Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Chillpill/magnesium

 
Profiel   

Hallooo,

Ik heb al eens eerder om tips gevraagd voor een nerveus paard op buitenrit. Nu had ik ergens gelezen dat er ook soort supplementen zijn voor een paard waardoor ie minder stress heeft en meer geconcentreerd is. Mijn paard let op het rijden op alles wat om zich geen gebeurd ipv wat ik van hem vraag. Nu vroeg ik me af of deze supplementen schadelijk voor je paard zijn, hoe vaak je max. deze per week mag gebruiken en of je hier wel mee kan rijden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en hoe dit werkt? En of ik dit überhaupt wel moet gebruiken?

Linkje van supplementen op epplejeck: [url][https://www.ej.nl/paard/apotheek-verzorging/stress/url]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 20:08 



 
Profiel   

Iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:01 



 
Profiel   

Ik ben erg tevreden over de magnesium relax combi van horseflex, heeft vooral bij onze verhuizing erg geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:04 



 
Profiel   

Een paard goed opleiden tot een fijn buiten paard kost tijd, energie, inzicht en doorzettingsvermogen. Kortom dat ga je niet redden met een supplement. En dat zou je ook niet moeten willen. Investeer in de opleiding van je paard en niet in dat soort spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:06 



 
Profiel   

Ik geef al jaren mijn sensibele Pony magnesium citraat van pharmahorse. Houdt hem scherp genoeg voor zijn werk maar neemt net dat “nare” randje eraf

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:13 



 
Profiel   

Ik heb met mijn vorige bijrijdpaard goede ervaringen met magnesium, dat haalt inderdaad de scherpe kantjes eraf. Kan zijn dat je paard daar een tekort in heeft en dan kan het magnesium suppleren wel helpen. Mijn eigen pony kan ook nog wel eens hoog in zijn stress zitten, die krijgt dan Phytonics Strezz druppels dagelijks tijdens stressvolle periodes. De Chillpill van Vitalstyle heb ik ook goede ervaringen mee, maar daarvan geef ik meestal wel 1 potje van 60 pillen (2-4 per dag) en daarna kijk ik of hij weer zonder kan. Ik zet deze producten wel in als ondersteuning in stressvolle periodes (oud & nieuw, introductie van een nieuw paard in de groep), maar ik wil ze niet blijvend geven ondanks dat het wel zou kunnen.

Maar, een paard dat nerveus is op buitenrit kan ook een kwestie zijn van blijven oefenen en het zo vaak doen dat het normaal wordt en het allemaal niet meer zo spannend is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:18 



 
Profiel   

Jennyj01 schreef
Een paard goed opleiden tot een fijn buiten paard kost tijd, energie, inzicht en doorzettingsvermogen. Kortom dat ga je niet redden met een supplement. En dat zou je ook niet moeten willen. Investeer in de opleiding van je paard en niet in dat soort spullen.

Ik heb mijn pony al 6 jaar en weet ondertussen wel hoe ie in elkaar zit.. ik vraag niet hoe ik mijn paard moet opleiden. Als je geen antwoord hebt op mijn vraag reageer dan niet aub

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:21 



 
Profiel   

Vajori schreef
Jennyj01 schreef
Een paard goed opleiden tot een fijn buiten paard kost tijd, energie, inzicht en doorzettingsvermogen. Kortom dat ga je niet redden met een supplement. En dat zou je ook niet moeten willen. Investeer in de opleiding van je paard en niet in dat soort spullen.

Ik heb mijn pony al 6 jaar en weet ondertussen wel hoe ie in elkaar zit.. ik vraag niet hoe ik mijn paard moet opleiden. Als je geen antwoord hebt op mijn vraag reageer dan niet aub


Dat vraag je indirect wel, je vraagt hoe het werkt en of je het moet gebruiken.
Een supplement staat nooit los van opleiding, aantal uren vrije beweging per dag en je voermanagement. Alleen als dat verder klopt heeft een supplement zin. Tenzij je paard een aantoonbaar tekort heeft aan iets natuurlijk. Dus mijn vraag aan jou zou zijn wat je paard per dag te eten krijgt en hoeveel hij buiten staat. Als hij bijvoorbeeld veel krachtvoer krijgt en weinig vrije beweging, dan zou ik de oplossing niet in supplementen gaan zoeken.

Alle info over de supplementen zelf vind je doorgaans op de websites waar je ze kunt kopen. Dus ook of ze onder doping vallen bijvoorbeeld. En hoe vaak en hoeveel je ze moet geven staat ook altijd vermeld. Met de meeste kun je rijden, ook dat staat meestal vermeld.

Ik geef magnesiumcitraat maar mijn paard is vooral minder kijkerig geworden door training. Er bestaat geen supplement dat je probleem gaat oplossen, het kan slechts een klein deel van de oplossing zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:34 



 
Profiel   

Vajori schreef
Jennyj01 schreef
Een paard goed opleiden tot een fijn buiten paard kost tijd, energie, inzicht en doorzettingsvermogen. Kortom dat ga je niet redden met een supplement. En dat zou je ook niet moeten willen. Investeer in de opleiding van je paard en niet in dat soort spullen.

Ik heb mijn pony al 6 jaar en weet ondertussen wel hoe ie in elkaar zit.. ik vraag niet hoe ik mijn paard moet opleiden. Als je geen antwoord hebt op mijn vraag reageer dan niet aub


Als het antwoord je niet bevalt hoef je nog niet zo vreemd te reageren. Blijkbaar ben je in die 6 jaar nog niet in staat geweest het op te lossen. En dat is geen schande hé. Paardrijden is een hobby waarbij je tegen uitdagingen aan blijft lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 06:50 



 
Profiel   

Ik sluit me bij Daancha aan. Hoeveel vrije beweging krijgt je pony? En wat voer je hem?
Pas als dat in orde is, kun je aanvullen met supplementen. Want als jij er bij wijze van spreken 3 kilo krachtvoer in gooit, kun je magnesium voeren, maar dit zal geen effect hebben.

Als antwoord op je vraag: magnesium kan inderdaad het scherpe randje er vanaf halen. De chillpil heb ik ook goede ervaringen mee, maar dan wel tijdelijk in stressvolle situaties (verhuizing bijvoorbeeld). Deze is niet om constant te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 08:58 



 
Profiel   

Hij staat de hele dag van ochtend tot 5/6 uur buiten en krijgt geen extra kracht voer. Ik heb hem inderdaad al 6 jaar en kan gewoon met hem op buitenrit wanneer ik dat wil. Soms is hij nog erg nerveus, hinnikt ie naar de andere paarden thuis en daarom stel ik een vraag wat magnesium of een chillpill doet en hoe het werkt. Antwoorden met dat een paard opleiden veel tijd kost en hoe veel ie buiten komt hebben dan inderdaad geen betrekking tot mijn vraag nee.


Laatst bijgewerkt door Vajori op 30-01-21 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 11:17 



 
Profiel   

Maar toch bedankt voor de antwoordde waar ik wel iets aan had!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 11:18 



 
Profiel   

Als je niks bijvoert kan hij ook tekorten krijgen en ril worden :j
Dat kun je oplossen met een vitaminebrokje. Kun je daar meteen de magnesium overheen doen.
En een paard dat niet buiten komt is logischerwijs ook een stuk frisser als hij wel buiten komt. Dus ik snap die vragen wel.
Als dat allemaal in orde is, dan kun je werken met supplementen. Hoef je niet zo in de verdediging van te schieten, zijn hele logische vragen omdat die achtergrond niet bekend is. Om goed advies te geven heb je een totaalplaatje nodig :j
En als hij gewoon buiten komt en geen overtollig krachtvoer krijgt, dan is er toch niets aan de hand? De informatie was gewoon niet compleet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 12:13 



 
Profiel   

Van magnesium worden paarden niet rustiger.
Als een paard een te kort aan magnesium heeft dan raken zn spieren gespannen. Van dat gevoel kan een paard gestresst raken, maar hoeft niet.
Als je dan magnesium bijvoert dan ontspannen de spieren en als gevolg daarvan het paard.

Heeft je paard geen magnesium te kort dan merk je dus bij gebruik van magnesium helemaal niets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 12:18 



 
Profiel   

Magnesium kan wat helpen maar zal je probleem niet oplossen. Staat hij bij andere paarden? En hoe reageer jij wanneer hij wat nerveus word. Hinniken naar andere paarden is trouwens normaal gedrag hoor .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 12:29 



 
Profiel   

TS, ook de mensen die niet zeggen wat je wilt horen hebben de moeite genomen netjes in jouw topic te reageren. Een vriendelijkere toon mag wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen