Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke Glucosamine/MSM? - Horseflex of Pharmahorse

 
Profiel   

Al enkele jaren geef ik de glucosamine/MSM van Pharmahorse. De laatste tijd eet hij het alleen heel moeilijk. Ik heb daarom ook eens naar Horseflex gekeken.

Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen ervaring hebben met beide merken en verschil hebben gemerkt? Mocht Pharmahorse toch beter werken blijf ik het natuurlijk gewoon voeren ook als hij het moeilijk eet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:13 



 
Profiel   

Waarom geen silicium? De vloeibare variant wordt zonder problemen gegeten, is van heltie .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:16 



 
Profiel   

Ik heb mijn senior altijd op die van Horseflex gehad en daar deed hij het heel prima op.
Ook wel eens blind uitgetest of het überhaupt wat deed, door onaangekondigd te stoppen en dan van bijrijdster te horen dat hij moeilijker liep, heel weinig zin had, en van stalgenoten dat hij vaak maar een beetje stond te sippen in de schuilstal. Weer begonnen (ook onaangekondigd) en binnen mum van tijd van stalgenoten weer berichten van stalgenoten krijgen over een vrolijke actieve pony in de wei en mijn bijrijdster die een fitte "jongere versie" van mijn pony mee had naar het bos.
Weersomstandigheden en voerbeleid waren op het supplement na helemaal hetzelfde. Voor mij toen reden om niet meer te stoppen. Ik heb nooit Pharmahorse gevoerd, altijd Horseflex, dus het verschil kan ik je niet vertellen, alleen dat Horseflex bij die van mij prima werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:17 



 
Profiel   

Ik heb alleen ervaring met Horseflex. Mijn oude merrie deed het er goed op. Dus ik heb er goede ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:39 



 
Profiel   

Ik voer pharmahorse. Vooral vanwege de samenstelling van de glucosamine. Daar zit geen suiker whatsoever in omdat het gemaakt is van vermalen schelpen (als ik het zo goed zeg) ik ben er tevreden mee!


Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 23-02-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:14 



 
Profiel   

Horseflex is ook zonder vulstoffen of suiker oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:17 



 
Profiel   

Het grootste verschil tussen de twee is denk ik dat Pharmahorse 50% Glucosamine en 50% MSM heeft gemengd en Horseflex 55% Glucosamine en 45% MSM.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom Horseflex 55% glucosamine bevat.

Ik heb zelf overigens altijd die van Pharmahorse gevoerd en was hier erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:39 



 
Profiel   

Geen van beide werkte bij mijn paard.
Ik stapte over op de New Market Joint Saver.
Ik bestel hem bij VetUK in Engeland, daar kost 2.5 kilo hetzelfde als bij Emmeloord 1.5 kilo.
Deze werkte alleen bij mijn dier, zat andere geprobeerd...

En nu overgestapt op de NAF Devils Relief, werkt ook goed!! Maar hij is nu met pensioen en niet meer onder zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen