Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke merk magnesium voeren jullie?

 
Profiel   

criollo_yess schreef
Ik voer die van Equilin. Wordt geleverd incl. maatschepje. Is een poeder en komt daardoor nog wel eens op de bodem van de voerbak terecht. Mijn paarden likken de voerbakken leeg, maar zo niet dan is een scheutje olie over het voer een mooi plakmiddel. https://www.equilin.eu/nl/producten/equilinmagnesium/


Ik voer deze ook, is me aangeraden door een stalgenoot. Zij is er erg enthousiast over, ik vind het ook fijn, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik voer inderdaad ook een scheutje olie over zijn voer, dus dat het een poeder is heb ik geen last van :) .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:16 



 
Profiel   

Wat fijn al die reacties!

Pharmahorse lees ik veel en equilin en VITALstyle/ECOstyle worden meerdere keren genoemd. Ga eens kijken naar deze merken.

Interessant van dat oxide en nitraat. Dat wist is niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 17:30 



 
Profiel   

neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.


Deze geef ik ook en de zak was toen nog in de aanbieding ook. Doe er echt heel lang mee en merk zeker verschil als ik er mee zou stoppen.

Hoeveel gram ik geef weet ik niet precies Ik had nog een waspoederschepje over en daar krijgt hij er 1 van. Gaat wel om ene fjord dus geen groot paard van 1,75m

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 17:42 



 
Profiel   

Ik geef de Mg van paardnatuurlijk, bevalt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 18:05 



 
Profiel   

Hilde_ schreef
Ik voer die van VITALstyle/ECOstyle. Is ook zonder vulstoffen en suiker en een stuk voordeliger dan andere merken, 500 gram is €19,95. Bevalt echt goed! :j

https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... iumcitraat


Die is inderdaad goedkoop, maar komen nog verzendkosten bij. Dat is bij pharmahorse gratis. Al met al maakt het dan helaas weer niet veel uit.

https://www.pharmahorse.nl/magnesium-paard.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:39 



 
Profiel   

Hilde_ schreef
Ik voer die van VITALstyle/ECOstyle. Is ook zonder vulstoffen en suiker en een stuk voordeliger dan andere merken, 500 gram is €19,95. Bevalt echt goed! :j

https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... iumcitraat


Ik geef deze ook inderdaad. Voorheen pharmahorse maar het scheelt best qua prijs. Mede ook omdat de vitalstyle ook vaak nog in aanbieding is bij Welkoop. En het is echt exact hetzelfde, ook de verhoudingen. Enige verschil is dat pharmahorse claimt dat hun magnesium geschikt is voor humane consumptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:02 



 
Profiel   

Ik gebruik deze:

https://www.medpets.nl/sectolin-equivital-magnesium/?msclkid=873325db670e1e34162f45c118eaecc9&utm_campaign=90.%20Bing%20-%20Shopping&utm_content=producten&utm_medium=cpc&utm_source=bing&utm_term=4581802396519058&var=13257

Volgens mij is dit exact hetzelfde. 100% magnesium citraat. Ik zie bij sommige merken hetzelfde product voor meer dan het dubbele in prijs. Ik heb echt geen idee waar dat prijsverschil in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 11:59 



 
Profiel   

Horseflex is ook zuiver

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 12:05 



 
Profiel   

Pharmahorse en vitalstyle zijn erg gelijkwaardig.
Maar schelen best in prijs.
Ik verkoop ze allebei.
Tja magnesium oxide is inderdaad een stuk goedkoper. Maar je moet er veel meer van geven omdat het minder goed opgenomen word. Het smaakt niet lekker dus veel moet het dan door een slobber.
Dat is de keuze die je moet maken.
Ik geef liever de magnesiumcitraat. Betere ervaringen mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 10:45 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaringen met de supplementen van Horseflex en Pharmahorse. Beide hebben geen toevoegingen en worden altijd netjes geleverd! Horseflex is vaak wat goedkoper en heeft geregeld acties daarnaast zijn zij bezig met duurzaamheid en het milieu. Vroeger kon je Pharmahorse nog met 25% korting bij de divoza halen maar inmiddels is het merk altijd uitgesloten van acties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 10:48 



 
Profiel   

Ik heb Pharmahorse besteld. Morgen komt het binnen. Meteen ook de vitamine E met selenium erbij besteld.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik hoop dat ik ook straks fijne ervaringen ervan kan delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 12:58 



 
Profiel   

Pharmahorse, eigen merk paardendrogist of horseflex.
De citraat

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 19:38 



 
Profiel   

Hier ook de magnesium van de Welkoop. 16,- voor 20 kilo. Werkt prima :)

Had eerder die van Havens, ook fijn. Maargoed dan wel 16,- voor 1(,5?) kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 19:48 



 
Profiel   

Mgnium van Synovium! Omdat dit hoog gedoseerd is en meest belangrijk: in pelletvorm! Super handig met bakjes klaarzetten die stal eigenaresse geeft als ik zelf niet kom. En nooit gedoe met wegwaaiend poeder. Ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 02:19 



 
Profiel   

IngridM schreef
Mgnium van Synovium! Omdat dit hoog gedoseerd is en meest belangrijk: in pelletvorm! Super handig met bakjes klaarzetten die stal eigenaresse geeft als ik zelf niet kom. En nooit gedoe met wegwaaiend poeder. Ideaal!


Helemaal mee eens daarom voer ik de
Magnesium van Marstall ook brokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 23:13 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.

Die voer ik ook.
Het ene onderzoek dat je leest is dat paarden beter de oxide opnemen het andere onderzoek zegt zoals bij mensen een citraat.
Dus wat is het dan?


Ik voer deze ook. Gaat gewoon door de slobber dan eten ze het prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 23:17 



 
Profiel   

Wij voeren van Horseflex, mooie zuivere producten en een goeie en snelle levering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:31 



 
Profiel   

Ik geef de magnesium citraat tabletten van het kruidvat. Los het op in een beetje water en dan zo over het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:34 



 
Profiel   

Celzouten nr 7, die werken het beste bij mijn paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:42 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook bij de meeste paarden het beste resultaat gezien met magnesiumoxide.

Magnesiumoxide bestaat voor 60% uit magnesium (en 40% uit oxide)
Magnesiumcitraat bestaat voor 16% uit magnesium (en 84% uit citraat)
Magnesiumchelaat bestaat tussen de 11-18% uit magnesium (en 82-89% uit chelaat)

De opname bij magnesiumoxide is in ieder geval trager en mogelijk ook wat minder dan bij citraat. Maar Daar staat tegenover dat je met 10g magnesiumoxide 6g magnesium voert, terwijl je daarvoor bijna 40g citraat moet voeren (37.5g). Dus los van het feit dat magnesiumcitraat per kg veel duurder is (tussen de 20-60 euro per kg i.p.v. nog niet 1 euro per kg), moet je er ook nog eens 4x zoveel van voeren om evenveel magnesium in het voer toe te voegen.

Mogelijk is de opname van oxide de helft van citraat, dan moet je dus "slechts" 2x zoveel van citraat voeren voor dezelfde hoeveelheid opgenomen magnesium, maar dan kom je gemiddeld alsnog op zo'n 100x zo duur uit als met de oxide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:57 



 
Profiel   

Zou iemand die de magnesium van de welkoop voert eens een foto van de verpakking plaatsen? Dan kan ik eens gericht zoeken zodra ik er weer naartoe mag. En verkopen ze het bij elke welkoop? Ik ben toen wel eens op speurtocht geweest, maar de verkoper daar kwam met iets van gazonbemesting aan oid... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 17:14 



 
Profiel   

Ik heb die weggegooid sorry. Je moet zo wie zo naar een oude rot in het Welkoop vak vragen. ;) .

Ik ben nogal verhuisd de afgelopen jaren en bij elke Welkoop is het idd weer raak als ik om magnesium griess, de koeienmagnesium vraag. Maar heb het tot nu toe altijd voor elkaar gekregen weer.

Je ziet er trouwens niets bijzonders aan de verpakking: wit met een geprinte sticker erop met wat er in zit. Is gewoon saai....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 17:26 



 
Profiel   

Pallatin als ik er aan denk wil ik dat morgen voor je doen. Stuur me gerust anders morgenvroeg een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 17:34 



 
Profiel   

neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.


Heb je linkje oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 18:20 



 
Profiel   

Die oxide staat niet op de site, moet je bij de Welkoop echt om vragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 18:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen