Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zachte snoepjes

 
Profiel   

Hi,

Normaal ben ik niet zo van het topics openen, maar nu heb ik toch iets waar ik met hulp van google niet zo goed uit kom.

Ik zit met het volgende probleem, mijn verzorgpaard heeft EORTH en daardoor wat moeite met kauwen. Wortels krijgt hij sowieso moeilijk weg en hele harde paardensnoepjes (pavo healthy treats) spuugt hij gelijk uit. De subli smikkels gingen redelijk, maar ook daarvan merkte ik vandaag dat hij er moeite mee had.

Heeft iemand een tip voor lekkere zachte paardensnoepjes? Het liefst iets wat ik makkelijk gewoon in mn jaszak kan doen om mee te nemen. Zijn gewone brokjes is helaas geen optie omdat ie die als slobber krijgt.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:22 



 
Profiel   

Er zijn van die brosse snoepjes, die krijgt mijn merrie wel weg. Ooit gekocht op Horse Event of Equitana bij zo’n kraam waar je kon scheppen. Expres deze snoepjes gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:26 



 
Profiel   

Zoek je perse snoepjes of gewoon een lekker tussendoortje? Ik vind Horslyx top spul(soort zachte liksteen in een bakje). Beetje groot voor in je jaszak maar is top beloningsmateriaal!

Ken trouwens geen 1 paard die het niet lekker vind, ik heb de mint variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:30 



 
Profiel   

mijn ruin kan de vaniliasnoepjes wel kauwen als ik het zakje een tijdje open laat zodat ze wat zachter worden.
verder kun je wortel kleiner snijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:35 



 
Profiel   

Hilary schreef
Er zijn van die brosse snoepjes, die krijgt mijn merrie wel weg. Ooit gekocht op Horse Event of Equitana bij zo’n kraam waar je kon scheppen. Expres deze snoepjes gekozen.


Ik ga eens opzoek of ik hier wat meer over kan vinden!

Spikeandjax schreef
Zoek je perse snoepjes of gewoon een lekker tussendoortje? Ik vind Horslyx top spul(soort zachte liksteen in een bakje). Beetje groot voor in je jaszak maar is top beloningsmateriaal!

Ken trouwens geen 1 paard die het niet lekker vind, ik heb de mint variant.


Ziet er wel goed uit! In mn jaszak zou ideaal zijn, maar ik gebruik het toch grotendeels op stal voor zn rek en strek oefeningen. Deze gaat op mn lijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:37 



 
Profiel   

Je zou Meataxoa Snaxx kunnen proberen. Dat zijn gezonde snoepjes die heel makkelijk breken. Ik heb ze veel voor het grondwerk en dergelijke gebruikt aangezien ze zo makkelijk in kleine stukjes te breken zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:38 



 
Profiel   

Ik gebruik eigenlijk altijd vitaminebrokjes... metazoa heeft hele mooie zachte brokjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:42 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor iets van brokjes. Net van welk merk dat je kan krijgen in bijv kleinere zakjes en kleiner brokje evt. Vaak zijn die toch al een stuk kleiner dan de gewone snoepjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:56 



 
Profiel   

Tiny treats van vitalbix. Die zijn erg klein en zonder suikers

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:00 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!

Een zakje snoepjes open laten staan klinkt niet als een top plan met alle muizen op stal.

De metazoa snaxx en de vitalbix tiny treats zet ik op het lijstje erbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:07 



 
Profiel   

De schepsnoepjes zijn hier favoriet, ze ruiken lekker, zitten geen suikers in, bros en in allerlei smaakjes. Ze halen hun neus hier nu op voor een simpel kruiden of vanille snoepje dat te hard is hihi.

Ik bestel ze bij cis horse colours, zo grote emmer die ik met 8 pony's echt maanden mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:28 



 
Profiel   

Gedroogd brood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:48 



 
Profiel   

Xhiske schreef
Hi,

Normaal ben ik niet zo van het topics openen, maar nu heb ik toch iets waar ik met hulp van google niet zo goed uit kom.

Ik zit met het volgende probleem, mijn verzorgpaard heeft EORTH en daardoor wat moeite met kauwen. Wortels krijgt hij sowieso moeilijk weg en hele harde paardensnoepjes (pavo healthy treats) spuugt hij gelijk uit. De subli smikkels gingen redelijk, maar ook daarvan merkte ik vandaag dat hij er moeite mee had.

Heeft iemand een tip voor lekkere zachte paardensnoepjes? Het liefst iets wat ik makkelijk gewoon in mn jaszak kan doen om mee te nemen. Zijn gewone brokjes is helaas geen optie omdat ie die als slobber krijgt.

Alvast bedankt!

Probeer eens de lexa vitamine brokjes, winter cob of de weide cob. Die vinden ze erg lekker en kan je met je vingers makkelijk breken en verpulveren. Die lossen ook erg snel op in wat vocht, dus als die eens een te groot stuk inslikt is het geen ramp. En het zijn vitamientjes ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 09:46 



 
Profiel   

Hilary schreef
Er zijn van die brosse snoepjes, die krijgt mijn merrie wel weg. Ooit gekocht op Horse Event of Equitana bij zo’n kraam waar je kon scheppen. Expres deze snoepjes gekozen.


Dit zijn natuurlijk de allerbeste snoepjes :j

Mocht je deze willen, stuur maar een PBtje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 10:08 



 
Profiel   

Zijn dat die snoepjes in smaakjes en kleurtjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 10:31 



 
Profiel   

Roggebrood, lekker, gezond en zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 10:34 



 
Profiel   

Banaan? Als hij het lust.
Daar was mijn vorige pony gek op

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 10:56 



 
Profiel   

De snoepjes van Epplejeck krijgt mijn tandeloze ruin (die ook al wat kiezen mist) heel goed weg :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 10:57 



 
Profiel   

Muze schreef
Zijn dat die snoepjes in smaakjes en kleurtjes?


Jaa :j

Ze worden gekleurd met rode biet (rood), spinazie (groen), wortel (oranje) en mais (geel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 11:09 



 
Profiel   

De pavo health treats tuft die van mij ook uit. Zijn net bakstenen zo hard. Zelfs de hond hoeft ze niet en ook die eet alles wat los en vast zit.
Ik kan dus niks met de 2 zakken die ik nog heb.

Je hebt van cavalor snoepjes. Die zijn niet zo keihard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:33 



 
Profiel   

Onze shet heeft alle tanden er al jaren uit en bij 1 ruin is het al even begonnen. Maar zolang hij nog goed kon eten, zouden we de tanden nog laten zitten.

Als je paard echt al zoveel moeite heeft, moet je echt overwegen alles eruit te laten halen. EOTRH doet echt serieus pijn en je paard geeft nu echt aan dat het tijd is dat die tanden eruit moeten dan.

Het is relatief een kleine ingreep en daarna kunnen ze gewoon eten. Onze shet stond 's avonds gewoon hooi te eten en kan gras grazen etc.
Ik ken nu meerdere mensen die hetzelfde hebben gehad. Iedereen bereid zich voor op iets vreselijks, koopt allerlei slobber in, maar de paarden eten stuk voor stuk gewoon.

Mijn ruin heeft ook andere problemen en kan dus echt goed eten nog, maar anders waren ze er zo uit. Pijn is pijn. Een paard zal altijd proberen te eten, koste wat kost. Niet meer alles eten is echt het laatste dat ze doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 13:26 



 
Profiel   

Leoveties snoepjes zijn ook vrij zacht en makkelijk te breken in kleinere stukjes :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen