Weer zo'n psyllium-topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:48

Maar dan is Pit&Pit toch goedkoper?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:52

Danique_G schreef:
Proefverpakking psyllium slobber van vitalbix geprobeerd. Ik denk dat dit prettig kan zijn als je paard alleen zaadjes met slobber lust en je hebt gebrek aan opslag. 1 kuur is immers grofweg 1 verpakking. De slobber werd smakelijk gegeten!
Toch ga ik er niet voor, want:
- zaadjes hebben een andere dichtheid dan de slobber structuur. Aan het einde van de verpakking is de verhouding niet perfect 50/50.
- relatief duur(der)
- mijne krijgt geweekte grasbrok. Dit is al een papje. Kleine moeite even zaadjes toe te voegen
- je maakt het nat (duh is slobber). Maar hierdoor wordt het extra snel vies naar mijn gevoel. Laat het altijd even weken liever.


[ [url=m/RUTTMl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg deze ook in de mail als tip. Ik vroeg me vooral punt 1 af. De verhouding is zo toch nooit te controleren? Mijn paard eet de zaadjes liever niet (het is ook zo veeeeeeel) dus ik dacht dat dit wellicht een uitkomst zou zijn, maar ik weet het nog niet zo.
Hoeveel moet je hiervan geven en is het dan nog steeds genoeg physillium ?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:13

Dat dus. Gewoon marketing en t werkt erg goed..
Ik blijf bij lekker los voeren.

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:46

Annetje schreef:
Danique_G schreef:
Proefverpakking psyllium slobber van vitalbix geprobeerd. Ik denk dat dit prettig kan zijn als je paard alleen zaadjes met slobber lust en je hebt gebrek aan opslag. 1 kuur is immers grofweg 1 verpakking. De slobber werd smakelijk gegeten!
Toch ga ik er niet voor, want:
- zaadjes hebben een andere dichtheid dan de slobber structuur. Aan het einde van de verpakking is de verhouding niet perfect 50/50.
- relatief duur(der)
- mijne krijgt geweekte grasbrok. Dit is al een papje. Kleine moeite even zaadjes toe te voegen
- je maakt het nat (duh is slobber). Maar hierdoor wordt het extra snel vies naar mijn gevoel. Laat het altijd even weken liever.


[ [url=m/RUTTMl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg deze ook in de mail als tip. Ik vroeg me vooral punt 1 af. De verhouding is zo toch nooit te controleren? Mijn paard eet de zaadjes liever niet (het is ook zo veeeeeeel) dus ik dacht dat dit wellicht een uitkomst zou zijn, maar ik weet het nog niet zo.
Hoeveel moet je hiervan geven en is het dan nog steeds genoeg physillium ?


De massaverhouding is 50/50. Als je paard dus 500 kg dan is, moet je gedurende een week 1 kg per dag voeren om aan de 1gram/dag/kg lichaamsgewicht te komen. Volgens mij geven ze een zelfde soort berekening op de site van vitalbix :j daar is dus niets mis mee verder. Qua prijs vind ik ze ook niet eens zo gek moet ik eerlijk zijn. Maar als je slobber en zaadjes zelf mixed heb je exact hetzelfde. Dus als je geen ruimtegebrek hebt zou ik dat gewoon doen. Heb je zelf in de hand hoeveel ze binnen krijgt. De verhouding is inderdaad niet te controleren nee.. maar zelfs al klopt de verhouding kan ik mij voorstellen dat de verhouding verschilt naar mate je ton leeg raakt. Zelfde als de hagelslag van vroeger met die funnies erin. Je schudde als kind met het pak zodat de funnies naar boven kwamen.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:30

Heb jullie iets gehoord van een neuiwe product van Pavo? Waar je water moet toevoegen. Iemand op stal had een proefpakket gekregen in de winkel gisteren. Ik heb het probeert op te zoeken maar kan niks vinden.

Lunafloki
Berichten: 29
Geregistreerd: 05-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:34

Kan iemand praktisch zeggen hoeveel koffie kopjes gevuld met vlozaad van pit&pit je moet voeren voor een paard 500kg?
Ik ben het maatbekertje kwijt.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:51

Je hebt ook al een apart topic hierover geopend... Wegen kun je gewoon zelf doen toch?

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:04

Idd gewoon zelf wegen

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:06

Van pitpit krijg je potten van een kilo, 3n dan geef ik altijd ongeveer een halve pot per dag

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:08

Ik bestel de 2,5 kilo zakken veel goedkoper dan de 1 kilo potten. 500gr is ongeveer een halve voerschep. Maar idd beter zelf even wegen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:24

Ik had ook de 2,5 kg zakken, Deed die dan verdelen over 5 bakjes, dan heb je ook ongeveer 500 gram..

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:26

Weet iemand waar je 2,5 kg kan kopen? Deed altijd pitpit maar is niet meer leverbaar.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:31

Zo te zien zijn ze inderdaad niet op voorraad, maar die zullen binnenkort wel weer binnen komen, toch?

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:32

Volgens hun voorlopig niet vandaar ik wat anders zoek.
Laatst bijgewerkt door Spenk op 30-09-22 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:32

Dat was bij mij toen ook, toen herrinering aangezet dat ik mailtje kreeg als het er weer was. Vrij snel daarna was het er weer en toen direct 2 zakken kunnen bestellen :)

Lunafloki
Berichten: 29
Geregistreerd: 05-03-22

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:30

Dank voor de reacties! Ik ben ook benieuwd naar een ander verkooppunt voor grotere zakken/ betere prijs.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:34

Bij baroen kan je vaak ook grotere hoeveelheden krijgen. Ik bestel vaak 6 zakken tegelijk en dan kan ik weer ff vooruit :+

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:20

MarjanB schreef:
Bij baroen kan je vaak ook grotere hoeveelheden krijgen. Ik bestel vaak 6 zakken tegelijk en dan kan ik weer ff vooruit :+


Daar hebben ze het nu dus helemaal niet op voorraad.

https://www.baroen.nl/component/virtuem ... temid=2068

Ben ook op zoek namelijk. Ik heb zopas mailtje gestuurd naar Pit&Pit met de vraag wanneer de grootverpakkingen weer op voorraad komen.

Ik kwam al googlend ook nog deze aanbieding tegen, maar dat is zelfs met de extra verpakkingen met korting nog duurder dan Pit&Pit, als ik het goed berekend heb:

https://onlinecursus.irisvangulik.nl/ch ... 1665401756

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:52

Baroen is inderdaad al een tijdje niet leverbaar en pit-pit ook niet. Ik had ze ook al gemaild. Dit kreeg ik 30 sept van pit-pit:

'Op dit moment is er hier jammer genoeg nog geen nieuwe leveringsdatum bekend voor. Wij kunnen helaas nog geen indicatie geven wanneer dit product terug beschikbaar zal zijn en wachten nog op feedback van onze leveranciers.'


Ik houd beide sites in de gaten, maar helaas :( Mocht iemand nog op een andere site stuiten waar ze een paar kilo voor een redelijke prijs hebben, dan houd ik me aanbevolen.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:54

Oh dat is niet zo mooi… zit de lingehoeve in de buurt? Die verkopen ook emmers met 10 kilo.

Dacht dat van de week nog wel 25 kilo beschikbaar was bij baroen. Wellicht met iemand samen zo’n zak kopen?

En hier met meerdere mensen bestellen? https://www.golden-peanut.de/flohsamen- ... r=11007-04 Afhankelijk van hoeveelheid komt er nog wel eea aan verzenden bij maar met grote hoeveelheid te spreiden

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:06

Net mail terug gehad van Pit&Pit en eind van de maand hebben ze de grote zakken weer op voorraad

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:09

Mijn paard heeft toch ondanks elke maand stevige zandwegkuren zandkoliek gehad een paar weken terug.

Ze heeft na de koliek voor twee weken lang elke dag 500 gram gemalen psyllium husk gegeten ipv 1 week en krijgt nu een maand lang elke dag een kilo lijnzaadbrok.

Hopelijk gaat het zo weg... Ik denk dat ze met kort gras /eikels zand heeft gegeten, normaal eet ze niks uit zand. Ze krijgt hooi uit netten en bakken

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:35

MarjanB schreef:
Oh dat is niet zo mooi… zit de lingehoeve in de buurt? Die verkopen ook emmers met 10 kilo.

Dacht dat van de week nog wel 25 kilo beschikbaar was bij baroen. Wellicht met iemand samen zo’n zak kopen?

En hier met meerdere mensen bestellen? https://www.golden-peanut.de/flohsamen- ... r=11007-04 Afhankelijk van hoeveelheid komt er nog wel eea aan verzenden bij maar met grote hoeveelheid te spreiden


Over de Lingehoeve. Welke vestiging? Staat niet op de website?

Lingehoeve zit helemaal niet in de buurt namelijk, maar ken wel iemand die meer in de buurt woont.
Kan ik diegene gewoon daarheen sturen en het bij de receptie laten kopen?

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:27

Marie111 schreef:
Net mail terug gehad van Pit&Pit en eind van de maand hebben ze de grote zakken weer op voorraad


Dat is fijn!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weer zo'n psyllium-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:13

Die van mij heeft laatst ook de husk gekregen in plaats van de zaden. Dat eet ie gelukkig prima. Maar ik ben wel benieuwd wat beter is tegen zand; de zaden of de husk? Voor paarden die niet kieskeurig zijn.