan staan eten is dat ook niet de oplossing :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 13:51 



 
Profiel   

Mmm ben op nieuw aan de puzzel.. mijn kuil wil niet genoeg aan zakken tegen het gaas. Dus mijn paard kan effe Eten en er de rest van de dag naar kijken... Wat natuurlijk niet de bedoeling..

Wie heeft een kliko met net er in / er voor en hoe zit dat vast?
En heb je een stukje net ( alleen bij het gat of een heel net..



Ik ben gek op foto's van de ontwerpen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen