Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke merk magnesium voeren jullie?

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die oxide staat niet op de site, moet je bij de Welkoop echt om vragen

Oh thnx weet iemand de prijs toevallig?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 18:27 



 
Profiel   

Zamba schreef
DuoPenotti schreef
Die oxide staat niet op de site, moet je bij de Welkoop echt om vragen

Oh thnx weet iemand de prijs toevallig?


Ongeveer 20 euro voor 20 kilo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:19 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die oxide staat niet op de site, moet je bij de Welkoop echt om vragen

Oh thnx weet iemand de prijs toevallig?[/quote]

Ongeveer 20 euro voor 20 kilo[/quote]

En wat voer je dan? Hoeveel voor paard 600kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:14 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Pallatin als ik er aan denk wil ik dat morgen voor je doen. Stuur me gerust anders morgenvroeg een pb

Wat lief dat je dat wil doen! :j

@neetoch: ik kreeg idd elke keer een heel verwarde blik als ik er om vroeg, had blijkbaar telkens de verkeerde medewerker voor me.... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:14 



 
Profiel   

Heb een zak besteld bij de welkoop. Kleine 19 euro 20 kg. Lees net het etiket van naf magic dit is ook gewoon magnesium oxide en wat bij producten! Dus lijkt mij dat oxide prima is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 10:53 



 
Profiel   

Jacob hooy! 100% magnesium citraat en voor 22,- per kg. Beduidend betere resultaten mee dan alle merken hiervoor. Gebruik het zowel voor mijn paard als voor mezelf.

Oxide voeren heeft geen zin. Is een anorganische verbinding..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 11:10 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Jacob hooy! 100% magnesium citraat en voor 22,- per kg. Beduidend betere resultaten mee dan alle merken hiervoor. Gebruik het zowel voor mijn paard als voor mezelf.

Oxide voeren heeft geen zin. Is een anorganische verbinding..


Wat toevallig. Ik ben ook overgestapt van de magnesiumoxide naar deze :)

Niet omdat ik niet tevreden was over de oxide, maar die was al over datum :+ toen mijn paard een tekort had heb ik ook de oxide gevoerd, dat werd toen ook weer prima aangevuld.

Voerde daarvoor de citraat van myprotein, maar deze was goedkoper.
Misschien ben ik een marketingslachtoffer, maar ik heb ook het idee dat citraat beter opgenomen word en ik er minder van hoef te geven.

Wel stap ik langzaamaan over naar JPGEF granulaat en daar zit ook meer magnesium in, dus zal niet 1 op 1 kunnen zeggen dat verbetering aan de citraat zal liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 11:26 



 
Profiel   

Mijn paard krijgt de magnesiumoxide van HorseAdds. 13,95 euro voor 1,5kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 12:02 



 
Profiel   

Over magnesium gesproken.
Ik vond een open pot maar wel goed afgesloten en op een redelijk koele en donkere plek.
Maar hij is anderhalf jaar over datum. Werkt het dan nog en zou het kwaad kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 12:14 



 
Profiel   

Mijn oxide was ook 1,5 jaar over datum. Ik durfde t niet aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 12:23 



 
Profiel   

https://vanbreden.nl/webshop/veehouderi ... ide-gries/

Ik heb net deze besteld, €17 voor 25 kg

Ik las dat magnesiumoxide oxide eigenlijk best prima wordt opgenomen door paarden, daarnaast is het enorm veel goedkoper en zit er veel meer magnesium in per gram product dan in magnesium citraat

https://feedxl.com/36-which-form-of-magnesium-is-best/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:18 



 
Profiel   

Naskapower schreef
https://vanbreden.nl/webshop/veehouderi ... ide-gries/

Ik heb net deze besteld, €17 voor 25 kg

Ik las dat magnesiumoxide oxide eigenlijk best prima wordt opgenomen door paarden, daarnaast is het enorm veel goedkoper en zit er veel meer magnesium in per gram product dan in magnesium citraat

https://feedxl.com/36-which-form-of-magnesium-is-best/


Mijn ervaring is dat je net zo veel effect ervaart als je oxide in de sloot gooit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:22 



 
Profiel   

Nu weet ik het niet meer. De een zegt Oxyde en de ander Citraat :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:55 



 
Profiel   

Je kunt gewoon even googelen op welke soort magnesium. Dan lees je over de organische en anorganische verbindingen. Anorganisch wordt niet goed herkend door het lichaam en daardoor slecht opgenomen. Dan kan het magnesium percentage nog zo hoger zijn, als het niet wordt opgenomen heb je er niks aan..

https://www.sohf.nl/nieuws/wanneer-welke-magnesium


Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 23-02-21 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:01 



 
Profiel   

De meeste mensen hebben goede ervaringen met oxide, niet iedereen, zoals pluisje88 dat zo vriendelijk verwoord. Citraat werkt voor de meeste paarden ook prima, maar is 20-60x zo duur en moet je voor dezelfde hoeveelheid magnesium in het voer ongeveer 4x zoveel van voeren, omdat magnesium aan iets hangt, aan oxide, citraat en chelaat, en per 100 gram magnesiumproduct is dit bij oxide 40g (dus 60g magnesium), maar bij citraat is dat 84g (dus 16g magnesium).

Ik begin zelf bij voorkeur met magnesiumoxide. Ik zie geen reden waarom ik met iets dat dus tot 220x zo duur (per gram magnesium) zou beginnen als het ook goedkoper kan en de meeste paarden daar goede resultaten op geven.

@pluisje88: het is onzin dat paarden anorganische stoffen per definitie slecht opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:02 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Nu weet ik het niet meer. De een zegt Oxyde en de ander Citraat :?

Citraat is iets makkelijker opneembaar maar bevat veel minder magnesium per gram dan magnesium oxide

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:05 



 
Profiel   

Dat mag jouw mening zijn mizora maar die deel ik niet. Op aanraden van de fabrikant krijgt mijn paard 6 gram citraat zonder vulmiddelen en rommel uit de “paarden potten” en hier doet ze het fantastisch op. Voorheen scheppen vol oxide gegeven wat ik kon kopen voor 1,- per kg maar paard bleef even ellendig. Oxide mag dan veel meer magnesium bevatten maar als je lijf het niet kan opnemen dan doet het niks. Uiteindelijk maakt het niet uit wat er binnenkomt maar maakt het uit wat daadwerkelijk gebruikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:10 



 
Profiel   

Ongeveer 90% van de paarden doet het minimaal net zo goed op oxide als op citraat. Zo'n 10% doet het beter op citraat, zo'n 10% doet het beter op oxide. Ik raad dus aan om eerst oxide te proberen.

Dat jouw paard bij de 10% hoort dat het beter doet op citraat geloof ik zeker. Dat 1g magnesium zoveel verschil maakt bij jouw paard is bijzonder, maar kan absoluut. Maar dat jouw paard op 1g magnesium een groot verschil geeft, betekent niet dat dit voor alle paarden voldoende is. En dat 10g magnesiumoxide bij jouw paard geen verschil gaf, betekent niet dat dit bij per geen enkel paard werkt.

één van de paarden die ik geadviseerd heb, kreeg 36g magnesiumcitraat van zijn eigenaresse, 6 scheppen; 6g Mg. Zodra ze ook maar iets ging afbouwen (1 schep minder), zag ze de prestaties van het paard binnen enkele dagen achteruit gaan. Ze is overgestapt op 20g magnesiumoxide (=12g Mg) en het paard is zelfs nog iets verder verbeterd. Nog minder ijsberen langs de omheining, waar hij de neiging toe had met citraat en wat hij vrijwel permanent deed zonder magnesiumsupplement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:18 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Dat mag jouw mening zijn mizora maar die deel ik niet. Op aanraden van de fabrikant krijgt mijn paard 6 gram citraat zonder vulmiddelen en rommel uit de “paarden potten” en hier doet ze het fantastisch op. Voorheen scheppen vol oxide gegeven wat ik kon kopen voor 1,- per kg maar paard bleef even ellendig. Oxide mag dan veel meer magnesium bevatten maar als je lijf het niet kan opnemen dan doet het niks. Uiteindelijk maakt het niet uit wat er binnenkomt maar maakt het uit wat daadwerkelijk gebruikt wordt.


Dan voer je dus 1 gram per dag waarvan 50% opgenomen wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:21 



 
Profiel   

Ik voerde: VITALstyle/ECOstyle. Toen ik overging naar de magnesium van paard natuurlijk zag je echt verschil in positieve zin. Kost eerste maanden wel wat maar daarna kan je over op onderhoudsdosering

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:27 



 
Profiel   

Veel paarden producten waaronder naf magic bevatten oxide, ik begin ook bij oxide en dan zien we wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 10:02 



 
Profiel   

Meer mensen, meer meningen, verschillende ervaringen, ik denk vooral dat iedereen zelf zijn keuze moet bepalen.
@mizora: persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig naar de herkomst van de 90% 10% 10% stelling die je noemt, is dat jouw ervaring of heb je daar een bron of referentieonderzoek van? Zou ik om het te kunnen kaderen dan graag willen lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:02 



 
Profiel   

Dat is mijn ervaring, ik ben daar geen bronnen van tegen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:18 



 
Profiel   

ik haal gewoon zak voor koeien. stuk goedkoper heb je ruim 20kg voor waar je normaal 1kg voor krijgt.

en werkt net zo goed als al die dure merken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:28 



 
Profiel   

Naskapower schreef
https://vanbreden.nl/webshop/veehouderi ... ide-gries/

Ik heb net deze besteld, €17 voor 25 kg

Ik las dat magnesiumoxide oxide eigenlijk best prima wordt opgenomen door paarden, daarnaast is het enorm veel goedkoper en zit er veel meer magnesium in per gram product dan in magnesium citraat

https://feedxl.com/36-which-form-of-magnesium-is-best/

Bedankt voor deze tip: ik heb deze nu ook besteld, hoef ik er niet eens voor naar de welkoop!

Voor diegenen die het al magnesiumoxide voeren: hoeveel voer je er per dag van? Betreft een paard van 1.72 en 640 kg. Hij krijgt overigens ook vitalbix verder alleen hooi. En hoe voeren jullie het, met olie eroverheen oid?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen